דפנה לוסטיג מפשלת
הרבה בחירות תמוהות נראו על השטיח האדום בתצוגת האופנה השנתית של "שנקר" השבוע. האורחות המכובדות שהגיעו לפרגן למעצבי העתיד רצו להוכיח עד כמה הן אופנתיות בעצמן, והתוצאה היתה מצעד אסונות אופנה שכמוהו לא נראה מאז שמלת האירוויזיון של מורן מזוז. נשאלת השאלה, מדוע בכל פעם שנערך כאן בלבנט איזה אירוע סמי-שיקי, המפורסמות המקומיות מיד מתעלמות מכל אינסטינקט אופנתי ובוחרות באאוטפיט הכי ביזארי שהן מצליחות למצוא?
הטעות הנפוצה ביותר שעשו המתלבשות הכושלות היתה לבחור בפריט טרנדי ויוקרתי, מבלי להתחשב בנתונים הטבעיים שלהן. כן, אורנה דץ ואתי רוטר, אנחנו מסתכלות עליכן. מדובר בשתי נשים יפות, סקסיות, שנראות צעירות בהרבה מגילן, אבל דווקא הבחירה בשמלה מנומרת חסרת צורה (במקרה של רוטר) או קצרצרה עם הדפס גיאומטרי (אצל דצה) הוסיפה להן כמה שנים, וחבל.
מימין: גבי ואתי רוטר. משמאל: אורנה דץ. צילום: אסף לב
אבל פרס ה-WTF של האירוע מוענק ללא ספק לסטייליסטית ואייקון האופנה דפנה לוסטיג. לוסטיג דווקא ניסתה לפרגן לבוגרת מעיין לוי ולבשה שמלה בעיצובה, אך היא שכחה כנראה שמה שעוצב עבור דוגמנית דקיקה ואנדרוגנית שצועדת על המסלול, אין לו שום אחיזה במציאות, ולא ראוי ללבישה על ידי אישה אמיתית.
מאיפה להתחיל? משחקי השקיפות שלא ממש הסתירו שום דבר מהמצלמות, הצווארון החונק, האבנט המוזהב או הרשת שחשפה טייץ שקוף שחשף תחתונים שחורים – הלוק הזה היה אסוני ומאכזב, במיוחד בהתחשב בסטייל הסופר-קולי של לוסטיג.
דפנה לוסטיג באירוע של שנקר. צילום: אסף לב
זארה פיליפס הריונית
מזל טוב! הממלכה הבריטית מצפה לתינוק מלכותי נוסף: זארה פיליפס, נכדתה של המלכה אליזבת' (בתה של אן) ובת דודתם של הנסיכים וויליאם והארי, מצפה לילד מבעלה מייק טינדל. ההכרזה של בית המלוכה מגיעה בעיתוי מעניין במיוחד – ימים ספורים לפני הולדת בנם או בתם של וויל וקייט, אירוע שמסעיר בחודשים האחרונים את העולם כולו.
אלא, שבניגוד להריון המתוקשר לעייפה של קייט מידלטון, סביר להניח שאף צלם פפראצי לא יזנק על פיליפס בתור לקניית בגדי הריון או וילונות לחדר התינוק. סיכוי נמוך שנזכה לראות באתרים תמונות של זארה המתעדות את החודשים הקרובים, או שאיזו אחות בית חולים תשים קץ לחייה רק כי חשפה כמה פרטים אישיים אודותיה. אם היא תלד מוקדם, אף מסוק לא יטיס אותה במיוחד לחדר הלידה וההכנסות מהאירוע לא באמת יכולות לכלכל מדינה. הצאצא המלכותי של זארה לא יטען לכתר המלוכה ולא יישא בתארים רשמיים – ממש כמוה.
מסתבר שבסקאלה שבין מידלטון המסוקרת לבין חביבות הפפראצי יוג'יני וביאטריס (בנותיהם של אנדרו ופרגי), יש גם בת מלוכה מסוג אחר, כזו שחיה הרחק מאור הזרקורים. למעשה, התינוק של זארה ומייק יגיע לכותרות רק אם יהפוך לשחקן רוגבי כמו אביו, לרוכב אולימפי עטור מדליות כמו אימו או במקרה שסבתא תקפוץ לבקר.
אחרי הכל, אפילו צלמי הפפראצי שכן טרחו והגיעו לחתונתה של זארה, התעניינו פחות בכלה ויותר באורחת מידלטון, ובכך שהגיעה בשמלה שכבר לבשה באירוע אחר. טוב, לפחות זו לא היתה שמלה של "זארה".
זארה פיליפס – התינוק שלה לעולם לא יזכה להיות יורש העצר של בית המלוכה
צילום: shutterstock
עורכת ווג קירסטן קלמנטס לא שותקת
אחרי ש"השטן לובשת פראדה" ו"גיליון ספטמבר" סיפקו הצצה מאחורי הקלעים של "ווג", מגיע ספר חדש שעומד לחשוף כמה פרטים על קודש הקודשים של עולם האופנה. קירסטן קלמנטס, עורכת "ווג" האוסטרלי לשעבר, הוציאה ספר בשם "The Vogue Factor" שחלקים ממנו אף פורסמו ב"גרדיאן".
קלמנטס לא הפילה אותנו מהכיסא, אבל כן היא מדברת בפתיחות ובכנות מכאיבה על מה שכולנו כבר יודעות על התעשייה הזו. כך, למשל, היא מספרת על איך דוגמניות מצליחות באוסטרליה היו מרעיבות את עצמן כדי לרדת שתי מידות ולעבוד גם מעבר לים.
במערכת המגזין, היא מספרת, קראו לרזון הזה "פריזאי", ודיברו בפליאה ובקנאה על הבנות הללו – למרות שההרעבה הזו הגיעה גם במחיר של מצבי רוח משתנים, בריאות רופפת ובולמוסי אכילה, רק כדי להיכנס לשמלה של "בלנסיאגה".
"יש כמה מעצבים גברים שהייתי רוצה לחנוק באופן אישי", אומרת קלמנטס. "אבל יש גם הרבה עורכות אופנה שמנציחות את הסטריאוטיפ הזה, נשים שבעצמן סובלות מהפרעת אכילה קשה. הן משתכנעות שבגדים נראים נפלא על דוגמניות במידה 34, ולא מסוגלות לראות עד כמה המסר שהן מעבירות מסוכן".
זהו, בסופו של דבר, העניין האמיתי עם "ווג": קומץ של מומחי אופנה שמכתיבים את הדרך שבה אנחנו חושבות, אוכלות, תופסות את עצמנו – יושב במגדל שן וממשיך להנציח ולהלל אידיאלים חולניים תרתי משמע של יופי, ואף אחד לא מנסה להפיל אותו משם.