סלט או שווארמה: במה יש יותר קלוריות?

בקיץ אנחנו אוהבים לאכול מאכלים יותר קלים ובבתי הקפה הסלטים הופכים ליותר פופולריים. אבל, האם סלט יהיה תמיד האפשרות הטובה והמתאימה ביותר לאנשים המצויים בתהליך של ירידה במשקל? 

 

עוד באון לייף:

 

ברוב המקרים, סלט עשיר, צבעוני ומפתה יכיל כמות גדולה יותר של קלוריות מאשר מנת פסטה ברוטב, או שווארמה בפיתה. הסיבה לכך נעוצה בתוספות לסלט ולא בחסה עצמה, כמובן. כך לדוגמא: כל כפית שמן שמוסיפים לסלט, מכילה כ- 50 קלוריות. סלט מתובל מכיל לפחות 4-5 כפיות שמן למנה, כלומר, אם נפחית את הקלוריות הללו מן הסלט אפשר לאכול במקומן פיתה שלמה. כף אחת שטוחה של בוטנים מכילה אף היא 50 קלוריות, וכך גם כף שטוחה של אגוזים, שקדים וגרעינים. גם קרוטונים מכילים כ- 30 קלוריות לכף (כמות שוות ערך לפרוסת לחם קל אחת).

 

 

תוספות לסלט – תוספת משמעותית של קלוריות

סלטים רבים מכילים תלתלי פסטה (30 קלוריות לכף אחת, כמו בפרוסת לחם), או פרוסות בטטה מטוגנות (שתי פרוסות בטטה קטנות כאלה שוות בערכן הקלורי לכריך לחם קל שלם כולל הממרח), או תירס (חצי כוס תירס = כריך לחם קל). גם הגבינות מוסיפות טעם משובח ולא מעט קלוריות לסלט: כף גבינת שמנת 50 קלוריות, וכף אחת של טונה מכילה גם היא 100 קלוריות.

 

לא מזמן ישבתי במסעדה איטלקית ובזווית עיני הבחנתי בזוג שישב בשולחן סמוך. כמה טיפוסי – הגבר הזמין מנת רביולי ברוטב שמנת והאישה הזמינה סלט. הסלט הגיע גדוש בגבינות, גרעינים לסוגיהם ושמן, כך שהכיל כמות רבה יותר של קלוריות ממנת הרביולי של בן זוגה. האישה, מן הסתם התפשרה על מנה שנראית לה מתאימה לשמירה על המשקל. בעוד הגבר, שאכל מנה איטלקית טעימה, צרך בסופו של דבר פחות קלוריות.  

 

באיזה סלט יש פחות קלוריות

כל הסלטים בריאים ותורמים לגוף כמות נאה של ויטמינים וסיבים תזונתיים. אולם, צריך להכניס למודעות, שסלטים שמכילים קרוטונים או אגוזים, בוטנים, גבינות שמנות ורטבים – מכילים כ-800-1000 קלוריות, לא כולל תוספת הלחם בצד.

 

מהבחינה הזו, אחד הסלטים העדיפים הוא סלט יווני. אפשר להזמין את הגבינה הבולגרית עם 5% שומן, להוסיף מעט שמן זית ולימון (במקום רטבים שמבוססים על מיונז) וכך תוכלו ליהנות ממנה בראיה ומשביעה של סלט בכמות של 300 קלוריות בלבד. 

 

 

כמות הקלוריות של סלטים בבתי הקפה:

 

  • סלט פסטה עם טונה: פסטה פוזילי, טונה, עגבניות צלויות, פלפל קלוי, אפונה, בצל סגול, עשבי תיבול – 640 קלוריות.

 

  • סלט סלק מוצרלה: מוצרלה, עגבניה, רוקט, קרוטונים, בצל – 760 קלוריות.

 

  • סלט חלומי: חלומי, אפונה, עגבניות צלויות, חסה, בצל, עשבי תיבול – 500 קלוריות.

 

  • סלט ירושלמי: עגבניות, מלפפונים, ביצה קשה, גרגרי חומוס, בצל, עשבי תיבול, קרוטונים – 760 קלוריות.

 

  • סלט יווני: חסה, מלפפונים, עגבניות, בצל סגול, גבינה מלוחה 5% – 300 קלוריות.
תגובות (0)
הוסף תגובה