איך חוגגים יום הולדת לילד?

שבועיים-שלושה לפני התאריך המיוחל מתחילים בבית הדיונים השנתיים – איך חוגגים השנה את יום ההולדת של הילד? כיום, בתרבות עולם השפע, האפשרויות מגוונות: מחגיגות מצומצמות וצנועות של המשפחה בלבד ועד לאירוח של כל הכיתה באולם שהושכר במיוחד לצורך האירוע, הכולל פעילות של מפעיל חיצוני כמו קוסם, ליצן או מפעיל תיאטרון.

 

מסקר של מכון פאנלס עולה כי 72% מההורים לילדים בגילאי 3-10 עורכים מסיבות יום הולדת לילדיהם ולא מוותרים על המאורע, וכ-40% מהם לא מנהלים את האירוע בעצמם אלא שוכרים מפעיל חיצוני שיהיה אחראי על הפן הבידורי במסיבה וישעשע את הילדים.

 

לדברי שרית שטרנברג, סמנכ"לית מחקר בפאנלס, ההוצאה הכספית הכרוכה בהשכרת הפעלה לאירוע יכולה להגיע לאלפי שקלים. לפי הסקר, 44% מהורים ששוכרים מפעיל משלמים יותר מ-1,000 שקל על מסיבת יום ההולדת.

 

"יש כמה סיבות טובות להזמין מפעיל ליום הולדת של הילד, ואחת מהן היא הרצון של ההורה שהילד לא יהיה שונה או חריג מאחרים", אומרת הדר קוגל, מנחת הורים בכירה במכון אדלר. "יש בזה סוג של נוחיות שאני לא מזלזלת בה. הורים שמנהלים קריירות ומאוד עמוסים ועייפים, שוכרים סוכני סיוע חיצוניים למסיבה, וזה כמו מטפלת או מורה בשכר שמשחרר אותם מעבודה ומעשייה. עם זאת, צריך שהשיקול יבוא ממקום של התבוננות. אפשר גם לומר 'זה לא מתאים לנו' ולחפש אלטרנטיבה".

 

קוגל מציינת שלדעתה מסיבת יום הולדת שמתוכננת ומיושמת על ידי ההורים היא אפשרות טובה לשיתוף פעולה של הילדים בפרויקט של המשפחה, שבה הילד שותף ליצירה.

 

איך בכל זאת אומרים "לא" לילד אם אין אפשרות או רצון לשכור מפעיל חיצוני כמו שהוא רוצה? קוגל: "זה לא רק לומר לא, אלא צריך ליצור אלטרנטיבה ולהציג אותה לילד בצורה אופטימית וכיפית. אפשר להגיד לילד 'לא' ולהרגיש רע עם זה שכלכלית ההורה לא יכול להעניק לו את מה שיש לאחרים, אבל אפשר להגיד 'לא' ולמצוא דרך איך עושים את זה אחרת".

 

לדברי רויטל וייספלד, מבעלי אתר "בא לי מסיבה" שמציע מפעילי יום הולדת מסוגים שונים, המחירים משתנים מחברה לחברה ולכן רצוי לערוך סקר מחירים ולדבר עם כמה מפעילים ולבחון מה הם יכולים להציע. "מחיר של ליצן יכול להתחיל ב-400 שקל ולהגיע גם ל-1,400 שקל. כך גם בתיאטרון, זה מתחיל ב-600 שקל, אבל יש גם מפעילים שמבקשים 1,400 שקל. בחלק מהמקרים יש אפשרות ללכת על עסקת חבילה שכוללת בנוסף למפעיל דוכני מזון, כמו פופוקורן, נקניקיות בלחמניה ושערות סבתא, ויש אנשים שמוסיפים לזה מתקנים מתנפחים", אומרת וייספלד.

יום הולדת "הישרדות"

רינת ודניאל תנחום מרחובות, ערכו יום הולדת 7 לתאומים בר ושני.

 

ההפעלה: הקרנבל של רונית – יום הולדת בסגנון "הישרדות".

 

"המפעילה חילקה את הילדים לקבוצות וערכה אתם משחקים כמו משיכת חבל, תיבת אוצר וקליעה למטרה. היא חילקה לילדים בנדנות ושרשראות חסינות כמו שעשו בתוכנית הטלוויזיה".

