מסקרה או אודם: מוצרי האיפור שלא ירדו לך מהפנים

אין כמעט אישה שלא מכירה את הסדרה "שושלת". סדרת הקאלט הטראשית משנות ה-80 הציגה מגוון מופרכויות שונות, החל מכריות כתפים בגודל של חליפת פוטבול מקצועי ועד איפור מלא וכבד לאורך כל שעות היום.

 

אז נכון שאנחנו כבר לא באייטיז, והמודלים שלנו לחיקוי קצת יותר מעודנים כיום, אבל בשוק הקוסמטיקה, השאיפה לעמידות היא עדיין שם המשחק, גם 30 שנה אחרי.

 

חברות הקומסטיקה משקיעות את מיטב מרצן וכספן בפיתוח אלפי מוצרים מדי שנה, שמבטיחים עמידות רבה ככל האפשר. אם פעם מוצרי הטיפוח הבטיחו עמידות "רק" לשש ולשמונה שעות, הרי שהיום ניתן למצוא בשוק גם תכשירים המבטיחים עמידות ל-24 שעות שלמות.

אז נכון שבאקלים הבלתי נסבל אצלנו בלבנט, עמידות יחסית היא תכונה רצויה, אך מנגד, מי לא שוטפת את הפנים במשך 24 שעות? איפה עובר הקו הדק בין מוצר שמשרת אותנו באופן הגיוני, לבין משהו שמבטיח מקסמי שווא, אבל לא מצליח לקיים?

בררנו עבורכן בפינצטה את המוצרים העמידים ונעשה לכן קצת סדר בבלגן. 

מייקאפ – "Double Wear" של אסתי לאודר

 

מדובר בסוס עבודה ותיק שלא נס ליחו לעולם, ומנצח תמידית את שאר המייקאפים העמידים של החברות המסחריות.

 

נותן כיסוי בינוני עד מלא, מתאים למגוון סוגי עור, מתקבע יפה ולא נראה בהכרח מסכתי כאשר הוא מעובד נכון.

 

המלצה שלי: לעבד אותו אל עור הפנים עם אצבעות הידיים – חום היד עוזר להחליק אותו על העור בצורה אופטימלית, מבלי להשתמש בכמות גדולה מדי.

 

מחיר: 247 שקל לבקבוק של 30ml ומכיל SPF 10.

 

קונסילר"True Match Concealer של לוריאל פריז

 

 

אחד הקונסילרים הבודדים של החברות העממיות שמצאתי, שנותן "פייט" עמידות יפה לעומת חברות איפור מקצועיות.

 

מגיע במיכל כמו של גלוס עם מברשת בעלת ראש ספוגי, קל לתפעול, מתקבע בזריזות, לא משאיר תחושת יובש לא נעימה ואין צורך לקבעו עם פודרה.

 

בימים של עצלנות קשה מוצלח גם לעבודה נקודתית.

 

מחיר: 95 שקל ל-5ml.

 

 

צללית – "Shimmering Cream Eye Color" של SHISEIDO

 

אחד ממוצרי הדגל של המותג, שעבר לפני כשנה ריענון קולקציה ועיצובי מארזים. צללית קרמית בצנצנת קטנה, רכה כחמאה ובעלת עושר פיגמנטי בשלל צבעים, אשר נותנת אפקט צבע מיידי על העפעף ומחזיקה מעמד באופן מעורר השתאות לאורך כל היום.

 

ניתן להשתמש בה כבסיס להעמקת עושר פיגמנט של צלליות אבן המונחות מעליה והיתרון הברור הוא כי ניתן להניח אותה בשנייה וחצי עם האצבע, למיטיבות לכת שאין להם יותר מדי זמן להתברבר בבוקר עם זוטות.

המחיר בשמיים, אבל האיכות בהתאם: 235 שקל למוצר שמשקלו 6g.

 

 

איילינר – "Colorstay Gel Eyeliner" של רבלון

 

 

אייליינר בג'ל דנדש שהושק זה עתה. מוצר בסיסי שלטעמי צריך להיות בתיקה של כל מתאפרת.

 

אם נתעלם מהמברשת הגימיקית והמסורבלת המצורפת אליו – מדובר במוצר מעולה: עתיר פיגמנט, עמיד בטירוף והיתרון הנוסף הוא (במיוחד בתצורות האייליינרים הללו) שאת לא חייבת להיות אשפית בקווים ישרים. לא יצא לך מדויק? (ולמטרה הזו המברשת המצורפת דווקא כן מוצלחת) – טשטשי הכל בזריזות לקו הריסים וקיבלת בשנייה מראה מעושן-לייט, באפס מאמץ.

 

מחיר: 100 שקל למוצר המכיל 2.3g.

 

עפרון עיניים –  "Made To Last-Eyes" של פופה

 

 

בגזרת עפרונות העיניים העמידים אני תמיד סקפטית. כמרכיבת עדשות מזה שנים, כמעט כל מוצר שניסיתי למסגור מעקה העין ירד ונמרח באופנים לא מחמיאים.

 

דווקא סדרת העפרונות החדשים הזו הצליחה להשיב לי קצת את התקווה: מגוון הצבעים נהדר והעיפרון מצויד לא רק בספוגית קטנה לטשטוש (בה אינני משתמשת), אלא אף במחדד קטנטן החבוי מתחתיה, מה שפותר את בעיית החידוד האופיינית לעפרונות מכניים מהסוג הזה.

