הלן מירן: צריך ללמוד להגיד לך תזדיין לגברים. הנשים של השבוע

ריהאנה מזדקנת בטרם עת

 

תענו מהר, בלי לעשות גוגל או לבדוק במגזין "פיפל" – מהו צבע השיער הנוכחי של ריהאנה?

 

אם עניתן "בלונד" או "ג'ינג'י", אתן הכי חיות ביוני 2013. תרשו לנו לעדכן אתכן – הזיקית הברבדוסית כבר עברה מזמן לשיער אפור, או יותר נכון שחור עם גוונים אפורים. כן, שמעתן נכון: בזמן שרובנו משלמות הון בכל חודש כדי להסתיר את השורשים הלבנים, ריהאנה משלמת הון כדי שיחברו לה תוספות כסופות לראש.

 

אז נכון שהיא לא הראשונה – ליידי גאגא וקלי אוסבורן עשו זאת לפניה – אבל אי אפשר להכחיש שכשזה מגיע מחתלתולת הסקס הצעירה וחסרת העכבות, זה די מפתיע. כלומר, ממתי בדיוק שיער אפור זה סקסי?

 

ריהאנה מציגה שיער אפור באינסטגרם שלה

צילום מסך

 

האם מדובר בטרנד אירוני כמו תחתוני ענק, או שמא ריהאנה באמת מתכוונת לשלב את המלח-פלפל שלה עם בגדי גוף מעור וגרבוני רשת קרועים? תקראו לנו מסורתיות, אבל המחשבה על ראש מאפיר ששר בקולי קולות על S&M, ממש לא עושה לנו את זה.

 

פייר, מדובר בצעד מבלבל למדי. ריהאנה היא מכתיבת טרנדים, קולו של דור אם תרצו, אבל קשה לנו לדמיין אלפי פקאצות נכנסות למספרה בקניון ומבקשות שזירת שיער בצבע אפור. נראה שאחרי האפרו האדום, מראה האופנוענית הקשוחה עם הפוני השחור ושלב הבלונד-פלטינה, ריהאנה הצליחה ללכת צעד אחד רחוק מדי וחצתה את הקווים מאקסצנטרי לביזארי. כך או כך – אין טעם לנסות ולהתרגל למראה החדש שלה. אחרי הכל, יולי אוטוטו נגמר.

 

הלן מירן פותחת את הפה ובגדול

היא אולי גילמה את אליזבת' השנייה בסרט "המלכה", אבל הלן מירן היא מלכה מסוג שונה לגמרי. השחקנית הבריטית, שכבשה את הוליווד בזכות תפקידי נשים שלא דופקות חשבון, היא בעצמה אישה חזקה עם פה גדול במיוחד. השבוע היא פתחה אותו שוב – הפעם בראיון ל"דיילי מייל" – וחוותה את דעתה על החיים כאישה בעולם של גברים.

 

בראיון עצמו היא מסבירה שבעבר, השחקניות בסרטים היו הנשים היחידות על הסט – למעט אולי נערת התסריט או המלבישה. "מלבדן כולם היו גברים, ובמיוחד גברים מוכי טסטוסטרון שקשה להתמודד איתם. היית חייבת להוריד את הראש. אף פעם לא תוכלי להיות אחד מהחבר'ה, אם אתם מבינים למה אני מתכוונת".

 

אבל מירן לא מוכנה להוריד את הראש יותר, וממרומי מעמדה כאייקון קולנועי מוערך היא מנצלת את הבמה כדי לייעץ לנשים בכל מקום, לא רק בתעשייה: "אם היו לי ילדים ואם היתה לי בת, הדבר הראשון שהייתי מלמדת אותה זה לא לקבל שיט מאף גבר. המילים הראשונות שהייתי מלמדת אותה לומר היו 'לך תזדיין', כי אף אחד לא חינך אותנו לומר את זה, נכון? ויש ערך רב ביכולת ובאומץ לומר 'לא, לך תזדיין, עזוב אותי בשקט, תודה רבה'", היא אומרת.

 

 

האמת, קל לדמיין את מירן הצעירה בסיטואציות בחייה בהן לא אמרה "לך תזדיין", אירועים שעליהם התחרטה פעמים רבות בדיעבד. אלו סיטואציות שכל בחורה בעולם חווה – גם בימינו, וגם במקומות שבהם היא לא האישה היחידה בסביבה. והלן מירן צודקת. אף אחד לא חינך אותנו לומר את המילים הללו, והחברה עדיין מרימה גבה מול נשים שמשיבות מלחמה. אולי זו הדרך לשנות סדרי עולם.

 

 

קייט מידלטון עומדת בלחץ

הנה טעימה ממה שעבר על קייט מידלטון ב-24 השעות הראשונות שלה כאימא: מאות צלמי פפראצי הקיפו אותה כשהציגה לעולם את בנה, בדיוק 24 שעות אחרי שהביא אותו לעולם; חיקויים של השמלה המנוקדת של ג'ני פקהאם שלבשה למפגש הראשון שלה עם התקשורת נחטפו מהמדפים; גופי מדיה רציניים בכל העולם עסקו בשאלה האם תניק או לא תניק את ג'ורג' הקטן; אתרי הימורים הציעו לגולשים להמר (בכסף אמיתי לגמרי) על שמו של הרך הנולד; ודיונים מעמיקים על גודלה של הבטן שלה לאחר הלידה מציפים את הרשת.

 

בקיצור, קייט מידלטון מצאה את עצמה מתמודדת מול מה שכל אם יהודייה טרייה צריכה לספוג – אנשים זרים עם כוונות טובות שרק רוצים לגעת, לעזור, לייעץ ולהסביר לה עד כמה היא טועה. אלא שבעוד שכל אימא צעירה כמוה מקבלת מקסימום שלוש-ארבע דודות פולניות כאלה וכמה טוקבקים נוזפים ב"מאמאזון", הדוכסית מידלטון נאלצת לחייך ולהנהן בנימוס כשקרוב למיליארד דודות כאלה דנות בפטמות הכואבות שלה על גבי שערי הצהובונים.

 

הנסיך וויליאם וקייט מידלטון יוצאים מבית החולים

צילום: רויטרס

 

זה לא עניין חדש, כמובן. גם חמותה המנוחה דיאנה נחשפה לתקשורת וספגה ביקורת על ימין ועל שמאל. זה חלק מעסקת החבילה שמקבלים כשמתחתנים עם נסיך – מצד אחד ארמון ומשרתים ומיליונים שיושבים בבנק, ומצד שני העולם זכאי לקבל הצצה לתוך צוואר הרחם המלכותי שלך.

 

חייבים להודות שקייט מתמודדת היטב עם התפקיד שהיא נדרשת למלא ומרכינה ראש בהכנעה מול עדר הכתבים שתובעים לדעת כל פרט מחיי המשפחה שלה. זה המחיר, והיא מבינה אותו. אבל גם מתחת לפן המתנפנף בשיער והגוונים הבוהקים, קשה שלא לראות את החרדה והחשש שמלווה כל אימא טרייה בתחילת הדרך. קייט, כמו דיאנה לפניה, יודעת שהיא זו שבחרה בחיים מתחת לעדשת המיקרוסקופ. אבל לראשונה בחייה היא מבינה שעכשיו יש בעולם יצור חי שהיא אחראית לו, לשלומו הפיזי והנפשי, אדם שכל חייו יתנהלו בעין המצלמות – ועבורו, זו כבר לא תהיה בחירה.

תגובות (0)
הוסף תגובה