מרינה מקסימיליאן בלומין חוצה את הקווים
מרינה מקסימיליאן בלומין נכנסה לחיינו כאיזה עוף מוזר, זן נדיר וחדש של אמנים שגם מדברים לקהל של מסמסים בתוכניות ריאליטי וגם מצליחים להישאר נאמנים לאמת היצירתית שלהם. מי שהחלה כאחת מהבוגרות המצליחות והמפורסמות ביותר של "כוכב נולד" (מישהו זוכר שהיא בכלל הפסידה בגמר לבועז מעודה?), נטשה חיש-קל את הטייטל מאחוריה ובנתה את עצמה ככוכבת למרות הגזרה הלא-דקיקה והפאסון האירופאי.
גם כשהגזרה הלכה והצטמצמה, השיער הלך והבהיר והמוזיקה כבר לא היתה העיקר, מרינה מקסימיליאן בלומין עדיין נחשבה לסמל האיכות והקלאסה. אלא שלאט לאט, ממ"ב הלכה וחצתה את הקו מאמנית איכותית ומוערכת לסלבית ששורפת את מדורי הפפראצי בביקיני. הגזרה המצטמצמת שלה הפכה לכותרת הראשית, לעיקר העניין. ואז, בשיא הסיקור הצהוב סביבה, היא הודיעה שהיא מתגרשת מעמית קרני אחרי 13 חודשים יחד. מדורי הרכילות חגגו על החדשות כמו נשרים על נבלה, וכל ידיעה – גם תרבותית – על בלומין הפכה לעוד תירוץ לדון ברווקות החדשה שלה. המהפך הושלם.
מרינה מקסימיליאן בלומין מראה את נכסיה בבריכה. צילום: אינסטגרם
אז איך הפכה מארינה מעלה התאנה של תוכניות הכישרונות לרוסלנה רודינה החדשה? אי אפשר שלא לתהות אם יש קשר בין הלוק הצעיר והדקיק לבין התדמית החדשה הזו. ממ"ב אולי לא צריכה לתת דין וחשבון לאף אחד על הירידה שלה במשקל, אבל המסר שעובר כאן הוא בעייתי – לכל הפחות. האמנם המשוואה היא תמיד רזה ולוהטת מול שמנמנה ואיכותית?
קלייר דיינס חותמת אבטלה
היא גרפה אינספור פרסים על תפקידה כקרי מת'יסון ב"הומלנד", התפקיד הטלוויזיוני הראשון שלה מאז "אלו הם חיי", אבל מסתבר שהג'וב הזה נפל לידיה של קלייר דיינס רגע לפני הסבת המקצוע. בראיון ל"ווג" חשפה הכוכבת כי בשנתיים שקדמו לתפקיד הזה, למעשה מאז ששיחקה בסרט הטלוויזיה המצליח "טמפל גרנדין", היא לא קיבלה אף הצעת עבודה קונקרטית.
"הייתי תקועה ומבולבלת", היא אומרת למגזין בכנות מפתיעה. "קיבלתי תשואות, וזה לא היתרגם לעוד עבודה. זו היתה תקופה מאוד קשה. זה היה אכזרי, והייתי מאוד פגועה. הגעתי לנקודה שבה חשבתי 'טוב, אני ממש אוהבת עיצוב פנים'".
קלייר דיינס – במקום הומלנד, יכלה להיות מעצבת פנים
צילום: shutterstock
קלייר דיינס, מעצבת פנים? קשה לתפוס איך שחקנית מצליחה כל כך, שכיכבה בסרטים מ"רומיאו וג'ולייט" דרך "שליחות קטלנית 3" ועד "אבק כוכבים", מוצאת את עצמה בתור ללשכת האבטלה ואפילו שוקלת ברצינות הסבת מקצוע. הרי שחקניות מתחילות רבות היו חולמות על קריירה כמו של דיינס האיכותית, שהצליחה שלא להתגלגל לקומדיות רומנטיות וסרטים סוג ג' כבר מגיל צעיר מאוד.
