הנשים שגלשו מהדיפלומטיה למדיה החברתית

כאשר קייטי ג'ייקובס סטנטון, 44, עזבה את חברת הענק גוגל לטובת הבית הלבן בוושינגטון, על מנת לנהל את אסטרטגיית הניו-מדיה של הנשיא ברק אובמה בקמפיין הנשיאות שלו ב– 2008, היא לא שיערה כי שנתיים לאחר מכן היא כבר תשוב אל הזירה המסחרית–הטכנולוגית, והפעם אל המתחרה המצייצת: טוויטר, כממונה על האסטרטגיה הבינלאומית של החברה. 

 

עוד ב Onlife:

 

לגרום למדבדב להתחיל לצייץ 

סטנטון, אשר עבדה בבית הלבן בתום הקמפיין כדירקטורית הממונה על "שיתוף הציבור" ועשתה שימוש מקיף ונרחב ברשתות חברתיות, ביניהן  טוויטר, עבדה לאחר מכן גם במחלקת המדינה (המקבילה הישראלית למשרד החוץ) תחת מזכירת המדינה האמריקאית דאז הילרי קלינטון, וסייעה שם בהחדרת השימוש בערוצי מדיה חברתית אל תוך הדיפלומטיה הבינלאומית. "ידע הוא כמו מים", אומרת סטנטון אשר דורגה במקום 56 ברשימת הנשים המשפיעות בעולם לשנת 2011 של מגזין פורבס, "הוא תמיד יחפש דרך לצאת החוצה".

 

קייטי ג'ייקובס סטנטון

 

קייטי ג'ייקובס סטנטון, נשואה ואימא לשלושה ילדים, מתגוררת באזור עמק הסיליקון בעיירה לוס אלטוס בקליפורניה, ממעטת בראיונות. היא בעלת תואר ראשון באמנויות מרודס קולג' ותואר שני מאוניברסיטת קולומביה ביחסים בינלאומיים ומנהל ציבורי. בשנת 2003 הצטרפה לגוגל  ועבדה שם, בין היתר, כמנהלת המוצר של "גוגל פיננסים". לפני כן עבדה בחברת הענק יאהו כמפיקה אחראית בתחום הפיננסים.

 

אחד האתגרים הגדולים של סטנטון בתפקידה החדש היה להגדיל משמעותית את כמות הציוצים (כך מכונים דרכי הפרסום בטוויטר) מחוץ לארצות הברית. אחרי שנה בתפקיד, כבר עמד אחוז הציוצים החיצוניים לארה"ב על למעלה מ- 70 אחוז, כולל גם חשבונות של חמישית ממנהיגי העולם, ביניהם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב וכמובן נשיא ארה"ב ברק אובמה.

 

קייטי ג'ייקובס סטנטון על חיבור של מנהיגים למדיה חברתית:

 

הגירסה הישראלית: ממסדרונות הכנסת לדירקטוריון חברת ענק

סטנטון כמובן אינה היחידה אשר עשתה סיבוב פרסה מהעולם הדיפלומטי אל סביבת האינטרנט והמדיה החברתית. כולם מכירים את שריל סנדברג או קרלי פיורינה (מנכ"לית HP לשעבר). אבל גם בישראל יש לנו מקבילה מרשימה לא פחות.

ורד אברהמי, 40 מתל אביב, היא דירקטורית ממונה על תחום התקשורת, קהילה ויחסי הציבור בחברת Wix, אחת מפלטפורמת בניית האתרים הגדולות בעולם, עם למעלה מ – 34 מיליון לקוחות.

 

כבת למשפחת משרד החוץ, אברהמי נולדה בשבדיה וגדלה בירושלים. היא בוגרת תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בלימודי ביטחון מאוניברסיטת תל אביב. לקראת סיום הלימודים לתואר ראשון התחילה ורד אברהמי לעבוד בכנסת כעוזרת פרלמנטרית ודוברת של ח"כ יעל דיין, ובהמשך של  ח"כ חיים אורון (ג'ומס). במהלך שש שנות עבודתה בכנסת לקחה אברהמי חלק במהלכים פרלמנטריים משמעותיים בעיקר בתחום מעמד האישה (בשנים אלו, בין היתר, התבססה הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ונחקק החוק למניעת הטרדה מינית).

 

לאחר כשנה במשרד יחסי ציבור שעל לקוחותיו נמנו מספר ארגונים בינלאומיים,  עברה אברהמי לניו יורק, שם שירתה כרכזת המשלחת הישראלית לאו"ם (גילוי נאות: כותבת שורות אלה עבדה בעבר עם אברהמי במשרד החוץ). 

 


מהלכים פרלמנטריים חשובים בתחום מעמד האישה. ורד אברהמי

 

"מדובר היה בתקופה מאתגרת, שנפתחה בהתנתקות ונמשכה למלחמת לבנון השנייה, ואירועים רבים נוספים שעיצבו וחידדו את הבנתי, שהאופן בו מתנהל השיח הציבורי השתנה מהותית" היא מספרת. ובכל זאת, ורד אברהמי בחרה לעשות את המעבר החד מהחיים הציבוריים אל המרחב הטכנולוגי המקוון. "האינטרנט והרשתות החברתיות תפסו משקל הולך וגדל בעיצוב סדר היום הציבורי והאופן בו כולנו צורכים מידע ומתקשרים אחד עם השני", אומרת אברהמי. "גם ערוצי התקשורת שלנו עם מותגים, גופי ממשל ופוליטיקאים הפכו לישירים ושקופים יותר. אז החלטתי שאינטרנט הוא האזור שבו אני רוצה להתמחות".

 

כשחזרה לישראל הצטרפה ורד אברהמי לחברת קונטרה, סטארט-אפ בתחום הפרסום המקוון. "כיאה לחברת סטארט-אפ, למדתי המון בפרק זמן קצר וסופר אינטנסיבי", היא אומרת. היום אברהמי מנהלת צוות של 20 עובדים בארבע יבשות, בחמש שפות שונות וכן באזורי זמן שונים. למרות העבודה מסביב לשעון היא מכורה לעבודתה ומכנה אותה "אתגר יום יומי מרתק ומגניב". יתכן כי זה אחד הדברים החשובים ביותר לאברהמי. כשאני שואלת אותה על קווי דמיון בין שתי סביבות עבודה שונות כל כך, היא אומרת כי "למרות השוני בין הבחירות המקצועיות שעשיתי תמיד העדפתי סביבות עבודה דינאמיות ומתחדשות, כי אני מאמינה ששיעמום הוא האויב הגדול ביותר שלנו".

קייטי ג'ייקובס סטנטון, נשואה ואימא לשלושה ילדים, מתגוררת באזור עמק הסיליקון בעיירה לוס אלטוס בקליפורניה, ממעטת בראיונות. היא בעלת תואר ראשון באמנויות מרודס קולג' ותואר שני מאוניברסיטת קולומביה ביחסים בינלאומיים ומנהל ציבורי. בשנת 2003 הצטרפה לגוגל  ועבדה שם, בין היתר, כמנהלת המוצר של "גוגל פיננסים". לפני כן עבדה בחברת הענק יאהו כמפיקה אחראית בתחום הפיננסים.
תגובות (0)
הוסף תגובה