טיפוח שיער: 6 מיתוסים שצריך לנפץ

מיתוסים רבים סובבים סביב טיפוח שיער. חלקם נכונים, רובם לא ממש. בשביל המעטים שהם מדויקים, נכונים וגם יכולים לעזור לכם לשמור על שיער בריא בחרנו שישה מיתוסים ידועים – והפכנו או אוששנו אותם בעזרת יהודית עמרה, הומאופתית ברשת סופר פארם, ושלי אמבר, ספרית ממספרת הבריאות "תומר ושלי מספרות" הדוגלת בגישה בריאותית בכל הנוגע לטיפול בשיער.
 
לפני שנתחיל בתהליך ההפרכה, הנה מספר עובדות יבשות על המתרחש לנו על הפדחת. השיער הוא סיב עשוי חלבון הצומח מתוך זקיק המצוי בשכבת העור. תפקידיו העיקריים של השיער הם שמירת חום הגוף באמצעות שכבה מבודדת, הרחקת עצמים זרים וחיידקים מפתחי הגוף, הגנה מפני קרינת השמש וגם קיום תפקיד תקשורתי וסמלי. על ראשו של אדם בריא מצויות בין שבעים למאה אלף שערות, תלוי בצבע השיער. מחזור החיים של שערה כולל את שלב היצירה, ההתפתחות והנשירה, כך שאם לא עברתם את גבול השלוש מאות שערות נשורות ליום, אתם בסדר והקרחת עודנה רחוקה.
 
 
 
1. חפיפת שיער באופן יום יומי גורמת לנשירה
 
עמרה: לא נכון. זה תלוי בטיב השערה. חשוב לשמור על השיער נקי ובחירת השמפו הנכון והמתאים לסוג השיער הוא גורם משפיע ומשמעותי. את השמפו יש להתאים לתכונות השיער הנחפף. שיער שמן למשל יתאזן בטיפול בשמפו ייעודי לשיער שמן, וכך, בהתאמה, שיער יבש או חסר נפח. 
 
אמבר: באופן כללי שיער זה משהו שנושר, שמתחלף ומתחדש אצלנו, ממש כמו אצל חיות. ברוב המקרים המקור לנשירת שיער מוגברת מגיע מבפנים. תזונה לקויה, מתח, חרדה ושינויים הורמונלים יכולים לגרום לנשירה. בכל מקרה, מיותר לחפוף כל יום, מומלץ לחפוף כמה שפחות כדי לשמור על רמת השומנים בקרקפת מאוזנת ולא לייבש את השיער.
 
2. כדאי להבריש או לסרק את השיער רק כאשר הוא רטוב
 
עמרה: נכון מאוד. ראשית כל, מומלץ להבריש  את השיער באמצעות מסרק רחב ולא באמצעות מברשת, שכן מברשת מושכת את השערה ושוברת אותה, דבר שגורם לנשירה. מומלץ לסרק את השיער בצורה עדינה ולא בחוזקה. במידה ויש קשרים מומלץ להתחיל את הסירוק מהקצוות ולאט ובעדינות להתקדם לכיוון הקרקפת. אם משתמשים בכל זאת במברשת, מומלץ לא להשתמש במברשת צפופה משום שאחת מתכונותיה העיקריות היא תלישת השיער.
 
אמבר: נכון, סירוק מומלץ רק למטרת פתיחת קשרים. כדאי להסתרק באמצעות מסרק רחב או האצבעות בזמן המקלחת, על שיער רטוב. סירוק שיער יבש יתלוש שערות רבות יותר מאלו שצריך בכדי שהקשר יותר.
 
3. צבע לשיער הורס את השיער
 
עמרה: נכון. צבע מזיק לשיער בגלל הכימיקלים שהוא מכיל, אשר הורסים את השכבה השומנית של הקרקפת. עם זאת, חשוב לציין שצבע לא גורם לנשירת שיער. ישנם צבעי שיער ללא חמצן ואמוניה, אלו צבעים שזמן עמידותם על השיער קצר יותר מאשר צבע שמכיל אמוניה אך הוא בריא יותר.
 
בנוסף, ניתן למצוא צבעי שיער ללא אמוניה וחמצן ואף בתוספת של שמני זית שהם קצת יותר בריאים.
 
