BB Cream: קרם פנים ומייק אפ ביחד

בהלת ה-BB CREAM שוטפת את מדפי הקוסמטיקה בארץ, כמו תמיד, באיחור אלגנטי של כשנתיים לאחר המפץ האירופאי הגדול של שנת 2011. ה-BB CREAM (ראשי תיבות של "BEAUTY BALM" או "BLEMISH BALM") פותח לראשונה בגרמניה ע"י דרמטולוג שחיפש מענה לטיפול בעור מגורה לאחר טיפולי לייזר. הרעיון החדשני שעמד מאחורי הפיתוח היה לחסוך 5-6 שלבים שונים בשגרת הטיפוח הנשית ולנסות ולתמצת אותם לשפופרת אחת ייעודית.

 

כך, מתיימר ה-BB לתת מענה ל: לשלבי ההזנה והליחוח, ההגנה מפני השמש, הכנת העור לפני האיפור ("פריימינג"), טיפול דרמטולוגי בפצעונים ועזרה במתן מראה אחיד לעור, כמו גם כיסוי והסתרה איפוריים, במקום שימוש במייקאפ ו/או קונסילר.

הצונאמי השיווקי למוצר החל דווקא בדרום קוריאה ובכלל השוק האסייתי, הידוע לחברות הקוסמטיקה הבינ"ל ככזה ששם את טיפוח עור הפנים ומראהו כערך מקודש כמעט. מיליוני נשים אסייתיות משקיעות מדי בוקר בשגרת טיפוח ארוכה ומפרכת על מנת להשיג לעצמן את המראה הנחשק והנערץ בהתאם לתכתיבי התרבות המסורתית שלהן והולדתו של ה-BB  חסכה מהן את מרבית העבודה הקשה, באפליקציה של מוצר אחד בלבד.

 

כיום, כמעט כל חברת קוסמטיקה – עממית, מקצועית או יוקרתית, הכניסה לליין הקבוע שלה את ה- BB CREAM בתרגום האישי שלה. בין המרכיבים השונים אצל מירב החברות ניתן יהיה למצוא: נוגדי חמצון ופפטידים, ויטמינים מסוג  A,C ו-D, חומרי ליחוח כמו גליצרין וחומצה היאלרונית, תמציות צמחיות כמו ליקריץ, העוזרות להענקת מראה אחיד לעור, מיקה – חומר המשמש כרפלקטור אופטי הנותן לעור גימור חי וזוהר למראה, כמו גם נגזרות סיליקוניות שונות אשר משמשות להחלקת עור באופן מלאכותי בעת המריחה ויוצר תשתית קלה יותר לעיבוד איפור הפנים שמעל.

בניגוד לאחיו הרגילים, המייקאפים ה"סטנדרטיים" שעל המדף, ה-BB ההיברידי מגיע בד"כ במנעד גוונים מצומצם למדי או אפילו בוורסיות חסרות צבע המתיימרות להתאים את עצמן לגוון העור בעת המריחה. מרבית ה-BB הקיימים כיום בשוק מספקים כיסוי קל-בינוני בלבד ולא מיועדים לכיסוי פיגמנטציות וכהויות קשות במיוחד.

 

טיפים, הבהרות ועצות למתחילות:
1. מתה על ההיברידיות של המוצר החדש אבל מעדיפה כיסוי מלא?

תמיד יש לך אופציה לפדר מעל בפודרה בעלת כיסוי וגוון או, לחילופין לעבוד בקלילות מעל עם מייקאפ עם כיסוי חלקי ועי"כ ליצור מראה, גימור וכיסוי לפי ראות עינייך, מבלי לפגום ביתרונות ה-BB שהנחת.

2. העור שלך שמן ואת מתחילה להבריק באזור כנפות האף והמצח?

או שתבחרי מבין החברות את אלו אשר הזדרזו ויצרו מוצר המיועד כבר מלכתחילה לעור מעורב-שמן, או ששוב, השתמשי בפודרה באזורים הללו – אבל כזו מהזן השקוף, שרק סופחת את עודפי השומן ולא מעמיסה שכבה נוספת של חומר על הפנים. הניחי אותו בקלילות עם מברשת רחבה לשימור המראה הטבעי שאת אוהבת.
 

3. ה-BB הוא אחלה מוצר למתאפרות מתחילות, או לנערות צעירות אשר מחפשות משהו קליל מבלי להתעסק יותר מדי בשגרת טיפוח מייגעת, כמו גם לנשים בעלות עור בוגר יותר שמפחדות, ובצדק, שמראה "עשוי" מדי יבגר את מראן עוד יותר.

לפניכם מבחן הדרך האחרון למספר BB CREAM פופולאריים שיצאו לאחרונה לשוק:

 

Nude Magique BB Cream-"L'OREAL"

 

ע"פ עלון היח"צ:
"…יתרונות מרובים במוצר אחד המשלבים בין מומחיות בטיפוח העור למומחיות באיפור והמציג טכנולוגיית צבע "MICRO OSMOSE" המכילה מיקרו קפסולות, אשר במגע עם העור משחררות פיגמנט להתאמה מושלמת עם גוון העור. טיפוח מדור חדש המפגיש בין קרם לפיגמנטים מינראליים המסייעים להענקת עור אחיד וקורן בפעולה אחת בעלת חמישה יתרונות: מרקם עור ללא פגמים; מראה עור חלק ואחיד; כיסוי קל עד בינוני; עור זוהר וקורן במיוחד; מעניק לחות עד 24 שעות".

