ג'נה ליונס: מילדה חולנית לאייקון אופנה

במאי 2011 ולמשך כמה שבועות אינטנסיביים במיוחד עסקה התקשורת האמריקאית כמעט באובססיביות בפרשת Toemageddon. המושג, שנתבע על ידי הקומיקאי ג'ון סטיוארט בתכניתו הפופולרית, התייחס לתמונה יחידה בקטלוג מקוון של חברת אופנה אמריקאית. לא בדיוק החומר שממנו עשויות שערוריות ארציות. בתמונה, שהופיעה בקטלוג קולקציית של חברת האופנה J.Crew  צולמה ג'נה ליונס, המנהלת הקריאטיבית והנשיאה של המותג, בביתה היפהפה בברוקלין כשהיא עם בנה בן החמש בקט ואצבעות רגליו צבועות בצבע ורוד ניאוני. "למזלי יש לי בן שהצבע האהוב עליו הוא ורוד", התפייטה ליונס "לק לציפורניים הוא הרבה יותר כייפי בצבעי ניאון".

 

ג'נה ליונס (צילום מתוך עמוד הפייסבוק שלה)

 

עוד ב Onlife:

 

התמונה, שהפכה ויראלית במהירות שיא, הצליחה להצית ויכוח לוהט בקרב שמרנים וליברלים משני הצדדים. ציפורני רגליו הוורודות של בקט בן החמש הובילו לדיון נרחב על זהות מגדרית, הומוסקסואליות, הורות ואופנה. ליונס האימא סירבה להגיב בפומבי אך בשיחות עם חבריה כינתה את הדיון "צבוע למדי", הודתה כי לא תיארה לעצמה שהתמונה תחשב כיוצאת דופן, וסיכמה ב"כנראה שהם עדיין לא מוכנים".

 

"הם לא מוכנים לזה". התמונה שעוררה את הוויכוח

 

מילדה מכוערת למודל יופי וחיקוי, ואחת הנשים החזקות בעולם

ג'נה ליונס (44), חשוב לציין, לא מתרגשת מתגובות ביקורתיות לעבודתה או מכך שהיא מקדימה את זמנה. מי שהחלה בתור מעצבת זוטרה בחברת אופנה שמכרה את מוצריה דרך קטלוג בדואר, היא כיום אחת הנשים החזקות ביותר בעולם, מיליונרית (עלות שכרה נעה סביב 5 מיליון דולר לשנה), עומדת בראש חברת אופנה שמרוויחה 2.2 מיליארד דולר וגורו אופנתי עבור מיליוני נשים ברחבי העולם. ליונס נמצאת ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של מגזין Time והיא מככבת ברשימת 100 הנשים המבטיחות לשנת 2014 במגזין פורבס. גם החיים האישיים שלה דבש (ומעוררי מחלוקת): אחרי תשע שנות נישואים פוטוגניות וילד משותף עם האמן רוברט מאזו הודיעה ליונס לפני שנתיים על פרידה מבעלה, ועברה לגור עם בת זוגה החדשה, מעצבת התכשיטים קורטני קרנגי.

 

כיום ליונס היא אחת הנשים הבכירות בשוק הקמעונות האמריקאי. עוף מוזר שגדל "בידיעה שאני ילדה מכוערת", והפך למודל יופי וחיקוי ברחבי העולם. בעבודה מאומצת של עשור הצליחה ליונס באמצעות חזון, צוות של עובדות מסורות (היא מקפידה להעסיק נשים מסביבה ובעיקר אימהות, כדי "להבין בצורה הטובה ביותר את קהל הלקוחות שלנו") ויחסי אנוש מעולים להפוך מותג גוסס לסיפור הצלחה בינלאומי (השנה נפתחה השלוחה הבריטית של המותג).

 

איך זה להיות ג'נה ליונס?

