ניקול קידמן לא סקסית: 3 הנשים של השבוע

ג'ורדן דאן משתנקרת

נעמי קמפבל עשתה השבוע לא מעט כותרות כשצעדה על המסלול בתצוגה של "ורסאצ'ה" בשבוע האופנה בפריז. מי שפרצה דרך לדוגמניות שחורות ברחבי העולם, עשתה זאת שוב בגיל 43 והוכיחה לכולם ששחור הוא עדיין השחור החדש.

 

האמנם? מבלי לגרוע מההישג של קמפבל או של הצ'ילבה שלה טיירה בנקס, מסתבר שדוגמניות שחורות עדיין לא זוכות לפופולאריות בימינו כמו אחיותיהן חיוורות העור. הפרט הזה נחשף השבוע כשדוגמנית המסלול השחורה ג'ורדן דאן צייצה בטוויטר שלה על כך ש"דיור" פיטרו אותה מהתצוגה שלהם בשבוע האופנה הפריזאי – ועל הדרך סיפקה הצצה למה שמתרחש מאחורי הקלעים של עולם האופנה.

 

 

דוגמניות שמפוטרות ברגע האחרון מתצוגה הן דבר שבשגרה, ובתי אופנה רבים נוהגים להזמין מספר גדול מהנדרש של דוגמניות כדי להימנע מהברזות. דאן דווקא לקחה את הסיבה לפיטוריה – החזה הגדול שלה – ברוח טובה, וכתבה: "בדרך כלל אומרים לי שאני מפוטרת בגלל שאני 'צבעונית', אז להיות מפוטרת בגלל החזה שלי זה באמת מינורי".

 

השימוש הכל-כך לא פוליטיקלי קורקט של דאן במילה הגזענית "צבעונית" וההערה האגבית על היחס שלו היא זוכה בגלל צבע עורה לא עברו לסדר היום, והציוצים שלה פורסמו במגזיני חדשות כמו ה"האפינגטון פוסט" וה"טלגרף". מסתבר שדאן כבר התראיינה לפני כמה חודשים לאתר "נט-אה-פורטה" וסיפרה איך נאלצה לעזוב ליהוק כשהסתבר ש"הלקוח לא רוצה דוגמניות שחורות", או איך מאפרת מקצועית על הסט סירבה לעבוד עליה בגלל צבע עורה.

 

למרבה הצער, הסיפורים הללו בעיקר מזכירים את הדיווחים על דוגמניות רזות שפוטרו אחרי שהעלו שני קילו במשקלן, ומוכיחים שוב שעם כל הכבוד לנעמי ולבנקס, נראה שתעשיית האופנה עדיין מפגרת בכמה עשורים מאחורי העולם האמיתי.

 

ניקול קידמן חוזרת לאדום

אם הייתן צריכות להגדיר את ניקול קידמן בשתי מילים, כנראה שהביטוי "פאם פאטאל" לא היה קופץ לכן לראש. "מלכת קרח" – אולי. "האקסית של" – סביר יותר להניח. ועדיין, קידמן האוסטרלית נבחרה לככב בקמפיין החדש והמדובר של "ג'ימי צ'ו", ששואב השראה מהגיבורות של היצ'קוק על פי הצהרת המותג.

 

לצורך התפקיד היא חזרה לפריזורה האדומה והמוכרת שפרסמה אותה בתחילת דרכה – אתן יודעות, עוד כשהיתה אשתו של. את התלתלים היא השאירה על רצפת המספרה כנראה, והסתפקה בקארה פרוע במראה "קמתי מהמיטה אחרי סקס סוער".

 

 

 

אלא שמשהו שם לא ממש עובד. קידמן היא אולי סקסית, אבל לא בדרך ש"ג'ימי צ'ו" בחרו להציג אותה. הרי לא פלא שהדמות שלה בסרט "העיתונאי" זכתה לביקורות קטלניות – גם אם תסתירו את הקלאסה והפאסון מאחורי אאוטפיט טראשי, עקבי סיכה ופאה סטייל ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה", לא תצליחו להוציא מקידמן פרחה פוחזת.

 

היא אולי אחת הנשים היפהפיות בעולם, אבל הניסיון להפוך את קידמן מאייקון סטייל הוליוודי קלאסי לחתלתולת מין ג'ינג'ית לא ממש עושה חסד עם כברת הדרך העצמאית שעשתה בשנים האחרונות. בניגוד ל"דיור", שאימצו את הזוהר המוזהב של שרליז ת'רון או "דולצ'ה וגבאנה" שהלכו על קו מרילין מונרו עם סקרלט ג'והנסון, "ג'ימי צ'ו" לקחו מותג מוכר כמו קידמן והפכו אותו למשהו אחר לגמרי. התוצאה – מאולצת ומתאמצת.

 

ג'ניפר לופז מתנצלת

התקרית הדיפלומטית שבה היתה מעורבת ג'ניפר לופז השבוע בהחלט יכולה להיכנס לקטגוריית "אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק". אחרי שהופיעה ביום הולדתו של נשיא טורקמניסטן, העריץ גורבנגולי ברדימוחמדוב (באמת, לא המצאנו את השם הזה), ואפילו שרה לו "Happy Birthday, Mr President", ארגוני זכויות אדם ביקרו קשות את לופז על ש"נכנעה לגחמותיו" של הדיקטטור ושיתפה פעולה עם ממשלתו, שנוהגת להפר את זכויותיהם של אזרחיה. כך, לטענתם, היא שלחה מסר ברור של הסכמה עם מעשים אכזריים המתבצעים מדי יום בהוראתו של ברדימוחמדוב.

 

 

לופז נאלצה להתנצל פומבית על ההופעה וטענה כי לא ידעה שמדובר באירוע פוליטי. הבקשה לשיר יום ההולדת הגיעה ממש ברגע האחרון מאחורי הקלעים, וג'ניפר – שלטענתה "לא ידעה על נושא הפרת זכויות האדם במדינה" – ניאותה לברך את הנשיא המארח.

 

הסיטואציה האבסורדית הזו אולי מציגה את ג'יי לו באור מגוחך למדי – לא פחות מאת נציגיה, שלא ממש טרחו לבדוק מי חותם על הצ'ק – אבל היא גם מקרה נדיר של "מעז יצא מתוק".

 

הפרשייה, שעשתה כותרות בכל מדורי הבידור בעולם, העלתה לסדר היום את המתרחש בטורקמניסטן ואת שמו של ברדימוחמדוב בהקשר שלילי למדי, וכך הביאה את הנושא לידיעתו של קהל שבנסיבות אחרות לא היה שומע עליו לעולם. אילו לופז היתה עושה את הדבר הנכון ומוותרת על המחווה, שמה הטוב היה אולי ניצל – אבל קוראים רבים לא היו זוכים לשמוע על הפרת זכויות האדם המתבצעת בחבל הארץ הזה, פרסום שאולי יביא לשינוי כלשהו בטווח הרחוק.

תגובות (0)
הוסף תגובה