נשים בדרך: כששתי נשים נפרדות זה יותר קשה

שירה נולדה וגדלה ברחובות וכבר בגיל 8 היא הרגישה שיש בה משהו שונה. בגיל 12 זה כבר היה ודאי, ורק בגיל 18 היא מימשה את אהבתה לאישה. "באותה תקופה לא היה אינטרנט דרכו אפשר ללמוד מה זה לסבית ולהכיר נשים לסביות, זה לא כמו היום שכל המידע זמין", היא מספרת.

 

שירה ארמון, השבוע

 

לשירה היו מספר מערכות יחסים עד שמצאה את בת הזוג איתה חיה במשך 9 שנים ואף התחתנה. "זו היתה חתונה רומנטית, עם שמלות קצפת מנופחות, 200 אורחים, כמו שצריך. אחר כך היה לנו ברור שאנחנו רוצות להקים משפחה, והחלטנו שבת הזוג שלי, שמבוגרת ממני ב 3 שנים, תהיה אימא ראשונה ואחר כך אני אלד ילד נוסף".

 

הקמת המשפחה היתה תהליך ארוך שנמשך שנתיים וכלל התייעצות עם מומחים, פסיכולוגים ואנשי מקצוע והרבה החלטות מורכבות: האם כדאי לקחת זרע מאב מוכר או מבנק זרע, האם להחליט על משמורת משותפת ועוד. השתיים החליטו לרכוש זרע מחו"ל מ'Yes Donor'– ארגון של תורמי זרע שמוכנים שזהותם תיחשף כאשר הילד מגיע לגיל 18.

 

"נולד לנו ילד מקסים", היא מספרת. "את הילד אימצתי מיד עם לידתו, זה תהליך בירוקרטי שהושלם אחרי שנתיים". אבל כשמלאו לילד 3, הזוגיות התפרקה. "זה מאוד לא קל לפרק משפחה, בטח לא משפחה חד מינית שמאתגרת את החוק ובתי המשפט בישראל".

 

"להתגרש מאשה זה בדיוק כמו להתגרש מגבר רק בלי הרבנות. כשאני מדברת עם סטרייטים, זוגות של גבר ואישה, הם מתפלאים עד כמה התהליך דומה לטוב ולרע. בעצם היינו מוגדרות כידועות בציבור והכול היה פיפטי-פיפטי – הדירה, הרכבים, הרכוש. עורכי דין. מתיחסים אליי בתהליך הזה כאילו אני האבא, כי אני לא האם הביולוגית. ובמאבק הזה יש לאמא הביולוגית כוח הרבה יותר מלי".

 

שירה מספרת שכשזוג נשים מתגרש, ושתי האימהות נלחמות על התא המשפחתי, מדובר בתהליך הרבה יותר אמוציונלי מגירושין רגילים. "זה לא משנה שהילד לא יצא ממני כי אני הייתי חלק כבר מהשלב של המחשבה על לעשות ילדים, ההכנה, הלכנו להמון ייעוץ ופסיכולוג ילדים לשאול מה נכון יותר לילד, בחרנו זרע ביחד. הייתי שותפה לכל תהליך ההיריון, להזרעה שנכחתי בה, תהליך הלידה שהיה לא פשוט"

 


 

לקושי של הפרידה מצטרף הקושי של הילד להתמודד עם המצב החדש. "המשפחה שלו פתאום התפרקה, והוא צריך לחיות עם אמא בבית אחד ועם אמא בבית אחר. ולאמא יש חיים חדשים ומשפחה חדשה ואני רוצה להגיע למצב של שלום כמה שיותר מהר, כדי לתת לו יציבות".

 

למרות הקשיים, שירה מצאה אהבה חדשה: "כשהכל התפוצץ על בת הזוג קיבלתי מתנה משמיים. החברה הכי טובה שלי במשך שנים התגלתה כאהבה מדהימה. אנחנו חולמות לבנות תא משפחתי ביחד ולחיות בהרמוניה".

