דיאטת שמונה השעות

 

על פי עקרונות הדיאטה שזכתה לשם "דיאטת שמונה השעות" ,תוכלו לראות את הקילוגרמים נעלמים, מבלי להקדיש מחשבה למה אתם אוכלים. מחברי הספר, דויד זינקרנו ופיטר מור, טוענים כי אכילה סביב השעון הוא הגורם לשיעור גבוה של סוכרת והשמנת יתר בעולם המערבי.

 

עוד באון לייף:

מחקר: נשים בסיכון גובה לסבול מהפרעות אכילה

פירות הקיץ- יותר מזינים או משמינים?

ארוחת בוקר בריאה בפחות מ- 5 דקות  

 

על פי השיטה, אנחנו יכולים לבחור את טווח שמונה השעות הנוחות לנו, לדוגמא: בין 09:00- 17:00, 11:00- 19:00. ד"ר פנדה סטקידננה מהמכון הביולוגי בקליפורניה, מצוטט בספר: "התאוריה שלי שערות ואכילה עד שעה מאוחרת גורמת לעלייה בשכיחות של סוכרת. ב- 50 השנים האחרונות אנחנו עדים בעקבות אורח חיים כזה לעלייה משמעותית במשקל".

 

"כניסתו של האור המלאכותי גרמה לכך שאנחנו אוכלים במשך יותר שעות במהלך היממה", הוא מסביר. "בעבר בני האדם לא ידעו איך להשתמש באש ולכן בשעות היום היו צריכים לצוד ובלילה להגן על עצמם מטורפים. רק לפני 200,000 שנים למדנו איך לשלוט באש ורק בודדים יכלו להישאר ערים גם אחרי השקיעה. ב-50 השנים האחרונות, אנחנו ערים בכל שעות היממה. באותן שנים אנחנו עדים לעלייה משמעותית בבעיות משקל".

 

כדי להוכיח את התיאוריה הזו, נערך מחקר במעבדה של ד"ר פנדה במשך 100 ימים על עכברים שחולקו לשתי קבוצות, לקבוצה הראשונה ניתנה אפשרות לאכול בכל שעות היממה ואילו הקבוצה השנייה הוגבלה לאכילה במשך שמונה שעות בלבד.

בעוד שקבוצה אחת אכלה שלוש ארוחות במהלך היום, הקבוצה השנייה אכלה את אותה כמות קלוריות, אבל במסגרת זמן מוגבלת. התוצאות הראו שהעכברים שאכלו בטווח זמן מוגבל הראו שינוי משמעותי בהרכב גוף, וירידה במסת השומן.

 

עפ"י ד"ר פנדה הגבלת טווח האכילה גורמת לגוף לשרוף קלוריות במהלך היום. כלומר, ככל שתאכל במשך יותר שעות, חילוף החומרים שלך הופך להיות עצל. לעומת זאת, הגבלת שעות האכילה עשויה למנוע מחלות כגון: סוכרת, מחלות לב ומחלות כליות.

 

כללי הברזל:

דחה את ארוחת הבוקר– על מנת להגיע כמה שיותר קרוב לטווח השעות שקבעת לעצמך. זינקרנו ממליץ להתחיל את היום עם כוס קפה או תה ולעשות פעילות גופנית קלה לפני האכילה

לאכול ארוחות ביניים ללא הגבלה- כולל חטיפים

אפשר לאכול כל מה שרוצים- אין מאכלים אסורים בדיאטת שמונה השעות, המגבלה היחידה היא איסור שתיית משקאות ממותקים.

 

תפריט יומי לדוגמא:

ארוחת בוקר

דייסת שיבולת שועל עם אוכמניות ומייפל, כוס קפה או תה

 

ארוחת ביניים

חטיף גרנולה

 

ארוחת צהריים

2 משולשי פיצה, שקית צ'יפס, תפוח

 

ארוחת ביניים

חתיכת עוגת בראוניס

 

ארוחת ערב

סטייק סלמון בגריל, בטטה אפויה עם חמאה, 1 כוס ברוקולי, חצי כוס גלידה

תגובות (0)
הוסף תגובה