רות קלדרון היא הבעיה שלכם?

היום פורסם כי חברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד) פנתה למנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, וביקשה ממנו להקצות חדר שיוכל לשמש כחדר איפור לטובת חברות הכנסת שנשארות שם עד שעות מאוחרות. על פי הדיווח, מספר ח"כיות הביעו התנגדות למהלך, ביניהן ח"כ מירי רגב, שטענה כי "אנחנו לא באות כאן לדגמן וזו לא תצוגת אופנה". 

 

עוד ב Onlife:

 

קל להתרעם. גם כך מדובר במפלגה שמיתגה את עצמה כחבורת צאצאיה המדושנים של מארי אנטואנט, ובעיקר בחברת כנסת שמציגה רמות ניתוק מהמציאות שקשה להכיל. מווידויים מכמירי לב על היותה אם חד הורית קשת יום שמרוויחה רק (אתם יושבים? זה ממש טרגי) 24 אלף שקל בחודש ועד סטטוסי הערצה לדונה קארן ותרומתה הנדיבה לחברה, קשה מאד לחבב את רות קלדרון. 

 

בנוסף, כמו כדי להכעיס, קלדרון התפייטה על ההתאמות שנעשו בכנסת לטובת הנשים: "גם כאשר מביאים כיבוד בשעת לילה לאחורי המליאה, הוא כולל היום פירות וירקות לעומת העוגיות של פעם. מרגישים אותנו, זה סוג אחר קצת של צרכים. אנחנו אמנם אותו דבר, נשים וגברים, אבל יש צרכים לנשים".

 

גברים יכולים להרשות לעצמם להתעצבן על הדרישות המיוחדות האלה של נשים, ונשים יכולות לכעוס על העובדה שקלדרון מציגה אותנו כאיזו אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, שהעולם צריך להתאים את עצמו אליהם (כי הרי העולם הוא גברים, ואנחנו רק צריכות להשתלב בשקט).

 

תמיד תיראי טוב, אבל שזה לא יקח לך זמן ולא יעלה לך כסף

אבל קלדרון לא דיברה על סוללת סטייליסטים, אלא ציינה, די בצדק, ש"כשאת שם 12 שעות ואז צריכה לעלות לשידור, יש צורך באיפור. ביקשתי מהמנכ"ל איזה חדר ואנחנו נשלם עבור מאפרת". ואם נחשוב על זה רגע, האם רק נשים צריכות להראות נורמלי כשהן עולות לשידור? ואם אנחנו כבר מדברים, האם לא כדאי גם למנהיגינו המדושנים לעבור לתזונה קצת יותר בריאה מעוגיות באמצע הלילה, משל היו תיכוניסטים במאנצ'יז? האם תזונה נכונה היא נושא לנשים בלבד? העניין הוא שלמרבה הצער, התשובה היא עדיין קצת כן.

 

שני הנושאים האלה מייצגים היטב, לדעתי, את הסטנדרט הכפול שאנחנו מחילים על נשים באופן יומיומי: תמיד תיראי טוב (ותמיד נשפוט אותך על המראה) אבל שזה לא יקח לך זמן ולא יעלה לך כסף. נראה אותך עולה לשידור כשאת לא מתוקתקת, גם אם את 12 שעות בעבודה. תמיד תהיי רזה, אבל אל תהיי לעולם בדיאטה, כי אז את סתם מבאסת, ולמה את לא יכולה לתקוע יחד עם כולנו עוגיות ובורקסים. ואז ברור שהבקשה לאמצעים שיעזרו לך לעמוד בסטנדרט הזה היא חצופה ומקוממת.

 

מתי מירי רגב נהייתה לוחמת צדק?

אני לא מחבבת אף אחת מהן, אבל דווקא הפופוליזם של מירי רגב (שמעתי שזאת מילה חזקה בימינו) האיר, בעיניי, את הצביעות האמיתית. רגב מיהרה לציין  כי "לא סביר שבימים של אישור התקציב, כשהציבור נאבק כדי לגמור את החודש או מתלבט אם לשלוח ילדים לקייטנות, אנחנו נתעסק בהקמת חדר איפור בכנסת. זה מגוחך". ואף הוסיפה כי "יש בכך מסר שלילי, מיותר ומנקר עיניים". באמת, לוחמת צדק שכמוך? חדר זה הדבר שיינקר לנו עיניים? חדר עם כמה מנורות, זאת ההוצאה המוגזמת של הכנסת, שתתדרדר אותנו אל פי תהום?

 

קל לכעוס על זה, כי איך אפשר בכלל להתחיל לכעוס על התקציב האכזרי, על ווילות מנקרות עיניים, על עליית מחירי האלכוהול הזול בעוד רמי מרטן יעלה רק 9,000 שקלים במקום 20,000? ראשי שתי המפלגות של שתי חברות הכנסת האלה אשמים בהתעללות אמיתית באזרחי המדינה, באכזריות בלתי נסבלת, בציניות וברמות ניתוק שבאמת קשה לתאר. אבל רק שרות קלדרון לא תביא לנו פירות למליאה, ולא תבקש חדר עם תאורה נורמלית בכנסת. קצת צניעות, באמת.

תגובות (0)
הוסף תגובה