דיאטת כסאח -מתכון בטוח לעלייה במשקל

הקיץ שכבר כאן, רק גורם לנו לרצות לרדת כמה קילוגרמים במשקל במקרה הטוב, ובמקרה הרע להתפתות לפרסומות של דיאטות, שמבטיחות לנו ירידה מהירה במשקל.

החלום לקום בבוקר, להסתכל במראה ולהיות מרוצה – אפשרי. אבל רצוי לעשות זאת בחכמה. יש אינספור דיאטות, כדורים שמבטיחים דיכוי התיאבון וקבוצות תמיכה, שעודף המבחר עלול רק לבלבל. היצרנים מבטיחים על גבי עמודים שלמים את הדרך האולטימטיבית להפחית במשקל, אבל למרות ההבטחות, יש רק דרך אחת נכונה. רק הקפדה על דיאטה מאוזנת ובריאה, תאפשר לרדת במשקל מבלי לעלות בחזרה, כפי שקורה לרוב המבוגרים.

 

עוד באון לייף:

רוצים לאכול ללא מגבלה ולרדת במשקל?

4 הדיאטות הבריאות ביותר

רוצים לרזות? אל תעשו דיאטה

 

דיאטת כסאח- נזק גופני בלתי הפיך

מסתבר, שבזמן דיאטת "כסאח" קצב המטבוליזם עובר שינוי דרמטי. קצב המטבוליזם, הוא למעשה כמה קלוריות שורף הגוף בכל פעילות שמבצעים, במהלך היממה.

כשאנחנו פוצחים בדיאטה דלה מדי בקלוריות ולא מאוזנת, תאי הגוף שלנו, אינם יודעים שאנו אוכלים פחות ומרעיבים את עצמנו בכוונה תחילה. לכן הגוף מגיב בזמן דיאטת "כסאח", באותו אופן כמו ברעב: הוא מפתח מנגנון הגנה, על ידי כך שהוא מפחית את שריפת הקלוריות היומית. כלומר, על אותן פעילויות שאנו מבצעים, אנו שורפים פחות קלוריות. הגוף מנצל טוב יותר את האנרגיה שהוא מקבל, ומבזבז פחות. גם אם מדובר בכמה שנים אחרי.

 

גם אני ניסיתי את כל סוגי הדיאטות

כילדה מתבגרת ניסיתי את כל הדיאטות האפשריות והמזיקות והיום אני משלמת את המחיר על כך. כשהייתי בת 15 עליתי 2 ק"ג, והחלטתי לפצוח בדיאטת "כסאח". חברה סיפרה עלי על דיאטה בה אוכלים במשך שבוע רק מוצרי חלב וירקות ירוקים. לאחר שבוע, הפחתתי את 2 הקילוגרמים, אך לא הייתי מודעת לתהליך הפנימי שהתרחש בגוף במקביל: הגוף למד להיות יותר יעיל, ולשרוף פחות קלוריות.

 

במילים אחרות – אם ביום ראשון, שרפתי כ- 2000 קלוריות ליום, ביום שישי בתום הדיאטה, שרף גופי 1700 קלוריות בלבד. מאחר שלא הייתי מודעת לתהליך זה, חזרתי לאכול כרגיל, ארוחות מסודרות. אבל הגוף נעשה "קמצן" יותר והתרגל למצב ההרעבה. לכן, כשחזרתי לאכול 2000 קלוריות, זה היה כבר יותר מדי, ובהדרגה שמנתי.

 

כמובן שניסיתי שיטה שונה- דיאטת אבטיח, בה אוכלים במשך שבוע שלם רק אבטיח. ואז, כשחיפשתי דיאטה אחרת להפחית את הקילוגרמים שעליתי שוב, התייעל גופי והפעם מנקודת התחלה נמוכה יותר. לכן, כשסיימתי את הדיאטה הזו, וחזרתי לאכול – כרגיל, ובלי לזלול – אין פלא שעליתי במשקל מהר יותר. אחר כך ניסיתי דיאטת כרוב, ומאוחר יותר תה  תה מרזה ועוד סוגים שונים ומשונים של דיאטות. המגוחך הוא, שבגלל ניסיון לרדת 2 קילוגרמים במשקל, בסופו של דבר עליתי 20 קילוגרמים. רק כשסיימתי עם הדיאטות, הצלחתי לרדת בהרבה סבלנות והתמדה, בשנה שלמה את כל 20 הק"ג שעליתי, ועד היום אני מצליחה לשמור על משקלי – 53 ק"ג.  

 

הנזקים שעלולים להיגרם מדיאטת כסאח

·         פירוק שרירים וחולשה

·         נשירת שיער

·         אנמיה

·         בעיות זיכרון

·         מצב רוח ירוד

·         פגיעה בלתי הפיכה במערכת העצבים

·         נזק חמור בלב

 

כללי היסוד לירידה בריאה במשקל

·         כדאי לבחור בתפריט של דיאטה מאוזנת, שכוללת את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים שהגוף צריך.

·         קצב ממוצע של ירידה בשבוע:  1/2- 1 ק"ג. רק קצב כזה של ירידה במשקל, מאפשר ללמוד הרגלי אכילה נכונים, והתאמה לכמויות קטנות יותר של מזון.

·         צריך להתאזר בסבלנות- הדיאטה היחידה שלא תוביל לעליה מחודשת במשקל, היא זו שגורמת לירידה של  3-4 ק"ג בחודש, ולא יותר מכך.

·         רק בדיאטה מאוזנת אין פגיעה בעור הפנים, במערכת ההורמונלית ובכושר הגופני.

·         בדיאטה מאוזנת, כדאי לשלב גם מאכלים אהובים וממתקים, שיעזרו בהתמדה בדיאטה לאורך זמן ויפחיתו את סיכון ה"שבירה" ממנה.

תגובות (0)
הוסף תגובה