 

להגיד את דעתי, גם אם זה יביא לפיטוריי

ג'נה ליונס נולדה בבוסטון אך גדלה בקליפורניה. כבר בגיל צעיר אובחנה אצלה Incontinentia pigmenti, הפרעה גנטית שמובילה לתקופות של התקרחות, עור מצולק ובעיות שיניים (ליונס מקפידה להדגיש בראיונות כי כל שיניה תותבות). היא החלה לעבוד בחברת J.Crew בשנת 1990 כמעצבת זוטרה, ובתקופה שבה ערך המותג היה בשפל. "הייתה אסטרטגיה ארגונית שלא התעניינה ביצירתיות" סיפרה בראיון למארי קלייר. "כל מה שעניין אותם הייתה השורה התחתונה. הרגשנו כמו חיילים".

 

לפני כעשור הובא לחברה מיקי דרקסלר, המנכ"ל לשעבר של גאפ ומי שנתן לליונס את ההזדמנות לזהור. "התחלנו לעבור על קולקציית האביב", היא נזכרה "והוא החל לשאול מה דעתי. הרגשתי שזו ההזדמנות שלי להגיד סוף סוף מה שאני חושבת, גם אם זה יביא לפיטוריי". אחרי חמש שעות בהן שטחה לפני המנכ"ל החדש את כל הבעיות של המותג ("אני לא אוהבת חולצות טריקו, איכות הקשמיר לא מספיק טובה, אין לנו מעילים הגונים") ניתנה לליונס יד חופשית להשתולל.

 

נתן לה אישור להשתולל. ג'נה ליונס עם מיקי דרקסלר (צילום מתוך האתר של J.Crew)

 

 

כמנהלת קריאטיבית ליונס החלה להביא סגנונות חדשים ששיקפו את טעמה האופנתי, לקדם שיתופי פעולה עם מעצבי על, בלוגרים וסטייליסטים מובילים, ולהמציא מחדש פריטים קלאסיים כנעלי סירה ומעילי טרנץ' שיקיים. גם החנויות עברו מייקאובר כולל, ששיקף את האווירה הכיפית והמחודשת של המותג, ופריטים יקרים הוצגו בצורה מפתה ויוצאת דופן שהקפיצה את מכירותיהם גם בזמן המשבר הכלכלי.

 

מישל אובמה ואופרה ווינפרי מפרגנות

דגש מיוחד באסטרטגיה של החברה הושם על האישיות והסגנון האישי של ליונס. בתהליך מחוכם וארוך טווח ג'נה ליונס הפכה להיות הפנים של המותג – על כל המשתמע מכך. למרות שמדובר באישה בעלת מידות החורגות מהממוצע (מטר תשעים על עקבים) ליונס הפכה במהירות למודל לחיקוי ונחשבת לתקווה גדולה עבור כל הנערות המכוערות שחולמות להיות מובילות אופנה. היא מרבה בראיונות, מצולמת תדיר לקטלוג החברה ומאפשרת למעריצותיה לקחת חלק בעולמה. זכורה במיוחד הכתבה במגזין העיצובELLE DECOR , שחשפה את ביתה בן ארבע הקומות בברוקלין, ובעיקר את הארון עמוס פריטי המותג ש"ג'נה אוהבת במיוחד". בשבוע שלאחר מכן אזלו כמעט כל הפריטים שהוצגו בכתבה, וליונס הוכרזה כאייקון אופנתי החדש.

 

מה יש לג'נה ליונס בארון?

 

בכתבה שפורסמה במאי האחרון במגזין Observer הבריטי התייחסה הכותרת ל"ג'נה ליונס, מלכת האופנה של אמריקה". אופרה ווינפרי מיהרה לעשות עליה כתבת "יום בחיי", וציינה בהתפעלות כי ליונס מקבלת יותר מ- 200 מיילים ביום, 100 הודעות SMS, עורכת 10-18 פגישות ביום, מכורה לאינסטגרם, בעלת יותר מ-300 זוגות נעליים וגם – אולי חשוב מכל – מקפידה להגיע הביתה עד שש וחצי.

 

ג'נה ליונס, שאחראית היום על יותר ממאה מעצבות ו- 300 סניפים של הרשת בארצות הברית, זכתה למנה נאה של יחסי ציבור כשהגברת הראשונה מישל אובמה הופיעה עם שתי בנותיה באירוע רשמי, כשהן כולן לבושות בבגדי המותג. "היא הפכה את המותג לכת" ציינו בגרדיאן "אבל כת שאתה מאד רוצה להשתייך אליה".

תגובות (0)
הוסף תגובה