רשת חברתית לנערות שהפכה למכרה זהב

איך עושים מיליונים מאתר אינטרנט שהוא גם רשת חברתית, שפונה רק לבנות בגילאים 9 עד 14? ג'ולייט ברינדק בת ה- 24 היא כנראה היחידה שיכולה לענות על השאלה הזאת, שאפילו מארק צוקרברג כנראה לא היה יודע איך לענות עליה.

 

עוד ב Onlife:

 

 

ג'ולייט ברינדק הקימה אתר ורשת חברתית עבור ילדות ונערות בנות 9-14 עוד לפני שהייתה בת 16, ומאז הוא רק הולך וגדל. האתר נקרא Miss O And Friends והוא מייצר כ- 10 מיליון ביקורים חודשיים, גידול של פי עשרים מאז הקמתו בשנת 2005. כיום, האתר שווה בערך 15 מיליון דולר, על פי דיווחים של המשקיעים הראשונים באתר – חברת "פרוקטר אנד גמבל". ברינדק נכנסה לרשימת "50 הנשים שמעוררות בנו השראה" של מגזין Self-Made בשנת 2010 וזכתה בתואר הסטודנטית היזמית הטובה ביותר בתחרות בינלאומית באותה שנה. בשנת 2011 האתר דורג במגזין הנחשב Inc, שעוסק בחברות עסקיות מתפתחות, כאתר השלישי בגודלו שפונה לילדות ונערות בלבד.

 

יזמית עוד לפני גיל 16. ג'ולייט ברינדק (צילום מסך)

 

ליצור סביבה בטוחה לנערות ש"כלואות" בין הילדות לבגרות

הכל התחיל כשברינדק הייתה בת 10 וציירה דמויות של חמש חברות אותן כינתה "הבנות המגניבות", כשכל דמות צויירה בהשראת ילדה שברינדק הכירה מהחיים האמיתיים.הילדה הראשית והמגניבה ביותר, מיסO , מבוססת על אחותה הצעירה של ג'ולייט ברינדק,  אוליביה. חמשת "הבנות המגניבות" הפכו בסופו של דבר להיות "מיסO  וחברים".

 

הרעיון של ג'ולייט ברינדק היה חדשני ביותר: אתר שפונה למעין קבוצת ביניים, ילדות ונערות בטווח גילאי מאד ספציפי של 9-14, קבוצה של לא-ממש-ילדות אבל גם לא-ממש-בוגרות, "כלואות" בין הילדות לבגרות. ברינדק מסבירה כי "הרעיון של האתר הוא לפנות לבנות שהן כבר גדולות מדי בשביל לשחק בברבי, אבל עדיין לא בוגרות מספיק בשביל לדבר ולהתעסק בעניינים של נערות בתיכון".

 

בדומה ליזמי סטארט-אפ רבים, ג'ולייט ברינדק פנתה לבני משפחה וחברים על מנת שישקיעו כסף וזמן. אמא שלה, מעצבת גרפית במקצועה, הביאה את ציוריה לחיים ואילו אביה, שיש לו רקע בעסקים, סייע בהנחת היסודות הבסיסיים של חברה עסקית. מה שהתחיל מכמה סקיצות בדרך הביתה מחופשה משפחתית, גדל במהירות ל"גן עדן" עבור מיליוני ילדות ונערות. דרך האתר הגולשות יכולות להתחבר, לשחק, ליצור, ללמוד, להחליף רעיונות, לקבל עזרה, להשוות חוויות, לצאת לאור ועוד. "והכל בתוך סביבה בטוחה, שאיננה צ'אט" מדגישה ברינדק.

 

כיום, בגיל 24, ג'ולייט ברינדק כבר לא עומדת בקנה אחד עם מה שנערות בנות 12 מחפשות, כך שהיא משתמשת באתר על מנת להבין את הצרכים שלהן. באמצעות סקרים, חידונים, וקיר "Girl2Girl", הגולשות באתר הן אלה שלמעשה משאירות את ברינדק מעודכנת. "בנובמבר 2011, בנות שאלו על הדף של Girl2Girl שבאתר האם אנחנו יכולים להשיג להן כרטיסים להופעה של להקת הבנים One Direction. זו הייתה הפעם הראשונה שאי פעם שמעתי על הלהקה, אבל כך הצלחנו לתת חסות ולזכות בכרטיסים", מספרת ברינדק. משם היא המשיכה ועשתה את הבלתי אפשרי – בתחרויות שארגנה באתר זכו הגולשות שלה לראות הופעות של כוכבי נוער כמו ג'סטין ביברמיילי סיירוס והאחים ג'ונאס. בנוסף, ברינדק הציעה נסיעת הכל כלול לקנדה, לארבע מעריצות ברות מזל, על מנת לראות את התכנית של טיילור סוויפט.

 

ג'ולייט ברינדק מרצה ב TED:

 

 

המטרה היא לעזור לנערות לבנות את הביטחון העצמי

במהלך כל התקופה שברינדק הייתה בתיכון ובקולג', האתר המשיך לגדול ולהשתפר. כאשר האתר הושק לאויר, הייתה מעט מאד גרפיקה והיא הייתה די פשוטה. "היה שם את דף הבית, שהיה בו את חמשת הדמויות של מיס Oבאנימציות פלאש פשוטות מאד" מספרת ברינדק, "כמעט ולא היה באתר כלום, אבל זו בהחלט הייתה התחלה". עכשיו האתר מתגאה בלוחות מודעות, חידונים, משחקים, מוזיקה, ועוד.

