שוברות את הסטיגמה – נשים מנהלות חברות ענק

בזמן שבעלות עסקים קטנים ממשיכות להילחם ב"סטריאוטיפ הקאפקייק", הרומז כי כל החברות המנוהלות על ידי נשים קשורות לאופנה, כושר או טיפוח, רשימה חדשה שנוצרה על ידי  Women Presidents’ Organization ואמריקן אקספרס חושפת כי 50 העסקים המנוהלים על ידי נשים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר הם כל דבר מלבד גילום של סטריאוטיפ זה.

 

עוד ב Onlife:

 

50 החברות ברשימה השנתית ה- 6 שפורסמה השבוע, ייצרו יחד השנה הון של 3.2 מיליארד דולר, ורווח ממוצע של 64.5 מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים – עליה של 24.9 מיליון דולר משנת 2008. כמות העובדים הממוצעת בכל חברה היא 641.  מספר החברות שמרוויחות מעל 10 מיליון דולר המנוהלות על ידי נשים קפץ ב- 57% בעשור האחרון.

 

כדי להרכיב את הרשימה, השתמשו ה"ווימן פרזידנטס אורגניזיישן" ואמריקן אקספרס (אמקס) בקשרים הנרחבים שלהם על מנת לסרוק ולמצוא חברות המנוהלות על ידי נשים. "אלה לא רק חברות הארגון ומחזיקות כרטיס אמקס" מתבדחת מרשה פיירסטון, נשיאת ומקימת ה"ווימן פרזידנטס אורגניזיישן". עסקים המופיעים ברשימה חייבים להיות בבעלות פרטית, מנוהלים על ידי או בבעלות נשית בצפון אמריקה, ואשר עמדו בשני קריטריונים: רווח של לפחות 500,000 דולר ב- 2007 ולפחות 2 מיליון דולר ב- 2012. כל החברות שעמדו בקריטריונים דורגו על פי נוסחת קצב גידול מכירות המשלבת אחוזים וצמיחה אבסולוטית.

 

בראש הרשימה נמצאת חברת Happy Family (אשר גם הייתה ברשימת החברות המבטיחות ביותר של פורבס השנה), המייצרת ליין של ארוחות אורגניות לילדים. החברה מנוהלת על ידי שאזי וירסם. "היא רק בת 36", אומרת פיירסטון בהתלהבות מהמנכ"לית שהגדילה את רווחי החברה פי ארבע בשנתיים האחרונות בלבד (13.3 מיליון דולר ב- 2010 לעומת 62.3 מיליון דולר ב- 2012). במקום השני  ניצבת Strategic Communications, חברת טכנולוגיה מלואיוויל המייצגת שינוי ב"עסקי הנשים המסורתיים". החברה, המציעה פתרונות תשתית, שילשה את כמות העובדים שלה בשנתיים האחרונות בזמן שהכפילה את הרווחים שלה. חוזים ממשלתיים אשר קיבלה, כמובן, לא הזיקו לעניין.

 

שאזי וירסם על החברה שהקימה ועל יזמות נשית:

 

"מרענן לראות את מגוון החברות המיוצגות ברשימה השנה" אומרת פיירסטון. "החל מביטחון דרך תעבורה, טכנולוגיית מידע וכלה בגיוס, החברות הללו מציגות את תחום הכשרון האמיתי בקהילת העסקים הנשיים". יש, כמובן, קבוצות – מספר חברות העוסקות גם בתחום הבריאות וגם במשאבי אנוש נמצאות ברשימה, היא אומרת, "אבל אפילו אם נסתכל בחברות גיוס כוח האדם נראה גיוון". דוגמה אחת אפשר למצוא במקום החמישי ברשימה: ג'ון רסלר המנהלת את Cenergy International Services המגייסת עובדים לחברות קידוח נפט, בעוד Federal staffing Resources של טרייסי בלזק מגייסת בשביל ממשלת ארה"ב.

 

90% מכל הנשים המנהלות את העסקים הן גם המקימות שלהם. המספר הזה, אומרת פיירסטון, לא השתנה בשש השנים בהן היא חוקרת את החברות. ראויה לציון העובדה שממוצע גילאי הנשים הוא 47. "מצאנו שרבות מהנשים יצאו החוצה, רכשו ניסיון בתאגידים והבינו שלא רק שהן יכולות לעשות את זה בעצמן", היא אומרת, "הן גם יכולות לעשות את זה יותר טוב". "71% מהנשים הקימו חברות ששורשיהן נמצאים בחברות הקודמות שהעסיקו אותן, כלומר היזמות היא המערכה השנייה שלהן.

 

אם לשפוט על פי הצמיחה הנצפית בחברות ברשימה, המערכה השנייה יכולה להיות מאוד רווחית.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה