שמלה שחורה קטנה: 10 המצטיינות של הקיץ

השמלה השחורה הקטנה (ה- LBD – little black dress) היא ברירת המחדל עבור רבות מאיתנו. זו השמלה שמתאימה גם לחתונה, גם לפגישה עסקית וגם לבוקר שבו מתחשק להתהדר מעט יותר מדי. נדמה שלא תמצאו כיום בית אופנה, רשת או בוטיק תל אביבי בלי הגרסא האישית שלו ל-LBD והמבחר עלול לבלבל ולהתיש. כדי להקל עליכן במעט את הבחירה, יצאנו לסמן את עשרת השמלות השחורות של ישראל.

 

הקפדנו לבחור גזרות שרחוקות מהגוף, יתמודדו היטב עם אחוזי הלחות הגבוהים ושמלות עם טוויסט עיצובי ששווה את ההשקעה. בסוף הדירוג תמצאו גם שתיים שלצערנו לעולם לא נוכל לקנות – שתי שמלות שעיצבו במיוחד סטודנטים לעיצוב ב"שנקר" לכבוד אירוע ביוטי סיטי שייפתח בשבוע הבא וחוגג השנה את פריז ובגדול.

 

 

1. שמלת קפלים של זארה

מדובר בשמלה מצוינת במחיר נהדר דווקא בזכות הגזרה הפשוטה שלה שתתאים למגוון נרחב של גזרות גוף. המחשוף הגיוני ולא חשוף מדי. המותניים מודגשות היכן שצריך וחצאית הקפלים השחורה מוסיפה טוויסט נשי מזמנים אחרים.

 

שמלת קפלים של זארה. 230 שקל

 

2. שמלה עם עיטורים של ג'אמפ

המותג הישראלי שייעד את עצמו בעונות האחרונות לנשות קריירה קצת נעלם מהרדאר האופנתי שלנו וחבל. מצאנו אצלו שמלת חולצה חביבה ביותר שעיטורים בחזית משדרגים אותה להפתעה של ממש. שמלה בגזרת חולצה מתאימה כמעט לכולן והשרוולים שלה יודעים להתמודד בעוז עם אובססיות זרועות למיניהן. יש סיכוי סביר שהמחיר יצנח במכירות סוף העונה, אז שווה לחכות.

 

שמלה שחורה של ג'אמפ350 שקל

 

3. שמלה מלכותית של דורין פרנקפורט

כחלק מהמגמה החדשה שלנו – תמיכה במעצבות ישראליות – סרנו לפינת השמלות של פרנקפורט, מעצבת המקפידה לשזור את הגיאוגרפיה לתוך יצירות יפיפיות. השמלה השחורה שלה תתאים לקהל מבוגר יותר שמחפש שמלה לאירוע חשוב ואוהבות אורך שמסתיר אזורים שפחות נוח לחשוף עם הגיל. בד הברוקד העדין שממנו גזורה השמלה מוסיף לה נופך של מלכותיות כאן בלבנט.

 

שמלה שחורה של דורין פרנקפורט,  790 שקל

 

4. שמלה קיצית של אמריקן איגל

עד סוף החודש (יוני) תימכר השמלה הזו ועוד שמלות אחרות ב-99 שקל מה שהופך את העסקה למשתלמת במיוחד. מדובר בשמלה קיצית מבד כותנה נעים שתתאים לצעירות יותר שבחבורה. סיומת התחרה שלה מוסיפה לה נופך אלגנטי, אבל אפשר להמשיך איתה בכיף למסיבת חוף קלילה ולא להרגיש שהתלבשת "יותר מדי".

 

שמלה קיצית של אמריקן איגל, מחיר: 100 שקל

 

5. שמלת עלעלים של הוניגמן 

הוניגמן עברו בעונה האחרונה מהפך עיצובי שחביב עלינו ביותר. הגזרות עודכנו, צבע נכנס למלתחה וגם המחירים מראים סימני ירידה מתונים אך עקביים. שמלת העלעלים במחשוף הייתה יכולה להיות מבדים איכותיים יותר, אבל לקיץ הנוכחי היא עושה את העבודה. החלק העליון מקסים בעיננו והחלק החצי שקוף בתחתית מאפשר ללכת עם ולהרגיש בלי. מה שאתן לא עושות שם בהוניגמן – המשיכו כך.

 

שמלה שחורה של הוניגמן. 260 שקל

 

6. שמלה נונשלנטית של H&M 

נדמה ש-H&M פענחו סופית את הגן הטרנדי והם מצליחים להציע תרגומים מהירים וזולים לגרסאות שראינו על מסלולי התצוגות הגדולים (ומואשמים לא פעם בהעתקה בוטה). את השמלה הזו כבר ראינו כבר, בבדים יקרים יותר ובתפירה מוקפדת יותר (ובמחיר משולש), אבל דווקא הגרסא של H&M ראויה בעינינו. היא לא תתאים לנשים בעלות חזה גדול או מי שלא יכולות להסתדר בלי חזייה, אבל היא כן משדרת נונשלט לא מוקפד בלי להתאמץ. לפעמים זה מספיק.