 

למרות ההצלחה, ניהול האתר כסטודנטית באוניברסיטת וושינגטון שבסנט לואיס הייתה משימה לא קלה. "מרצה אחד, שהיה באופן אירוני יזם ולימד אותי יזמות חברתית, היה היחיד שלא התפשר על תאריכים. המבחן הסופי בקורס שלו נפל על אותו יום בו הייתי צריכה לטוס לקליפורניה לפגישה ממש חשובה. הוא אמר שאם אפספס את הבחינה זה ירד לי מהציון הסופי שלי. למזלי, הפגישה נדחתה, אבל הייתי כל כך המומה מהתגובה שלו" מספרת ברינדק.

 

במקום ללמוד את מגמות המנהל העסקים למיניהן שרוב היזמים העסקיים לוקחים, ג'ולייט ברינדק למדה אנתרופולוגיה ובריאות ציבור, כי האתר שלה עוסק גם בנושאים וסוגיות הקשורים לבריאות האישה. "החוגים שבחרתי איפשרו לי ללמוד כל כך הרבה על תרבויות ברחבי העולם וגם להשכיל וללמוד על דרכים שונות דרכן אני יכולה לעזור לנשים" מסבירה ברינדק. "האתר משקף את הצרכים של הקהילה שגולשת בו ומציע הזדמנויות שעוזרות למתבגרות לבנות את האישיות שלהן, כמו למשל בנות שסיפוריהם המקוריים נכתבו בספר שנמכר בחנויות ספרים בפריסה ארצית".

 

ואכן, כדי לחלוק את הסיפורים של המשתמשות שלה עם העולם, ברינדק פרסמה ספר, שהוא למעשה אוסף של סיפורי הגולשות, והיא מתכננת לפרסם ספרים נוספים בעתיד הקרוב. "התחלנו עם תכנית עסקית שליוותה והדריכה אותנו, אבל התכנית הזו כל הזמן משתנה. אנו כל הזמן מנסות למצוא דרכים חדשות כדי לעניין ילדות ונערות, כדי לייצר עוד הכנסות ורעיונות חדשים שמתאימים למיס O ולקהילה שלנו" מסבירה ברינדק. "המטרה של האתר הייתה, ועודנה, לעזור לנערות צעירות לבנות את הביטחון העצמי שלהן ולפתח הערכה עצמית".

 

סביבה בטוחה לנערות. צילום מסך של האתר Miss O and Friends

 

איך בכל זאת מרוויחים כסף מאתר אינטרנט לנערות?

הפופולריות של האתר הסבה את תשומת לבם של מספר קונים פוטנציאליים, וברינדק לא מתנגדת לרעיון של מכירה, בתקווה לחזק את האתר ולמתג אותו כבינלאומי. בתחילת דרכו האתר לא היה רווחי,  ובתקופות מסוימות המשפחה אף הפסידה כסף. "זה ממש לא קרה בן לילה", מספרת ברינדק, "זה היה תהליך ארוך וכשהתחלנו היה לנו קשה מאד למשוך משקיעים, עשיתי פרזנטציות מול הרבה מאד משקיעים פוטנציאליים ורובם לא הצליחו להבין את הקונספט של האתר". כשפרוקטר אנד גמבל השקיעו באתר בשנת 2006 אפשרויות רבות נפתחו, בין היתר פרסום הספרים והיכולת של האתר לגדול.

 

אז בסופו של דבר, איך בכל זאת מרוויחים כסף מאתר לנערות? ובכן, נכון לעכשיו, האתר מרוויח את רוב הכסף באמצעות פרסום וחסויות. ברינדק עובדת עם רשתות פרסום ומחפשת כל הזמן חברות שמייצרות מוצרים לקהל הגולשות שלה. "לאחרונה חתמנו ??עם אחת מסוכנויות הכשרונות האיכותיות ביותר בהוליווד, על מנת שיעזרו לי ולמותג לייצר הזדמנויות בטלוויזיה, בקולנוע, במשחקי וידאו, פרסום ועוד", היא אומרת. בנוסף, ברינדק מרוויחה מסדרת הספרים שהוציאה, שנמכרו במאות אלפי עותקים, ומהמודעות באתר שמכסות את הוצאות התחזוקה שלו, כולל המשכורת של שני עובדים במשרה מלאה. באתר עצמו, ניתן לקנות מוצרים רבים של הדמויות "מיס Oוחברים", והאתר מציע לגולשות חנות וירטואלית עם מגוון רחב של מוצרים לילדות ולנערות שעל כולם מופיעות הדמויות.

 

בינדק מתכננת שהאתר ימשיך ויצמח והיא מעוניינת להשקיע עוד על מנת לעלות את רמת הבטיחות שהאתר מציע לגולשות. תוך הרחבת האתר, היא מתכננת להפוך את המותג שלה למותג בינלאומי שיפנה אל מגוון של בנות בכל העולם. בשבילה, ההזדמנויות הן אינסופיות והיא שואפת לראות בכל העולם את המוצרים של מיס Oואת הדמויות עצמן בסרטים ובטלוויזיה.

תגובות (0)
הוסף תגובה