 

 

לרפא אנשים ממחלות

שירה מספרת שהיתה רפלקסולוגית בכירה ומעסה רפואית ועבדה בתחום בריאות הנפש במחלקה סגורה בבאר יעקב, ובכפר איזון בשיקום פגועי נפש מסמים עם פסיכוזות שונות. בשנת 2008 היא נחשפה לשיטת טיפול ייחודית בשם בואן BOWEN– שמקורה באוסטרליה ואותה למדה מארנינה קשתן, המורה יחידה בארץ בתחום. "בגלל שחזיתי במו עיני כמה הטיפול מחולל שינוי החלטתי לוותר על עיסוקים אחרים ולעסוק בבואן באופן בלעדי ולהפיץ את זה".

 

בואן היא טכניקת מגע הוליסטית, המעוררת בגוף את מנגנון הריפוי הטבעי שלו ממחלות, פציעות ובעיות שונות – אקוטיות וכרוניות כאחת. היא מכוונת לכל האיברים והמערכות בגוף ומשפיעה על המערכת העצבים באמצעות תנועות ייחודיות לבואן – תנועות "פריטה" מדויקות ומינימליסטיות, לרוחב שרירים וגידים, יוצרות הרגעה עמוקה של מערכת העצבים. הטיפול מזכיר לגוף איך לשקם את עצמו ומלמד את מערכת העצבים דפוסים חדשים לתגובה למתח ולסטרס. "מתח זה מה שיש לנו ביום יום וסטרס המתח שנטמע בתאי הגוף שלנו הטיפול עובד ממבנה התא ועד רמת הצ'אקרות. הגוף לומד לבטל את המניפולציות של עצמו, הגוף לומד לשחרר טראומות עבר", שירה מסבירה.

 

 

שירה מטפלת בתינוקות ועד קשישים, ומספרת על מטופלת – תינוקת בת שנה שסבלה מאסטמה ונרפאה, על אדם שסבל מפריצת דיסק שהבריא ולא נזקק לטיפול ועוד ועוד. "משך תהליך הטיפול משתנה, לפעמים בטיפול או שניים יש מהפך דרמטי  לעתים אנחנו זקוקים למספר רב של טיפולים על מנת להבריא". שירה מספרת שאת הקליניקה פוקדים גם שחקנים, במאים, טייסים ואנשי ברנז'ה שמגיעים אליה מפה לאוזן – "בלי שאפרט שמות", היא מחייכת.

 

                     

וזה הזמן לשאלה אחת קטנה:

"מאוד חשוב לי לשמור על עור הידיים שלי מטופח. זה חלק חשוב בעבודה שלי. אני שומרת עליהן בקפידה אבל תמיד מרגישה שאולי יש עוד משהו שאני יכולה לעשות".

 

רונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופר-פארם סניף דיזינגוף סנטר תורמת את הטיפים החשובים:

 

"כפות ידיים מזדקנות ומסגירות את גיל האישה בדיוק כמו עור הפנים וישנם שני דברים שצריך לשים לב אליהם:

  1. יש למרוח קרם הגנה על גב כף היד. כדאי לשים לב במיוחד לכך שבזמן נהיגה היד חשופה לקרינה ישירה של השמש וכך, בלי להרגיש, נוצרים כתמי פיגמנטציה.
  2. כשמשתמשים בחומרי ניקוי חזקים –  כמו אקונומיקה, מלבינים, חומרי ניקוי לרצפה אשר מייבשים את עור הידיים, מומלץ מאד להשתמש בכפפות גומי.

בנוסף לקרם ידיים רגיל, קיימים בשוק סוגי קרם שונים וממוקדים יותר: קרם ידיים טיפולי, קרם ידיים עם חומרים מלבינים לצורך הבהרת כתמי עור, קרם אנטי אייג'ינג שעושה את אותה העבודה ממש כמו לעור הפנים.  אני ממליצה לעשות פעם בשבוע פילינג לגב היד בדיוק כמו פילינג גוף או פנים".

 

תגובות (0)
הוסף תגובה