 

שמלה שחורה ונונשלנטית של H&M. מחיר: 200 שקל

 

7. שמלה שיקית של NORTHERN STAR

הוא מותג צעיר יחסית שיציג בחנות הפופ אפ pop up box 69 (ברוטשילד 69) עד סוף יולי, מספיק זמן כדי להתרשם מיצירותיו. מודות, המחיר הוא בעייתי ועלול להרתיע קונות פוטנציאליות, אבל השמלה משדרת נינוחות ושיקיות שלא ראינו במקומות אחרים ודווקא החלק הרחב יחסית באזור החזה שבה את ליבנו. שווה את ההשקעה לשנים הקרובות? אתן תחליטו.

 

NORTHERN STAR. מחיר: 1150 שקל

 

 

8. שמלה שהיא השקעה לעתיד של קום איל פו 

מודות, קשה לנו עם המחירים של קום איל פו. למרות אג'נדה פמיניסטית מוצקה ופריטים יפהפיים, אנחנו לא רואות את עצמו משלמות מחיר של ארבע ספרות על קז'ואל. דווקא השמלה השחורה בקולקציה החדשה (שהוקדשה לשמלות) מרשה לנו לחרוג ממנהגנו ולראות בכך השקעה לעתיד. הגזרה שלה פשוטה במתכוון ועל כן היא יכולה להתאים לאינספור נסיבות, האורך שלה מדויק והמחשוף מחמיא.

 

שמלה שחורה של קום איל פו. 1290 שקל

 

9. שמלה ממבט שני של חגית טסה

שמלת הקשקשים השחורה של חגית טסה נמצאת ברשימה שלנו למרות המראה הכבד שלה ובזכות כמה המצאות קטנות שהופכות אותה להחלטה משתלמת. הכתפיות העבות יחסית והמחשוף המעוגל יחמיאו גם לנשים בוגרות יותר וההדפס המובלט יוסיף זיק של צעירות ועדכניות. החגורה השחורה במותניים מחוללת קסמים ועוזרת לטשטש בטן בולטת והפסים בצדדים יוצרים מראה מחוטב אוטומטי. היא אולי לא הבחירה הראשונה שלנו, אבל היא בהחלט התאהבות של מבט שני.

 

שמלה שחורה של חגית טסה. 600 שקל

 

10. שמלת הגב החשוף של קסטרו

קסטרו נמצאים ברשימה הזו בעיקר בגלל התעוזה האופנתית שלהם, לא עניין של מה בכך מבחינת אחת הרשתות הגדולות בישראל. השמלות בקסטרו מתאימות בעיקר לחלק הצעיר באוכלוסיה וגם השמלה הזו – שכוללת גב חשוף לגמרי ומחשוף נדיב – צריכה להגיע עם מנוי למכון כושר וגלולת נעורים. אבל עדיין, העיצוב מרפרש לבתי אופנה גדולים יותר והביצוע יותר ממוצלח. מחירי סוף העונה הופכים אותה לדיל שקשה להתעלם ממנו.

 

שמלה שחורה של קסטרו. מחיר: 200 שקל

 

 

ולשמלות שלא תוכלו לקנות, אבל תוכלו לראות:

 

ב-25.6 ייפתח ביוטי סיטי פריז, אירוע היופי הגדול של סופר-פארם כשהשנה הוא במתכונת חגיגת פריז – בירת היופי העולמית.. במסגרת האירוע (שיתקיים בין ה-26- ל-28), תוכלו לצפות על הבמה בתצוגת אופנה של סטודנטים שנה ג' מהמחלקה לעיצוב אופנה ב"שנקר" שבחרו, כל אחד, להציג פרשנות אישית ל"שמלה שחורה הקטנה". חלק מהשמלות הן בכלל לא מבד, חלקן מעוטרות באבני סוורובסקי. אלה רק שתיים מהדוגמאות.

 

השמלה של מור כפיר

שמלה בהשראת ווידאו ארט בשם "מוות קטן"Little death")" ) של האמנית הבריטית סם טיילור ווד(Sam Taylor Wood) . הווידאו מתכתב עם יצירות טבע דומם מהמאה ה17, המתארות אובייקטים ברגעים היפים והבשלים ביותר, בעוד יצירתה של ווד מתעדת באופן מואץ את תהליך הריקבון. השמלה עשויה בעבודת יד משילוב חומרים של משי, עור, פרווה, צמר, מתכות וחרוזים שונים.

 

השמלה של תום תשבי

שמלה בהשראת הסיפור "שחרזאדה" מתוך "אלף לילה ולילה" בשילוב מופע המחול של ניז'ינסקי עם הבלט הרוסי. שני עולמות מנוגדים אלו באים לידי ביטוי בכל היבט בשמלה. מהצללית דרך החומרים וטכניקות עבודות היד שנבחרו. במטרה ליצור הרמוניה בין ההשפעות המזרחיות והמערביות כפי שבאו לידיי ביטוי במופע עצמו.

 

 

בנוסף, תוצג בביוטי סיטי תערוכה "ממארי אנטואנט להוט קוטור", ההיסטוריה של האופנה הפריזאית בעיצוב סטודנטים שנה ב' במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בצבעי שחור לבן – הומאז' לקיץ 2013.

תגובות (0)
הוסף תגובה