 

העיפרון שהנחתי הראה כושר סיבולת במשך שעות, וגם כשהחל לדהות – שקע לשורשי הריסים ושמר על מסגור העיניים באופן מחמיא ומתקבל על הדעת. אימצתי לאלתר.

 

מחיר: 105 שקל למוצר המכיל 0.3g.

 

 

מסקרה – "Hypnose Star Waterproof Mascara" של לנקום

 

אשפית המסקרות עושה זאת שוב בוורסיה החדשה והעמידה למים של מסקרת "היפנוז" הפופולארית.

 

מברשת ייעודית, בינונית בגודלה, בעלת תצורת זיפים מיוחדת המעניקה משיחת חומר רכה לריסים – מעבה ומעגלת במשורה ובלי גושים מיותרים האופייניים למסקרות מהסוג הזה.

ניתנת לבנייה בשכבות מבלי ליצור מראה עמוס ולא אסתטי והעמידות – לעילא ולעילא.

הערך המוסף? המארז הקוקטי והמנצנץ. הכי גלאם פריזאי.
 

מחיר: 182 שקל למיכל של 6ml.
 

מוצר לשפתיים "Glossy Stain" – של YSL

 

 

מדובר במוצר חדש יחסית (קצת מעל לשנה) שנחל הצלחה מסחררת בזמן קצר, ולא בכדי: לא ממש שפתון עמיד, על מגרעותיו, אלא מעין גלוס "מכתים שפתיים" (קרי – פיגמנט ללא תחושת דביקות).

 

אפקט הגלוסיות אמנם נעלם לאחר זמן מה, אבל ה"הכתמה" נשארת והיא משווה לשפתיים מראה חי, אך לא "לבוש" מדי.

 

הוסיפו את הריח האלוהי האופייני למוצרי השפתיים של החברה, ואת המגוון המשגע של הצבעים ותקבלו מוצר מנצח של ממש.

 

מחיר: 180 שקל למוצר המכיל 6ml.
 

 

עפרון שפתיים – "Super Long Lasting Lip Liner" של קרליין
 

סדרה חדשה למדי של החברה שנכנסה לליין לפני כשנה ובאמת מספקת תשובה מהימנה מאד לבעיית זליגת השפתונים אל מחוץ לקווים המוכרת לכל חובבת שפתונים.

 

העיפרון איננו יורד, אלא עם מסיר איפור, והוא מגיע בשלל צבעים משגעים. הטיפ שלי: ניתן להשתמש בו ממש על כל השפה למראה עשוי ועמיד לגמרי, במיוחד למי שאין כוח להניח גם תוחם וגם שפתון.

 

מחיר: 56 שקל לעיפרון מתחדד המכיל 1.2g.
 

מסיר איפור דו-פאזי לעיניים "Simply Effective" של Life

 

ואיך אפשר לסגור את הכתבה הזו בלי מסיר איפור שיסיר את כל האיפור הזה מהפנים?

הוורסיה המשובחת למדי של מסיר האיפור הזה פשוט עושה פלאים, בסכום שווה לכל כיס וטרם נתקלתי באיפור עמיד שהפורמולה שלו לא יכלה לו.

 

פשוט מנערים את הבקבוק לערבוב שתי הפאזות, טובלים בצמר גפן ומסירים בזריזות גם מהעיניים וגם מהשפתיים.

 

תחושת השומניות נעלמת כעבור כמה רגעים והעור נותר רך, נעים ונקי. אחלה מוצר-במינימום כסף.

מחיר- 66 שקל ל-150ml

 

ורק רגע לפני שנסיים, כמה נקודות לתיאום ציפיות:

 

  • "איך אדע אם המוצר שרכשתי עמיד?"

על מרבית המוצרים שזוהי התוויתם יהיה רשום הדבר באופן מפורש, ולעיתים אפילו משולב בשם ממש. גם הגדרות כמו "long lasting" ו-"water resistant" יעידו על כך.

 

  •  "רכשתי מוצר עמיד, אני מסודרת, נכון?"

לא בהכרח. מוצרים המוגדרים כעמידים מבוססים על פרמטרים משתנים ועמידותם משתנה מאישה לאישה (לרוב זה גם יצוין על גבי המוצר). האקלים בו אנחנו חיות, סוג העור שלנו, החשיפה לשמש, מהות העיסוק היומיומי שלנו וגם תכונות אינדיבידואליות פרטניות כמו מימיקות חוזרות בפנים, עישון, אכילה ושתייה הם אלו שישפיעו על עמידות המוצר על כל אחת באופן שונה. הימנעו מציפיות לניסים ונפלאות לפני שלקחתן את המוצר ל"נסיעת מבחן".

 

  • "האם מוצר עמיד מזיק לעור"?

לאו דווקא. התחושה האישית שלנו היא לעיתים מטעה. מרבית המוצרים הללו, על אף עמידותם, מכילים חומרים המגנים על עור הפנים (כמו מקדמי הגנה גבוהים), אם כי, בסופו של דבר, התחושה האינדיבידואלית – היא זו שתקבע אם נרכוש אותו, או לא.

תגובות (0)
הוסף תגובה