 

איך נבחרה ההפעלה? "בגיל הזה הילדים צריכים פעילות עם אקשן. ראינו שמציעים באינטרנט יום הולדת הישרדות, אז התקשרנו".

 

עלויות: 1,200 שקל להפעלה + 500 שקל לשכירת מקום + 1,600 שקל לכיבוד לילדים ולהורים.

 

האם הנושא הכספי היה שיקול? "היו גם אפשרויות יותר זולות, אבל בשביל עוד כמה מאות שקלים העדפנו מישהו יותר אמין שלא יהרוס אירוע שלם, ויצליח לרתק מספר כזה של ילדים".

 

מי רצה לשכור מפעיל – אתם או הילדים? "בגלל שבשנה שעברה עשינו לתאומים הפקה ליום ההולדת, הצענו להם שהשנה נעשה חופש משפחתי, אבל הם לא הסכימו. שני אמרה שהיא מאוד רוצה את יום ההולדת הזה וגם בר ממש התחנן שנעשה יום הולדת גדול שבו כל החברים שלו יהיו".

 

מה שאר הילדים בסביבתכם עושים? "יש כאלה שעושים יום הולדת בבאולינג, או שמביאים מפעיל חיצוני. היו הורים שהזמינו למסיבה רק את הבנות או רק את הבנים, וגם היו כאלה שבחרו להזמין רק חלק מהילדים בכיתה, ומי שלא הוזמן נעלב".

להכין פיצות ועוגות עם שף

רז וחפצי מילר ממודיעין, ערכו יום הולדת 4 לבנם דורון.

 

ההפעלה: שף אלדו, שמכין אוכל עם הילדים.

 

"אלדו הגיע מתוקתק עד הפרט הקטן ביותר. כל אחד מהילדים הכין פיצה אישית, ודורון נהפך לעוזר שלו. אלדו חילק לילדים עוגות שוקולד שהכין מבעוד מועד והילדים קישטו את העוגות בוופלים, בעדשים ובסוכריות. הילדים היו מהופנטים".

 

איך נבחרה ההפעלה? "לפי המלצה של חברה".

 

עלויות: 1,300 שקל על ההפעלה + 200 שקל לשכירת מקום + 350 שקל לכיבוד להורים.

 

האם הנושא הכספי היה שיקול? "כשעשינו בירור לגבי מחירים של ליצנים, ראינו שזה עולה כ-1,000 שקל בלי כיבוד ועוגה. רצינו ללכת על משהו טוב, כי ראינו הרבה מפעילים לא כל כך טובים אצל אחרים ולא רצינו ללכת על משהו לא איכותי".

 

מי רצה לשכור מפעיל – אתם או הילדים? "דורון ביקש מסיבת יום הולדת גדולה עם כל החברים בגן, אחרת היינו מדלגים על זה בשמחה. מהרגע שהוא ביקש היה ברור שנעשה לו משהו גדול ורק חיפשנו רעיון".

 

מה שאר הילדים בסביבתכם עושים? "אם רוצים לעשות מסיבה לכל הגן – אז שוכרים מפעיל חיצוני".

 

גן זואולוגי נייד

מיכל ואריאל מיכאלי מבת ים, ערכו יום הולדת 5 לבנם אילי.

 

ההפעלה: בחזרה לטבע – גן זואולוגי נייד.

 

"המפעיל פתח עם פינת ליטוף עם בעלי חיים שונים כמו ארנבים, אפרוחים ושרקנים. אחרי שכל הילדים הגיעו הוא הכניס בעלי חיים גדולים יותר כמו חרדון וחמוס. כל הילדים והמבוגרים נהנו".

 

איך נבחרה ההפעלה? ראינו הפעלות מוצלחות עם בעלי חיים אצל ילדים אחרים, עשינו כמה טלפונים, בדקנו באינטרנט והגענו לגן הזואולוגי הנייד".

 

עלויות: 900 שקל + 500 שקל לכיבוד לילדים ולהורים.

 

האם הנושא הכספי היה שיקול? "רק בגלל שזה פעם בשנה אז אנחנו מרשים לעצמנו. הלכנו על המחיר הנמוך מתוך אלה שנראו לנו הכי טובים".

