ליטוש מרצפות: למה צריך את זה?

אז אחרי שרוצף הבית במרצפות טרצו, (מרצפות שעשויות משברי אבנים, מלט לבן ושחור וקוורץ ומאופיינות באבן עם נקודות או כתמים טבעיים של אבן המשתלבים עם המרצפת ונותנים להן תחושה טבעית ביותר) התברר לי שלהשאיר אותן ככה זה בלתי אפשרי. כי מעבר לזה שאני רוצה להוציא מהן את המקסימום במראה, אני ממש רוצה למרוח אותן בחומר שיאטום אותן כדי שלו כל טיפת מים קטנה תיספג ותשאיר כתם זמני, שלא לדבר על עגבניה או מעט שמן- שישארו שם טבועים לנצח נצחים.
 
 
יובל מ"ידיד ליטושים": "למשפצים שבינכם, הפעולה של ליטוש מרצפות מאפשרת חידוש מרצפות ישנות והענקת מראה חדש ומבריק מבלי להחליף אותן, ועשוי לחסוך החלפת ריצוף והרבה כסף(!) ולבונים מאפס- אין כמו רצפה מבריקה ומלוטשת היטב, כדי להקנות לבית שלכם מראה יוקרתי”.
 
 
 
פותחים עם הדיסק את מרווחים בין המרצפות ומנקים לפני מילוי הרובה
 
 
אז אם אתם מתכוונים לרצף באבן טבעית, זה מה שכדאי שתדעו:
?מרגע הריצוף – חייבים להמתין כשבועיים לפני כיסוי הריצפה בגבס (חבל שאף אחד לא סיפר לי את זה, והעובדה שהרצף התעקש שאכסה את כל הרצפה, גרמה ללחות להצטבר ומנעה את התייבשות המרצפות) ולהמתין כחודש נוסף לפני הליטוש, זאת כדי לאפשר לאבן להתייבש לחלוטין ולהתקבע. ואז תתבצע אצלכם בדיקת לחות בעזרת מכשיר מתאים.(כי רק בלחות תקינה ניתן לבצע את הליטוש.) ליטוש ביהלום עם לחות תרגום לבעיות רבות בהמשך ולתוצאה שתבאס אתכם.
 
 
בודקים את גוון הרובה
 
 
?הליטוש מתבצע בעזרת מלטשות והרעיון הוא בעצם להסיר שכבה עליונה מהאבן. זה טוב למרצפות שכבר שחוקות, פגומות או סרוטות ולמרצפות החדשות שלי, זה כדי להזכיר שאי שם עמוק בלב הן ממש יפות, מבריקות ומאירות פנים.
 
יש מספר דרגות של ליטוש מרצפות. יש ליטושים חודרנים יותר ויש פחות.
 
ליטוש היהלום – מסיר שומנים ווקסים וסילרים ישנים ושכבות שהצטברו על המרצפות ?לאורך שנים (בליטוש זה אפשר להסיר כתמים קשיים) והוא כולל חריצה ומלוי של המרווחים בדבק שיש.  יש לקחת בחשבון ש?הטיפול כרוך בלא מעט אבק, ולא לשכוח שלאחר הליטוש המרצפות חשופות ויש צורך לאטום בסילר.
 
 
אחרי הרובה, מתחילים ללטש. מיצרים גובה אחיד למרצפות ומוציאים את הברק שלהן 
 
 
אז מה מצפה לכם ?
1. הכנת המרצפות: חורצים את הפוגות שבין האריחים באמצעות דיסק יהלום ושואבים מהן את כל הלכלוך שהצטבר.
   
המילוי : ממלאים את החריצים בדבק שיש בגוון שמתאים למרצפות שלכם כך שלא יורגשו שינויים לא טבעיים במרקם ומחכים שיתיבש.
       
הליטוש: מלטשים את הרצפה ומיישרים את כל המרצפות לגובה אחיד, ללא הפרשי גבהים. ועל התהליך הזה חוזרים מספר פעמים בהתאם למצב וסוג הרצפות עד לקבלת המראה הרצוי. ?
מתחילים עם הליטוש הראשוני באמצעות אבן יהלום גסה – הליטוש מסייע לקבל משטח אחיד.
ואז ממשיכים עם עוד מספר ליטושים שיעלימו שריטות שהצטברו כתוצאה מהליטוש הראשוני וישאירו את המשטח חלק לחלוטין.
                 
גימור: השלב הסופי בתהליך, ובו על פי בחירת הלקוח מוענק המראה המבריק או המט למרצפות המלוטשות
       
 איטום : בשלב האחרון מורחים (אוטמים) סילר שישמור על המרצפות מפני שחיקה או ספיגה של חומרים שונים
 
 כדאי שתדעו שכל התהליכים האלה עשויים להיות הרסניים למרצפות שלכם, אם הם לא מבוצעים כהלכה. אז אל תגידו לא אמרתי בבקשה תבחרו חברה מוכרת ושקיבלתם עליה המלצות אחרת הבזול יהיה לכם ממש ביוקר!!!
 
 
עופר מ"ידיד ליטושים": "במידה והליטוש מתבצע במסגרת עבודות שיפוצים אחרות, מומלץ להשאיר אותו לסוף כך שהרצפה לא תישרט או תוכתם. במידה וצובעים חדר מסוים בבית שבו מתבצע גם ליטוש, עדיף להשאיר את פעולת הצביעה לאחר ליטוש המרצפות – כיוון שהליטוש גורם ללא מעט אבק”.
 
 
ועוד קצת על הסילר: מרצפות הטרצו והשיש מוגדרות כאריחים נושמים, ולכן מומלץ (טרם הכניסה לבית) להעביר את המרצפות טיפול מונע כתמים עם חומרי אטימה (סילר) היוצרים ציפוי מגן המונע ספיגה במרצפות ובכך מונעים אפשרות של כתמים על המרצפות.
תגובות (0)
הוסף תגובה