בשוודיה קובעים מה תלבשו בקיץ 2014

מכירים את הכתבות היחצניות האלה שנכתבות ממקום אקזוטי כלשהו? שמהרגע שאתה מתחיל לקרוא אותן אתה יודע שתכף ישתרבב שם של איז מותג בינלאומי שלקח את הכתב לטיול חינמי בחו"ל וכל הכתבה היא בעצם תשלום על חופשה מושחתת בה הכתב נסע במרצדס חדשה בפירנאים/ שהה במלון קרח באיסלנד/ שתה וודקה באסקית חדשה? אז הנה עוד כתבה כזאת, רק שהכתבת היא לא עיתונאית אלא משווקת אופנה, וגם שם המותג לא יוזכר כי מדובר בעיתונאות חוקרת ולא בטור יחצני משמים.

 

לאחרונה הפכתי ליבואנית והמשווקת הבלעדית בישראל של מותג (שלא-נזכיר-את-שמו). את רוב העבודה אתם יכולים לדמיין: בחירה של הפריטים היפים ביותר בקולקציה, הצגתם ומכירתם לחנויות ייעודיות בארץ. אבל בנוסף לכל זה פעמיים בשנה החברה מזמינה את כל המשווקים הבינלאומיים למטה המרכזי בשטוקהולם, להצגת הקולקציה שנמצאת בעבודה כרגע (זאת אומרת זו שתגיע לחנויות בעוד שתי עונות). וכך מצאנו את עצמנו, משווקים מקוריאה, ספרד, אנגליה, איטליה ומדינות נוספות שגדולות פי 800 מישראל, בסוף שבוע שכולו אופנת 2014, אלכוהול ומשום מה – סושי בינוני.

 

החברה – שלא-נזכיר-וכו' – בחרה לשכן אותנו במלון ספא בסגנון יפני בפרבר ציורי של שטוקהולם. מדובר במקום שדורש מהאורחים שלו להסתובב בחלוקים יפנים כחולים, מוסיקת חליל צד חרישית בוקעת תדיר מרמקולים נסתרים בקירות הבטון החשוף, נוף מרהיב לאגם בו עוברת מדי פעם ספינת קיטור נשקף מהגג והאווירה מזכירה באופן כללי מרכז גמילה יוקרתי. אם זה עושה לכם חשק שם המלון הוא yasuragiו\ והוא נמצא רק חצי שעה או 700 שקל נסיעת מונית ממרכז העיר. ממש כלום במונחים שוודים.

 

פסטורליה תוצרת שוודיה

 

 

המשווקים מהמדינות האחרות הבינו מיד את גודל הבעיה והתחילו להשתכר. מאחר והמפגשים האלה מתרחשים פעמיים בשנה קבוצת המשווקים כבר מכירה היטב אחד את השני: ישנו כריס הגדול, המשווק האוסטרלי הענק שלמרות שיש לו עבר של שחקן רוגבי מקצועי מתעקש לנסות ללבוש את גזרות הסקיני של המותג למרות שהן מתפוצצות על הרגליים העצומות שלו. דאנקן האנגלי שזוכה לכבוד אדיר גם כי הוא משווק ל-ASOS וגם כי העובדת שלו ויקטוריה מהממת ביופייה, לאורה האיטלקיה המקועקעת והשתקנית, יוג סיי הקוריאני שאם נתוני המכירות שהוא מציג נכונים הוא אמור להיות עשיר יותר מביל גייטס וכמובן סרגיי הרוסי שנתקע פעם בכלא בקנדה כי הוא לא הסכים לאכול עוף בטיסה (סיפור ארוך שכולל נסיעה לתערוכת אופנה בלאס וגאס, ויכוח עם דיילת ונחיתת חירום בהאליפקס).

