זוכי מוצר השנה: סדרת המרקים של סנפרוסט

רונית קידר, 48 מאשקלון, היא מנהלת השיווק של סנפרוסט במסגרתה יצאה לאחרונה סדרת המרקים החדשה של המותג, הסדרה שזיכתה אותם בפרס מוצר השנה. קידר החלה את דרכה ב-'סנפרוסט' לפני 25 שנה (טרם נקנתה החברה על ידי תנובה) במחלקת הפיתוח של החברה, מיד בתום למודי התואר הראשון בטכנולוגיית מזון. השילוב בין הידע הטכני לבין תפקידה כיום ניכר בדבריה, ונראה כי היא חיה ומכירה את המוצרים, הרכבם וגלגוליהם מן הפנים ומן החוץ. "יש ממשק מאוד מעניין בין פיתוח לבין שיווק והרגשתי את זה כל השנים, איך אני נמשכת לתחום השיווק, ליכולת למנף אסטרטגיה של חברה", אומרת קידר.

 

עוד ב Onlife:

 

"לפני עשר שנים היו שינויים ארגוניים בחברה והציעו לי להשתלב בתחום השיווק. זה היה הגשמת חלום מבחינתי", היא מספרת בחיוך. את המעבר מעבודה בחברה קטנה יחסית לעבודה בתאגיד המזון הגדול בישראל, היא מגדירה כשינוי מבורך. "המעבר מאוד הורגש ובהתחלה היה חשש טבעי, כמו לפני כל שינוי. אבל אני חושבת שזה דבר מאוד חיובי, ואני מפיקה תועלת רבה מהעבודה ומשיתופי הפעולה מול כלל הממשקים בתנובה".

 

כאמור, לאחרונה הושקה סדרת המרקים החדשה של המותג עליו אחראית קידר, הכוללים שבעה טעמים: שעועית, עדשים, אפונה, מרק כתום, פטריות, עגבניות ומרק ירקות.

 

סדרת המרקים החדשה של סנפרוסט (צילום: יח"צ)

כיצד נולד הרעיון למוצר?
"בסקרים שערכנו עלה כי חלק ניכר מהשימוש במוצרים שלנו בחורף הוא להכנת מרקים, והחשיבה הייתה להציג לצרכנים איזושהי התפתחות. הכנה של מרק יכולה להיות לפעמים ארוכה ומסורבלת, ורצינו להביא מוצר נגיש, שיכול לספק ארוחה מזינה ובריאה בהכנה פשוטה. זיהינו כי יש קבוצה גדולה של צרכנים צעירים שלעיתים חסרי ידע בבישול, ורצינו להציע פתרון שלם וקל, ועם זאת כזה שהצרכן או הצרכנית מעורבים רגשית בהכנתו".

מה בעצם חדשני במוצר הזה?
"השקית מכילה ירקות קפואים וטריים, וכן שתי שקיות עם ציר אשר מותאם ספציפית לטעם המרק הנבחר. וכך, תוך בישול מהיר יחסית של הירקות עם הציר בתוספת מים, הצרכנים מקבלים מוצר שלם, ביתי, בריא ומזין. יש מרקים שניתן לטחון ולתבל, הצרכן מעורב בהכנת המרק מראשיתו ועד סופו. חשוב להדגיש כי הירקות שלנו נקטפים מהשדה כאשר הם בשיאם בכל ההיבטים (טעם, מרקם, צבע וכו'), ותוך זמן קצר הם עוברים תהליך של חליטה מהירה, על מנת שיוכלו לשמור על תכונותיהם ומיד מוקפאים. זה עניין של שעות ויש לכך משמעות רבה לעניין הטריות".

המוצרים שלכם נחשבים יקרים יחסית. כיצד אתם מתמודדים עם הצרכנות החדשה, המודעת, של אחרי המחאה החברתית? זה השפיע עליכם?
"המותג שלנו חזק מאוד מול הצרכנים. הצרכן מכיר ומוקיר את המוצרים, והאיכות היא הדגל שלנו לאורך כל השנים. מבחינתנו לא היה שינוי בדפוסי הצריכה לפני ואחרי המחאה החברתית. אם הצרכן מקבל תמורה מלאה עבור מה שהוא משלם – הוא ישלם. בנוסף, אנחנו יודעים להביא לצרכן את המבצעים הנכונים בתקופת החגים, למשל, אנחנו חשים את הצרכנים ולא מתעלמים מהמצב, ולא מהמתחרים". 

את החדירה לעולם הניו-מדיה והרשתות החברתיות מגדירה קידר כתחום מאתגר, שעדיין יש למותג מקום להתפתח בו. "אנחנו מתחילים להיות נוכחים שם, זהו אמצעי לקבל מידע מהצרכן ואנחנו בהחלט נתפתח בכיוון הזה", היא אומרת.

איך את מגדירה את עצמך כמנהלת?
"אני אוהבת להתייעץ ולעשות סיעור מוחות, עובדת הרבה לפני תחושות בטן ואינטואיציה – דבר חשוב מאוד בתחום השיווק – אבל אני כן מנהלת שצריכה להיות בשליטה. קשה לי לפעמים לשחרר. אני חושבת שאני משלבת ניהול שכלתני ורגשי ביחד".

את חושבת שיש הבדל בין ניהול גברי לניהול נשי?
"כולנו יודעות שנשים הן מולטי-טאסקריות. נשים יכולות לשלוט על המון תחומים בעת ובעונה אחת וזה משפיע גם בניהול".

תני דוגמה לתכונות ניהול נשיות.
"חשיבה לטווח ארוך, סדר וארגון, מעקב אחרי דברים, לא משאירות פינות פתוחות. יש גם גברים כאלו כמובן, אבל זה מאוד מאפיין ניהול נשי".

מה השאיפות המקצועיות שלך בעתיד?
"לגרום לכך שסנפרוסט תתרחב לתחומים חדשניים ולהמשיך להצעיד את החברה קדימה. פרט לשני ילדיי שלי, סנפרוסט היא כמו ילד נוסף בשבילי".

תגובות (0)
הוסף תגובה