טקסס: חיפוש גופני באיברים אינטימיים

טקסס מעולם לא הצטיינה במתן כבוד לגוף האנושי בכלל והנשי בפרט, וקשה לצפות לקצת כבוד מהמדינה שהביאה לנו כמה מחוקי ההפלות הקשים ביותר בארה"ב, ושנוהגת להתייחס לווגינות כאל רכוש ציבורי. ובכל זאת, עדיין מפתיע לגלות שחיפושים גופניים, כולל "חיפושי נקבים", על ידי שוטרי תנועה הם משהו שקורה שם. למעשה, עורך דין המייצג שתי נשים שעברו חיפוש גופני באיברי המין שלהן בשנה שעברה, טוען כי מדובר בפרקטיקה די סטנדרטית במחוזות רבים במדינה.

 

עוד ב Onlife:

 

בשנה שעברה דווחו שני מקרים שונים של ארבע נשים שטענו כי נערך עליהן חיפוש גופני לא חוקי כששוטרים עצרו את רכבן בצד הדרך. במקרה אחד נעצרו אנג'ל דובס (38) ואחייניתה אשלי דובס (24) משום שזרקו בדל של סיגריה מחוץ לחלון הרכב, ובמקרה אחר ברנדי המילטון (27) ואלכסנדריה רנדל (26) עברו חיפוש גופני אחרי ששוטר עצר את רכבן וטען שהריח מריחואנה.

 

משטרת טקסס מכחישה בתוקף שמדובר בתופעה, ומתייחסת אל השוטרים הספציפיים האלה כאל "עשבים שוטים", שאיש אינו יודע מאיפה עלה על דעתם לבצע את הפעולות האלה. "זה מגוחך, אנחנו מעולם לא נתנו לידיים שלנו להתקרב לאיברים המוצנעים של אף אחד", אמר לניו יורק דיילי ניוז פיטר שולט, עורך דין וקצין לשעבר במשטרת דאלאס, לאחר שצפה בסרטון המתעד את החיפוש הגופני. "הייתי בשוק כשראיתי את הסרטון. הייתי קצין במשטרה במשך 16 שנה ומעולם לא ראיתי דבר כזה".

 

סרטון החיפוש:

 

הצפייה בסרטון מציגה תמונה אחרת לגמרי, ונראה כי מדובר בנוהל שגרתי יחסית, וכולם נראים מיומנים ומתורגלים. "אני חושב שהמחלקה לבטיחות הציבור מנסה להבין מי אימן את השוטרים לחשוב שזה בסדר. החוק פשוט לא תומך בזה", אומר שולט, אבל מצד פעילי זכויות אדם נשמעים קולות אחרים. ג'ים הארינגטון, מנהל הארגון Texas Civil Rights Project , טוען כי שני המקרים מעידים על כך שמדובר ב"סוג כלשהו של מדיניות" בתוך המשטרה. "זאת פרקטיקה כל כך אסורה", אומר הארינגטון, "אני לא יודע למה הם חושבים שמותר להם לעשות את זה. זה בלתי נתפס".

 

השוטרת המוצגת בסרטון טענה באמצעות עורך דינה כי לא הייתה שום חדירה, וכי שתי הנשים הסכימו לחיפוש. אנג'ל דובס טוענת אחרת: "היא יודעת שהייתה חדירה. בצד הדרך. היא יודעת מה היא עשתה". בנוסף, מציינת דובס, איש לא טרח לחפש בגרביים או בנעליים שלה, למשל. "פשוט לא הצלחתי להבין איך אפשר לחפש למישהי בישבן או בווגינה ולא לחפש בנעליים או בגרביים", אמרה.

 

 

על פי הדיווחים בדיילי ניוז, שני המקרים האלה אינם היחידים, וסרטונים נוספים המתעדים חיפושים כאלה מתחילים לצוץ. "מה הסיכויים ששתי שוטרות יבצעו את אותו סוג של חיפוש בטווח של שישה שבועות אחת מהשניה?" שואל סקוט פאלמר, עורך דינה של אנג'ל דובס שזכתה, בסופו של דבר ב- 184 אלף דולר. "מישהו אומר להן שזו מדיניות אחראית", הוסיף, "הם רק מסרבים להכיר בעובדה שזו אכן מדיניות".

תגובות (0)
הוסף תגובה