אמבר: נכון חלקית. צבע לשיער זה לא הדבר הכי בריא שיש,אבל גם לא חייב להיות הרסני אם מפעילים שיקול דעת בתחזוקה. עדיף, למשל, לחדש רק את השורש הבתול ולא לצבוע בכל פעם את כל השיער.
 
4. קרמים ומוצרים קוסמטיים אחרים מזיקים לשיער וגורמים לנשירתו
 
עמרה: לא נכון. נשירת שיער נובעת מגיל מתקדם והשלכותיו או מגנטיקה. מוצרים מעין אלה גורמים לשיער להיות כבד יותר, אך לא זה הגורם לנשירתו.ישנם מוצרים קוסמטיים המיועדים להחלקת שיער, מוצרים מכילים חומרים כימיים חזקים ולא מומלצים לשימוש לנשים עם בעיות של נשירת שיער . כמו כן, לנשים בעלות נשירה לא מומלץ לעשות הבהרות למיניהן או גוונים.
 
אמבר: נכון חלקית. אם כבר משתמשים בקרם לשיער, אז עדיף שיהיה טבעי- ללא סיליקון או חומרים סינתטיים אחרים. השיער "מתמכר" לחומרים האלה ואז נוצר צורך להשתמש בכמויות גדולות יותר ויותר מהקרם. בטווח הארוך החומרים הסינתטיים בשילוב עם השמש הקופחת בארץ, שורפים את השיער ומייבשים אותו. 
אגב, ייבוש השיער בפן בתדירות גבוהה מייבש ושורף את השיער. למרות ההבטחות השונות ומגוון המוצרים שניתן להשיג היום בשוק, חשוב לדעת, שימוש בסיליקון או בכל חומר סינטטי אחר לפני הפן, רק מגביר ומעצים את הנזק.
 
 
5. מסכת שיער חיונית לשמירה על בריאות השיער והקרקפת
 
עמרה: נכון. שמנים ארומטיים המצויים לרוב במסיכות מועילים ויכולים לעורר את צמיחת השיער. מומלץ לטפל בשיער במסכה המכילה טימין/ לבנדר/ מנטה/ סירפד, או כולם ביחד. לכל אחד מהשמנים האלו תפקיד חשוב בשמירה וטיפול בשיער.
סירפד לדוגמא, ידוע כצמח שעוזר לחיזוק שורשי השיער. ניתן להכין מסיכה ביתית
על ידי עירבב כמה טיפות מכל אחד מהשמנים עם מעט שמן זית. את המסכה מניחים על השיער ומשאירים למשך 20 דקות. ניתן לחזור על הפעולה פעמיים בשבוע.
 
אמבר: נכון חלקית. מסיכת שיער עדיפה על מרכך, אך גם היא לא מומלצת לשימוש תכוף. כשמשתמשים במסיכה, אין צורך למרוח אותה על הקרקפת כדי לא לחנוק את הנקבוביות ולסתום את זקיקי השערה.
 
6. ככל שמסתפרים יותר, כך עוזרים לשיער לצמוח מהר יותר
עמרה: לא נכון. כאשר אנו מסתפרים, השינוי היחיד הוא בהרגשה שלנו. גזירת קצוות יבשים מקנה תחושה שהשיער בריא יותר, אך גזירתן לא מזרזת את קצב צמיחת השיער. מסז' בקרקפת עוזר לצמיחת השיער משום שהפעולה ממריצה את זרימת הדם בקרקפת. מומלץ, אגב, להסתפר בתקופת האביב. כאשר מסתפרים באביב, אנחנו מכינים את השיער לתקופת הקיץ בה השיער גדל מהר יותר לעומת עונות אחרות בשנה . 
 
תזונה, אגב, משפיעה משמעותית על נשירת שיער. במקרים של נשירה מומלץ לאכול דגים, דגנים ושאר מזונות שמכילים ויטמין B6 העוזר לייצור הקרטין, מרכיב השערה. מומלץ גם להשתמש בשמפו בעל PH נמוך.
 
 
אמבר: לא נכון. מה שכן, למי שאוהב שיער ארוך, מומלץ לגזור קצוות פעמיים בשנה כדי למנוע הצטברות של שיער יבש.
תגובות (0)
הוסף תגובה