רן ארז, תן לנו חופש. ממך

אחת התופעות המפתיעות בעצם קיומן המתמשך הוא רן ארז, יו"ר ארגון המורים כבר 15 שנה, והאיש שכבר זכה לכינוי "אלון חסן של מערכת החינוך". מדובר באחד האנשים הכי בוטים, הכי כוחניים, הכי – איך נקרא לזה , לא חינוכיים, ובכל זאת הוא עומד בראש הארגון המאגד את מורי בתי הספר התיכון ונבחר שוב ושוב, ועושה נזק גדול לשמו הטוב של המורה, אם משהו עוד נשאר שם בכלל.

 

אתמול נזעק ארז  (האיש שזכה  ל"הערה", ככה זה במשרד החינוך, אחרי שהסתבר שקיבל משכורת כמורה, על אף שלא לימד בכלל) נגד תוכניתו של שר האוצר החדש לעשות משהו כדי להקל על מצוקת הורים עובדים. הפער בין מספר ימי החופשה של ילדי ישראל והוריהם עומד על 50 יום לפחות בשנה. ישראל חולקת את ראשות הטבלה המפוקפקת הזו יחד עם ליטא, לטביה ואסטוניה, ורחוקה מאוד מדנמרק או אוסטריה, שם מספר ימי הפער עומד על 23-24 . לארז זה לא משנה. למה שישנה, אם כל כך  נח כמו שזה בדיוק?

עוד ב Onlife:

 

שימו לב למכתב הדוחה, אין מילה אחרת, שהוא מפרסם אתמול לאנשיו. חשוב להזכיר – מדובר במי שמייצג חלק נכבד ממחנכי ישראל, ולפי וויקיפדיה אף משמש כמורה באשדוד. שימו לב לשנאת הנשים/אמהות, שימו לב לזלזול המכוער בצרכים אמיתיים של אנשים עובדים, שימו לב לחשיבת ה"אני ואפסי עוד", והכי חשוב – שימו לב להתעלמות האלגנטית מימי החופש המרובים של המורים, לעומת אלה של כל עובד  אחר במשק. כמה ימי חופשה שנתית יש לכם? 15? 20? לארז וחבריו יש בספירת המינימום , פי 4.

"ספין רודף ספין" הוא פותח את מכתבו "כנראה התקשורת מאוכזבת מכך שנושא איראן מוצה ו"שתי מדינות לשני עמים" לא מעניין כל כך וכמה אפשר לדבר על הגזרות. כך מחפשים כל הזמן נושאים חדשים. והנה כעת "אישה אחת אמרה בשוק…" וכולם מתעסקים בעניין החופשות.

ולעצם העניין. מדובר בקבוצת א?מהות לילדים קטנים המחפשות שמרטף לילדיהן, חינם, לתקופת הקיץ. הן יזמו תכנית די הזויה: קיצור חופשת הקיץ ב- 3 שבועות, שבמהלכם המורים ימשיכו ללמד ותמורת זאת יקבלו חופשה בימי שישי. הן אינן מבינות שאם חלילה וחס התכנית תצא אל הפועל, הן תצטרכנה להשגיח על הילדים בימי שישי".

רן ארז נעלב כי לא שיתפו אותו בתוכנית של מי שהוא קורא "אמהות לילדים קטנים המחפשות שמרטף לילדיהן, חינם, לתקופת הקיץ". אלה לא 3 מליון הורים עובדים שמממנים את החופשות של ארז וחבריו מכיסם, כשהם מחפשים בהיסטריה "סידור לילדים". לא לא,  סתם אדיוטיות שלא עושות כלום, ומבקשות מרן ארז לעבוד. גם אבות אין שם. ברור. רק לנשים יש רעיונות דביליים כאלה.

"אנו, ארגון המורים, לא ניתן להפוך את מערכת החינוך ל"יו – יו"" הוא ממשיך " לא בנושאי החופשות, לא בנושאי בחינות הבגרות, לא בנושאים הקשורים בתכניות לימודים וכן הלאה. יש לנו אמירה, גם כבעלי מקצוע של מורים ומחנכים וגם כאיגוד מקצועי האמון על שמירת תנאי העבודה של המורים".