מצד שני, זה קורה הרבה יותר משנדמה לנו. דיינס היא לא השחקנית הראשונה שנעלמת לתהום הנשייה אחרי שמיצתה את שנותיה הטובות ביותר באור הזרקורים, ונאלצה לפנות את מקומה לכוכבניות צעירות ויפות ממנה. אלא שבניגוד לדיינס, שבסופו של דבר הצליחה לחזור בתפקיד חייה, הן לרוב מסרבות להשלים עם האבטלה ומנסות לקמבק את דרכן בתוכניות טראש כמו "רוקדים עם כוכבים" או במופעי יחיד בברודוויי. כשחושבים על זה ככה, אולי קריירה שנייה כמעצבת פנים היא לא הרעיון הכי גרוע.
מרי לואיז פרקר מפחדת משונאים
אם יש מישהו שמייחל שקלייר דיינס תאבד את הכל, זו כנראה השחקנית מרי לואיז פרקר. העובדה שאבי בנה של פרקר, בילי קרודופ, נטש אותה כשהיתה בהריון לטובת דיינס, כנראה מספיקה בשביל שפארקר תעשה לה עין הרע. למרבה האירוניה, אם דיינס אכן היתה מוצאת את עצמה מובטלת, יש סיכוי טוב שבאותו תור ללשכת התעסוקה היא היתה פוגשת גם את הקולגה מרי לואיז.
פרקר מוכרת לכם בוודאי מהסדרה "העשב של השכן", שם גילמה את סוחרת הסמים מהפרברים במשך שמונה שנים. עכשיו היא מככבת בסרט ההמשך ל"RED", אבל אם לשפוט על פי ראיון שנתנה השבוע לעיתון אוסטרלי, זה ככל הנראה יהיה אחד התפקידים האחרונים בחייה. השבוע היא חשפה בפני המגזין שהיא "מתכוונת לפרוש ממשחק", מסיבה מפתיעה במיוחד: נמאס לה מהתגובות הנוראיות נגדה במגזיני הרשת, בטוקבקים וברשתות החברתיות.
מרי לואיז פרקר – טרולים באינטרנט גרמו לה לרצות לפרוש
צילום: shutterstock
"העולם כל כך רע אליי. כל האתרים והבלוגים מביעים את דעתם ואת השנאה שלהם. הכל כל כך מונע מתוך שנאה, כל כך ביקורתי. אני לא יודעת אם תוכלו לדמיין מצב שבו חבר שלכם שולח לכם משהו שהצחיק אותו, שהוא פשוט משהו שמישהו מרושע כתב עליכם ויש שם חמישים תגובות מזרים מוחלטים מרחבי העולם. אתם יכולים לומר 'אוי, פשוט תני לזה לעבור לך מעל הראש' או 'אני לא הייתי לוקח את זה אישית', אבל אין לכם מושג עד שזה קורה לכם. זה לא נעים בכלל".
מוזר לחשוב על מפורסמים כעל אנשים אמיתיים עם רגשות, כאלה שאשכרה אכפת להם ממה שחושב עליהם טוקבקיסט משועמם מאלבמה. אנחנו מניחים אוטומטית שמי שנכנס למקצוע הקשה הזה מצמיח עור של פיל או לפחות מעמיד פנים שלא מזיז לו מה נכתב עליו; אבל פארקר מציבה מראה לא מחמיאה מול כל מי שאי פעם התחבא מאחורי מקלדת והפך את חוסר הביטחון הפרטי שלו לנשק מכאיב. ההצהרה שלה מהווה תזכורת עבור כל מי שחושב שאין מחיר לכמויות הרוע האנונימי שמשוחררות לחלל הרשת בכל רגע, מבלי שאף אחד ייקח עליהן אחריות. אז יש מחיר, מסתבר, והוא לא נעים בכלל.