מודעת פרסומת חדשה: גבר חונק אישה עם חגורה

מותג התיקים והחגורות הלבנוני ג'וני פארה (Johnny Farah) העלה לרשת פרסומת חדשה שמעוררת זעם בעולם האופנה. התמונה מציגה גבר שחונק אישה עם חגורה, כשביד אחת הוא דוחף אותה קדימה, וביד השניה מהדק את החגורה על צווארה. לראשה של האישה יש גם תיק שמכסה את פניה.

 

אם באופן רגיל, מודעת פרסומת המציגה אלימות בין גבר לאישה היתה זוכה לגינוי עולמי, תארו לעצמכם את ההדים שהתמונה של פארה זוכה לה, כשהיא עולה לרשת באותו שבוע בו העולם הזדעזע לראות תמונות של השפית נייג'לה לאוסון נחנקת על ידי בעלה צ'ארלס סאצ'י במסעדה.

 

התמונה של המותג ג'וני פארה ששוחררה לרשת

 

המעצב, ג'וני פארה, קנה את תהילתו בשנות ה-90 כשהשיק את ליין האקססוריז וליין הגברים של מותג האופנה דונה קארן (בין השנים 1990-1994). הוא חי ועובד בביירות, אבל החנויות שלו ממוקמות גם בניו יורק ובדובאי, והתיקים והחגורות שלו נמכרים בחנויות אופנה מובילות בכל העולם .

 

כשהופנו אל פארה אצבעות מאשימות, הוא ענה כך: "אני מודע לבעייתיות בתמונה ואף הוצאתי מייל התנצלות. התמונה אינה מודעה פרסומית, אלא חלק מאירוע צילומים, בו האנשים בתמונה יכלו לבחור את הפוזה בה הם רוצים להיות מצולמים. כשתראו את התמונה בקונטקסט הנכון שלה עם שאר התמונות בתערוכה שתתקיים ב-28 ביוני, תבינו כי מדובר בתצוגת אומנות ולא במודעת פירסומת. לא התכוונו לפגוע באף אחד ואנחנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע".

 

אכן, השימוש בצמד המילים "זו אמנות",  נאמר פעמים רבות רק כדי להוריד את גובה הלהבות והביקורת. במקרה הזה, המותג עצמו הוא זה ששיחרר את התמונה לרשת במטרה לקדם את שיתוף הפעולה החדש של החברה עם הצלם ג'ו קסרואני (Joe Kesrouani). כלומר, זוהי פרסומת לכל דבר, גם אם היא לא נחשבת מודעה "לפי הספר".

 

אגב, התמונה השניה ששיחרר ג'וני פארה במטרה לתקן את הרושם הראשוני שנוצר עם תמונת הגבר החונק, לא באמת גורמת לנו להרגיש יותר טוב. בתמונה השניה נראות שש נשים עם תיקים על הראש. האם מישהו עוד לא השכיל להבין את המסר? בין אם אתה נותן לגבר חגורה כדי שיחנוק את האישה שלצידו ובין אם אתה זה שסותם לה את הפה ומסתיר לה את הפנים עם תיק, איך לומר, את האקססוריז שלך, אנחנו לא נקנה. יפים ככל שיהיו.

 

התמונה השניה וה"מתוקנת" של ג'וני פארה. עדיין אין על מה לדבר

תגובות (0)
הוסף תגובה