 

מי רצה לשכור מפעיל – אתם או הילדים? "אנחנו יודעים שכל החברים של אילי מביאים מישהו שיעשה הפעלה, אז לא רצינו להגיע למצב שהוא יצטרך לבקש או שהוא יתבייש לבקש או שיראה שלא עושים לו. חשבנו שזה יעזור לו חברתית, כי הוא ילד מופנם".

 

מה שאר הילדים בסביבתכם עושים? "כל מסיבת יום הולדת שהיינו עם הילד בשנתיים האחרונות היתה עם מפעיל".

 

מדען נולד

רווית ואריאל הדר מיקנעם, ערכו יום הולדת 9 לנויה.

 

ההפעלה: יום הולדת מדעי – "מדען נולד" של חברת אופק רחב.

 

"ההפעלה כללה קסמים והתבססה על אלמנטיים מדעיים – נוזלים שמגיבים זה לזה והבערה וכיבוי של אש".

איך נבחרה ההפעלה? גיל 9 הוא גיל בעייתי, הילדים לא קטנים מספיק ולא גדולים מספיק. יכולנו בקלות לקחת שש בנות למסיבת פיג'מות, אבל לא רצינו. סיפרנו על התוכניות שלנו לחברים ואחת החברות המליצה על יום הולדת מדעי".

 

עלויות: 1,200 שקל + 350 שקל לכיבוד לילדים.

 

האם הנושא הכספי היה שיקול? "אין ספק שזה יקר. מפעילים איכותיים עולים 800-1,000 שקל ואנחנו שילמנו קצת יותר ושלמים עם ההוצאה – זה היה שווה כל שקל. 36 ילדים היו מרותקים לפעילות והבית נותר נקי להפליא".

 

מי רצה לשכור מפעיל – אתם או הילדים? "נויה היתה מסתפקת במסיבת פיג'מות, אבל כשהצענו לה ערב מדעי עם כל מיני הפעלות שאמורות להלהיב את הילדים – היא קפצה מאושר והתחילה להשוויץ לחברים".

 

מה שאר הילדים בסביבתכם עושים? "חלק מההורים עושים הפעלה עצמית בבית ואחרים שוכרים מפעיל. זה גיל שקשה לאסוף את כולם ולשלוט בהם, כי הם כבר גדולים".

ליצן שמפעיל את הילדים

 

אביטל ועודד כהן מרעננה, ערכו יום הולדת 5 לבנם אמיר.

 

ההפעלה: לירון הליצן.

 

"הליצן הגיע עם המון אביזרים, צבעים, תלבושות והפעיל את הילדים בכל מיני משחקים. המראה של כל הפעילות היה מרהיב".

 

איך נבחרה ההפעלה? "פעילות של ליצן התאימה מבחינת הגיל. בחרנו את לירון על פי המלצות של חברים".

 

עלויות: 900 שקל למפעיל + 600 שקל לשכירת מקום +500 שקל לכיבוד.

 

האם הנושא הכספי היה שיקול? "אנחנו מאוד מודעים לעלויות הגבוהות של האירועים האלה ובגלל זה אפילו החלטנו שאנחנו עושים בשנה אחת מסיבת יום הולדת גדולה ובשנה עוקבת משהו יותר מצומצם כדי לחסוך בעלויות, אבל אני מודה זה לא ממש הולך. בכל אופן ידעתי שאני עושה את האירוע כמו שצריך או לא עושה בכלל, אז העניין הכספי פחות השפיע".

 

מי רצה לשכור מפעיל – אתם או הילדים? "לבת הגדולה עשינו הפעלה יפה בפארק אז לא יכולתי שלא לעשות גם לאמיר משהו מושקע. אי אפשר לעשות הפקה מרהיבה לאחת ולשני לעשות משהו צנוע עם המשפחה".

 

 

מה שאר הילדים בסביבתכם עושים? "בשל העלויות הכבדות יש הרבה שעושים מסיבה בזוגות או שפשוט לא עושים. אנו מכירים הורים שלא יכולים להרשות לעצמם את הוצאות כאלה".

תגובות (0)
הוסף תגובה