 

אחרי לילה של שינה טרופה על מיטות פוטון יפניות נמוכות (עדיין רוצים לנסוע ליאסורגי?) הגענו למטה החברה ליום עבודה מפרך בו נחשפנו למה שיקרה על המדפים בקיץ 2014. המעצבת הראשית של המותג (שלא-נזכיר-את-שמו-אולי-רק-פעם-אחת-בסוף-הכתבה) הסבירה על ההשראות לקולקציה, עברה דגם דגם ופירטה על הרכבי בדים, צבעוניות ומשקלים של כותנות (כן יש דבר כזה). אז מה צפוי לנו?

 

מאחר והרוב זה כמובן סוד, נוכל לחשוף רק שגם בבקיץ הבא הניינטיז ימשיכו לשלוט במלתחה שלנו, הן מבחינת הדפסים מוגזמים, והן בבדי ג'ינס בשמלות וחצאיות, מגמה שנמשכת כבר כמה עונות. לצד הסקיני נראה גם ג'ינסים רחבים ולא רק מסוג ה"בויפרנד", אלא גם ג'ינסים מאד גדולים ומשוחררים באורך מלא ובאורך 8\7. כמו כן תכינו את עצמכם למין שילוב חדש בין פסים לקולור בלוקס (הייתי מצלמת להראות לכם אבל היו יורים בי באקדח מאיקאה), ולצידם  פרינטים בשחור לבן והרבה מאד טקסט וטיפוגרפיה מודפסים.

 

את כל תצוגת התכלית הזו עושים לא רק כדי להשוויץ בעיצובים החדשים של העונה: בזמן הצגת הקולקציה כל המשווקים מהמדינות השונות מסמנים את הדגמים שהם מצפים שיצליחו בטריטוריה שלהם. זהו בעצם לב האירוע והדבר שאולי מצדיק את כל השהייה במרכז גמילה הבודהיסטי הפרברי שסידרו לנו:  מה שמתרחש כאן הוא בעצם מסדר הדמעות של הדגמים שעבדו עליהם במשך חודשים – פריטים שהמשווקים הבינלאומיים לא מסמנים ככדאיים בכלל לא יגיעו ליצור.

 

הצגת הדגמים בשוודיה מול היבואנים

 

 

את אותה פרזנטציה דקדקנית העביר אחר כך גם המעצב של הג'ינסים שיכול לדבר במשך יום שלם על ג'ינס סקיני בלי לשעמם לרגע. אז נכון שהסקיני של המותג הוא ממכנסי הסקיני הנמכרים ביותר בעולם, אבל מה שהבינו בחברה זה שדווקא הג'ינסים היותר מתוחכמים, מודפסים, רחבים מאד, הולכים להיכנס כפריטי אופנה ייחודים לכל דבר ומשמשים את האישה המודרנית כ"פיס"  בפני עצמו ולא כפריט משלים כמו כל ג'ינס סטנדרטי.

 

למחרת היה עוד יום מפרך של מספרים ועדכונים ולוגיסטיקות (ושוב פליאה על המספרים שמציג המשווק הקוריאני), ואז קצת זמן להסתובב בשטוקהולם – העיר שבה יותר מכל דבר אחר אני תמיד מרגישה נמוכה, כהה, וענייה מאוד, וזהו. בלילה חוזרים למלון היפני המוזר ומתפלאים שוב איך השוודים יכולים לחיות במקום בו במשך חצי שנה השמש לא שוקעת ובחצי השני היא בכלל לא זורחת.

 

בכלל, ההמלצה העיקרית שלי למטייל בשוודיה היא למצוא מישהו שיממן לו את הסיפור הזה. אם, כמו במקרה שלי, הכל עליכם – אפשר פשוט לשבת מול הנוף השוודי המהמם, שנראה כאילו ציירו אותו בתכנת גרפיקה במחשב, ולתהות לעצמכם בקול רם: האם השוודים פשוט יורים בכל מי שנולד מכוער? איך לעזעזל ציפי רפאלי הצליחה למכור לעולם שהבת שלה היא משהו מיוחד ומתי כבר אפשר להגיד ש-Cheap Monday הוא השם של המותג?

 

ענבל בוסיבא היא המייסדת והמכ"לית המשותפת של אתר האופנה belleandsue.co.il

תגובות (0)
הוסף תגובה