יש להם אמירה. או יה. לשנות את  בחינות הבגרות שלא מביאות אותנו לשום מקום? חס וחלילה. ללמד תכנים רלוונטיים? לא צריך להגזים. לעשות רפורמה בחופשות? נו ברצינות. המערכת חייבת להישאר מאובנת . שוק העבודה, כמו גם העולם, משתנה בקצב מטורף, אבל לא מערכת החינוך.

הנה עוד חלק מקסים מהמכתב:

"לפני שנתיים פנו אותם הורים אל שר החינוך דאז, גדעון סער, וביקשו את קיצור החופש הגדול, מאותן סיבות. השר נענה להם והחליט על קיצור החופשה ב- 5 ימים. כך החלה שנה"ל ב- 27 באוגוסט, במקום ב- 1 בספטמבר, והתכנית הייתה להמיר ימים אלה ב- 5 ימי חופשה במהלך שנת הלימודים. לכך נתנו את הסכמתנו. לא חלפו יומיים, והורים צעקו, שוב, תוך שקיבלו ביטוי באמצעי התקשורת, על כך שאינם מוכנים לקיצור החופשה והקדמת הפתיחה של שנה"ל, כי כבר רכשו כרטיסי טיסה לחו"ל והם אינם רוצים להפסיד את הכסף או החופשה. השר סער ביטל את החלטתו, למרות ההסכמות עם ארגוני המורים, והעביר את הנושא לוועדת סלאבין, וזו אשררה בסופו של דבר את תכנית ההמרה של 5 ימים מהחופש הגדול לימים במהלך שנה"ל.

והנה כעת, שוב, קמות אותן אמהות וקובלות על כך שהחופשות שלהן אינן מתואמות עם חופשות מערכת החינוך והן רוצות שייעשה שינוי, שוב.

ושוב התקשורת מתעסקת בכך. יש בזה מן הפיקנטריה".

שוב עולה וצפה שנאת ההורים (וכמובן התקשורת) שוב הוא חוזר לאמהות (הידעתם שאמהות מנהלות את המדינה?), שוב הניתוק המוחלט משוק העבודה וצרכיו, שוב הזלזול הזה בכל מי שהוא לא  (תודה לאל) רן ארז. אז קנו כרטיסים לחו"ל, כי אף אחד לא הודיע על קיצור החופש. שיפסידו אלפי שקלים כי שר החינוך נזכר להודיע על הרפורמה באמצע הקיץ. רן ארז לא יפסיד כרטיסי טיסה לכל המשפחה, או תשלום מראש לצימר בגליל, אליו יוצאים כדי לאוורר קצת את הילדים, אחרי  60 ימי חופש מהם נהנה בעיקר רן ארז, אז ילך הכסף לפח. למי אכפת.

בשיא המכתב , לטעמי, הוא מסביר למה אסור לשנות את חופשת הקיץ "כאשר מדובר בחינוך על יסודי, ילד בן 14, 15 ויותר אינו זקוק להשגחת הורים, גם לא בחודשי יולי – אוגוסט. האם ילד כזה יסכים שייקחו ממנו חודש של חופשה, ים ובילויים" הוא שואל בזעם. זה לא אנחנו, אלה הילדים. הם זקוקים ל-70 ימי חופש גדול לפחות. זה טוב לוול ביאינג שלהם. ברור.

בחלקו האחרון של המכתב הוא מבליע איום כלפי שר החינוך.  "בהכירי אותו כאיש חינוך ותיק, איני מאמין שיכניס ראש בריא למיטה חולה" כותב ארז, בסגנון הכה אהוב על אנשי ועד אלימים, ומוסיף "אם המציאות תעלה על כל דמיון נדע לעמוד על המשמר ולהיאבק למען שמירה על זכויות המורים, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי והכלכלי. את זה אני מבטיח לכם".לו רק היה רן ארז נלחם כל כך יפה עבור מורי הקבלן.

בכל פעם שאני שומעת שרן ארז נבחר, אני תוהה איפה דפני ליף של המורים, איפה האיש הצעיר , הרענן, שיבוא וינער את התפיסה המסורתית, השמרנית, הזקנה כל כך של הארגון הזה, לטיפונדיה שממשיכה לשמר תפיסות עולם ישן. בכל פעם שאני שומעת את קולו הלא ענוג של האיש הזה, אני חושבת שאם אלה אנשי החינוך שלנו, לא פלא שאף אחד לא רוצה להיות מורה.  

המכתב המלא : http://www.irgun-hamorim.org.il/Content.aspx?atc=105

תגובות (0)
הוסף תגובה