המוצר מגיע בטיובה לחיצה בעלת פיה קטנה וצרה, חסר ריח לחלוטין והיחיד מבין אלה שדגמנו שנראה לבן ביוצאו מהטיובה ומשתנה רק בעת המגע עם העור.

 

הגוון הבהיר ביותר היה כתמתם מעט, אך כיוון שהכיסוי שלו נמוך-בינוני בלבד, הוא התמזג באופן נאה על פנים בהירות. הגימור שלו נדמה כ"מאט-טבעי" וגם ביום קיץ מהביל הוא החזיק בגאון רב את איפור הפנים מבלי לגרום לנזילות מיותרות.

מגיע בשני גוונים, מכיל SPF12 ומחירו 162 שקל ל-30ml

 

 

"Dream Fresh BB"-"Maybelline-New York"

 

 

ע"פ עלון היח"צ:
"מייקאפ המשולב עם קרם לחות למראה קליל ובלתי מתאמץ. 8 תועלות מיידיות בקרם אחד: העור מועשר בלחות לאורך כל היום; טשטוש מראה פגמי עור; גוון עור אחיד יותר; זוהר טבעי; מותאם לגוון העור הטבעי; תחושת רעננות; מקדם הגנה SPF30; נטול שומן".

גם ה-BB של "מייבלין" מגיע בטיובה לחיצה ונוחה לשימוש, איננו מבושם והגוון הבהיר השתלב אפילו טוב יותר עם גוון העור. המריחה אחידה וחלקה, הכיסוי בינוני ומטה והגימור טבעי מאד על פני העור.

 

עמידות המוצר על הפנים הייתה משביעת רצון למדי, גם בהחזיקו טוטאל לוק איפורי שלם, לאורך זמן של כחמש שעות בעת יום עבודה עתיר טמפרטורות.

מגיע בארבעה גוונים, מכיל SPF30 ועלותו 132 שקל ל-30ml.

 

 

"BB Cream-Miracle Skin Perfector-Anti Aging"-"GARNIER"

 

 

לדברי היח"צ:
"משלב טיפוח ואיפור ומתאים לעור בוגר, לטיפול בקמטים…מבוסס על טכנולוגיית "הכל באחד"-5 תועלות מיידיות בפעולה אחת: מסייע בטשטוש קמטוטים ופגעי עור; מסייע במיצוק העור; מעניק לעור גון אחיד, זוהר ובריא; מעניק לחות ל-24 שעות; מעניק הגנה מקרני השמש-SPF15 … בעל שילוב של רכיבי לחות המשפרים את מרקם העור הבוגר ומרכיב אנטי אייג'ינג כמו גליצרול, ויטמין E ואומגה 6".

 

מיכל ה-BB של "גרנייה" מגיע בטיובה לחיצה גדולה מקודמותיה. כאן ניכר ניחוח רענן וייחודי למוצר (נעים מאד לטעמי) והמריחה הייתה חמאתית וחלקלקה בהרגשתה.

 

הקרם נספג היטב בעור ונתן כיסוי ניכר קצת יותר מקודמיו-עד בינוני. הגימור – שונה מהם באופן מובהק, אולי בשל עושר המוצר מבחינת הלחויות. הוא ניחן בסוג של ברק טבעי שאני, אישית, מאד אוהבת, אם כי עלול (אולי אצל נשים בעלות עור שמן יותר) להצריך קיבוע באמצעות פודרה כלשהי. הלחות הרבה שבו הורגשה לאורך כל היום ויש לי תחושה כי פגמה מעט בעמידות האיפור שמעל, אם כי העור היה נעים מאד למגע ולא באופן שומני.

מגיע בשני גוונים, מכיל SPF15 ועולה 180 לטיובה של 50ml.

 

 

Perfect Care BB Cream" של "קרליין"
 

 

 מעלון היח"צ:

"קרם רב-תכליתי המשלב בין תועלות הטיפוח לאיפור. ה-BBהחדש מעניק לך:
העשרת רמת לחות בעור; הסתרת פגמי עור והבהרת כתמי עור; החלקת קמטוטים ועידון עומק קמטים; גוון אחיד וזוהר למראה מושלם באופן מיידי; התאמה לכל סוגי העור; ללא שימוש בפאראבנים".

 

ה-BB של "קרליין" מזכיר מאד את זה של "גרנייה" בנקודות רבות, בכללן – גודל טיובת המוצר וניחוח הקרם עצמו. כיסויו בינוני ומטה וגם כאן המריחה נעימה, מותירה את העור מלוחלח ונעים למגע במהלך כל היום ומחזיקה עבורי את האיפור על הפנים באורח נאות ועמיד למדי.

 

הגימור שלו שונה במקצת והוא נראה טבעי יותר ומבריק פחות על גבי העור ואף מרגיש עשיר פחות במרקמו, אם כי גם אותו מצאתי צורך לפדר באזור ה-T-ZONE. הקרם מגיע בשני גוונים בלבד גם כן. מכיל SPF15 ומחירו 160 לשפופרת של 50ml.

 

  • "קרליין" הינה חברה ישראלית המייצרת בארץ ובחו"ל והינה החברה היחידה מבין ארבע החברות שבדקתי שהינה חברה "לבנה" ואף זכתה לאישור רשימת "לא קונה בלי ארנב" כחברה שאיננה מבצעת ניסויים בבע"ח.
תגובות (0)
הוסף תגובה