ג'יזל מוותרת על פוטושופ ושרון סטון מככבת: 3 הנשים שעשו את השבוע

אומרים שנשים לא מפרגנות זו לזו, אבל אנחנו כאן כדי להתנגד למשפט הזה נחרצות. מדי שבוע מככבות במגזינים, בחדשות, ובמדורי הרכילות נשים שמעניקות לנו השראה, ואנחנו נבחר כאן שלוש שהותירו עלינו חותם עז במיוחד: מי שיחררה את ההצהרה הטובה ביותר השבוע, מי עשתה מהפך או שינוי ראוי לציון ומי הפתיעה אותנו.

 

שרון סטון לא תולה את הנעליים

פסטיבל קאן נרגע ומאחורינו – לא מעט כוכבות יפהפיות צעדו בחודש האחרון על השטיחים האדומים בפסטיבל קאן, והרבה שמלות מרהיבות נראו שם. אבל כמו שאמר אחד, לא חשוב מאיזו עדה, שקוראים לו איב סאן לורן: מה שחשוב בשמלה הוא האישה שלובשת אותה.

 

אז נכון, שרון סטון לא הגיעה לפרמיירה של "Behind the Candelabra" בשמלה של סאן לורן אלא באחת של רוברטו קוואלי, אבל אין ספק שהיא מיישמת את המשפט שלו בצורה נפלאה ועושה את האאוטפיט, ולא הוא אותה.

 

 

בקלילות ראויה לציון לגיל 55, הצליחה סטון להשתחל בחן לרשימת המתלבשות הטובות של הפסטיבל, ומדובר בתחרות קשה מאוד. עשרות כוכבות צעירות צעדו על השטיח לאורך הפסטיבל, בשמלות מרהיבות של מעצבי על, אבל שרון סטון לוקחת את כולן ובגדול: המחשוף העמוק והמחמיא, הצבע העז והנכון והשרשרת המשדרגת. הפנים הרעננות, העור המתוח והשיער השופע הם רק חלק מהדברים שהופכים אותה למהממת, במובן המקורי של המילה.

 

עשרים ואחת שנה אחרי שהפילה לסתות ב"אינסטינקט בסיסי", סטון בת ה-55 ממשיכה להשאיר  אבק לכל הכוכבות הצעירות בהוליווד. עם קצת עזרה מהמנתחים הפלסטיים הטובים ביותר בעיר היא שומרת על מראה צעיר וסקסי, אבל בזכות האישיות והטעם המשובח היא עושה את זה בקלאסה.

 

לא חסרות כוכבות שנעזרות בבוטוקס ובמתיחות פנים כדי לתעתע בזמן, אבל נדרשת מידה של פאסון ואיזון כדי לא להפוך לקלישאה נלעגת. וכן, גם רומן עם דוגמן ארגנטינאי שצעיר ממך בשני עשורים לפחות לא מזיק לעור הפנים. 

 

ג'יזל בונדשן מתנגדת לפוטושופ

נהוג לחשוב שהפוטושופ הוא ידידה הטוב של הדוגמנית, והגורם מספר אחד לכך שהיא נראית בלתי אנושית ובלתי מושגת – בניגוד לשאר בנות התמותה, שנאנחות בתסכול מול תמונותיה המושלמות והמרוטשות. אבל מסתבר שיש גם קולות אחרים.

 

ג'יזל, אחת מדוגמניות העל הידועות בעולם, שגם דורגה לאחרונה על ידי "פורבס" כדוגמנית המשפיעה בעולם, שיבחה לאחרונה את הצלם והמעצב יוהאן לינדברג מ-BLK DNM על בחירתו שלא לרטש את תמונותיה בקמפיין האחרון שצילמה לחברה.

 

"אהבתי את הגישה שלו, כי אני מרגישה שנשים צריכות להיות אמיתיות וזה לא משהו שקורה כבר בעולם האופנה", ג'יזל הסבירה. "אהבתי את התחושה הזו של 'אנחנו נשים, אנחנו כל כך שונות, הפגמים שלנו הם מה שהופך אותנו לייחודיות ויפות'. הוא מבין אותי. הוא לא מנסה לרטש אותך או להאיר אותך באור יפה. הוא לא אומר 'את צריכה להיראות ככה', הוא אומר, 'את מי שאת ואני רק עומד כאן עם מצלמה, אז את יכולה להביע את עצמך כמו שאת רוצה'".

 

 

התוצאה: צילומים נדירים במיוחד של הסופרמודל הברזילאית, כולל הנמשים שמעטרים את פניה ואפילו, רחמנא ליצלן, קמטים מתחת לעיניים.

 

אז נכון, גם אנחנו היינו מוותרות בשמחה על הפוטושופ אם היינו נראות כמו ג'יזל, אבל בל נשכח שמדובר באישה בת 34 שרק לפני מספר חודשים ילדה את בתה השנייה וסביר להניח שכדי לחזור לגזרה המושלמת שלה ולהיראות כפי שהיא נראית בלי עזרת פוטושופ היא נאלצת לעבוד קשה מאוד, ומגיע לה שהעולם יראה את פירות עמלה – כמו גם את הפגמים הזעירים שלה.

 

לארה סטון העירומה מעוררת מחלוקת

"דרך כל בשר" הוא השם שבחר האמן מארק קווין ליצירה החדשה שלו שמוצגת בימים אלה בביאנלה בוונציה, ציור עירום של דוגמנית העל ההרה לארה סטון שוכבת על רקע בשר נא. אלא שלאיזה בשר התכוון המשורר כאן – אותו רקע מדמם שבחר ליצירה? הבשר החשוף של הדוגמנית ההולנדית? או שמא מדובר במטאפורה לנס הלידה? התשובה אינה ברורה מאליה.

 

מדובר ביצירה שנויה במחלוקת בלשון המעטה, בעיקר בגלל התגובות הסותרות שלהן היא זוכה. סטון, שילדה את בנה הבכור בתחילת מאי, בוחרת שלא להסתיר את איבריה המוצנעים ומשירה מבט אל הצופה, כפי שעשתה גם בצילומי עירום אחרים שלה – אלא שאי אפשר להכחיש שלא מדובר בציור עירום רגיל. הבטן ההריונית והשדיים המלאים והטבעיים הופכים את תמונתה של סטון לאיזה יצור כלאיים: מצד אחד חושני ומסקרן, ומצד שני קדוש ותמים.

 

 

בניגוד לצילומי עירום של סלבריטאיות הריוניות אחרות, שהסתירו את הכל חוץ מהבטן – החל מדמי מור וכלה בבריטני ספירס – החשיפה הטוטאלית של סטון מעוררת בנו רגשות מעורבים. הכנסייה הקתולית כבר גינתה את הציור הפרובוקטיבי, אבל האם ניתן להתייחס אליו באמת כאל סוג של פורנוגרפיה זולה? האמנם כל עירום הוא בהכרח מגרה, או שמא הריונה של לארה סטון הופך אותה אוטומטית מאובייקט מיני למודל נשי טבעי ואימהי, שכל קשר בינו ובין סקס מקרי בהחלט?

 

לשאלות שמעוררת היצירה הזו אין תשובה חד משמעית, אבל עצם קיומן הופך את סטון העירומה בציור מעוד סתם דוגמנית עירום, למודל של ממש.

תגובות (0)
הוסף תגובה