אנטי-אייג'ינג: באיזה גיל אפשר להתחיל?

שגרת הטיפוח בבוקר ממוצע של אליה, מעצבת גרפית מתל אביב נראה כך: אחרי שהיא שוטפת את הפנים עם קצף ניקוי של חברת איב סאן לורן מסדרת forever youth, היא מורחת קרם עיניים מרגיע של avene, ולאחריו סרום מרוכז מסדרת אידאליסט של אסתי לאודר שאליו היא "מכורה" כהגדרתה. בימים שבהן יש לה פגישות עם הלקוחות היא תוסיף לרוטינה הקבועה גם את הקרם BB של גרנייה.

 

סדרת הטיפוח של אליה, כפי שהיא מציינת, היא "המלחמה היומיומית בקמטים. סיירת האנטי אייג'ינג הפרטית שלי". הענין היחיד הוא שאליה חגגה לפני חודש את יום הולדתה ה-29. כרגע היא מזהה קמטוטים קטנים מסביב לעיניים ("מחיר החיוכים" היא אומרת ומחייכת שוב) ושני קווים דקים שמסתמנים מצידי הפה. "היום את לא מחכה לגיל 40 או 50 כדי להתחיל לטפל בקמטים שלך" היא קובעת "הדור שלי משקיע במניעתם עוד בשלב מוקדם, כשהעור עדיין גמיש והחומרים משפיעים עליו. כמו שתחום הרפואה המונעת הולך ומתרחב היום מתוך מחשבה שכך יחסכו טיפולים וכסף בעתיד, כך זה גם בתחום הקוסמטיקה. אני עובדת היום קשה כדי למנוע את הקמטים של מחר".

 

עוד באון לייף:

 

אליה לא לבד בעניין. יותר ויותר נשים בסוף שנות העשרים שלהן ובתחילת גיל השלושים מאמצות למדף האמבטיה מוצרי אנטי אייג'ינג שבעבר נשמרו לגילאים מתקדמים יותר. במקביל התעשייה מזדרזת להעניק להם פתרונות המותאמים בדיוק לסוגי העור ולצרכים של עור צעיר יותר ובמקרים רבים גם מחיר נוח יותר שיתאים למצבם הכלכלי. תכשירי האנטי אייג'ינג שנמצאים על המדפים הם בחלקם פיתוחים חדשים אבל רובם גרסאות מרוככות, קלילות ומשוחררות יותר שהוכיחו את עצמן על עור בוגר יותר וכעת עוברות הסבה לצעירות יותר.

 

ורדה שחף, מנהלת ההדרכה של לנקסטר בישראל, טוענת כי הביקוש בתחום זה מגיע מהצרכניות. "יותר ויותר נשים צעירות מבקשות מוצרים עם חומרים פעילים יותר. יש היום הרבה יותר מודעות לנושא הזדקנות העור. אנחנו יודעות שהעור משתנה ומידלדל וגם הסביבה שבה אנחנו חיות הופכת להיות הרבה יותר אגרסיבית ומזיקה. אם עד גיל שלושים הן מסתפקות בלחות טובה, מגיל שלושים ומעלה הן כבר רוצות מוצרים עם אנטי אייג'ינג".

 

נשאלת השאלה, אם כך, עד כמה טיפוח בגיל מוקדם עשוי למנוע הופעת קמטים בגיל 40-50. על השאלה הזאת עונה שחף כי "אין למנוע לגמרי ואין מי שיבטיח לך את זה היום. אי אפשר לעצור את הזמן. את יכולה רק לעכב את הופעת סימני הזמן. קרם עיניים לדוגמא, הוא סופר חשוב בעיניי כי הקמטים מסביב לעיניים מופיעים ראשונים והם לרוב אלו שמבחינים בהם".

 

שרון גוטליב, מנהלת ההדרכה של אסתי לאודר, מספרת כי הקטגוריה לעור צעיר נוצרה בשנים האחרונות בשל ההתפתחות הטכנולוגית המוצלחת שהושגה בתחום הטיפוח באופן כללי. "קחו למשל את הסרום" היא אומרת, "זה מוצר מרוכז מאד, שמשפר מיידית את מראה העור ועוזר לחדירת החומרים שמניחים עליו. מחקרים גילו שהסרום יכול לסייע לטפל גם בבעיות של עור צעיר ושזה יכול להיות עוד כלי". גוטליב לא יודעת לספק הסבר לתופעה של נשים צעירות הנוהרות לפתרונות טיפוח שעד כה יועדו רק לנשים בוגרות. "זו שאלה לתחום הסוציולוגיה ומדעי ההתנהגות. אני רק יכולה להניח שהמודעות הגבוהה והרצון להיראות צעירות מובילה אותנו לחפש פתרונות שהוכיחו את עצמם".

 

תכשירי האנטי אייג'ינג לנשים צעירות בשוק הטיפוח המקומי מציעים שלוש קטגוריות מרכזיות: סרום שנועד לשפר את מראה העור ולאפשר לחומרי הטיפוח לחדור בצורה אפקטיבית יותר אל פני העור. קרם עיניים – מרגיע, מקרר ומטשטש שנועד להוסיף לחות לאזור העיניים ולהרגיע עיניים עייפות וקרמי BB שהפכו ללהיט התורן ומציעים האחדת גוון העור, לחות, טשטוש פגמים ואנטי אייג'ינג בחבילה אחת. תכשירים אלו מכילים לרוב חומרים פעילים שמשפרים מיידית את מראה העור, אך עיקר ההבטחה שטמונה בהם מתייחסת לעתיד הלא-רחוק. הנה כמה המלצות שאולי ימנעו מכן קמטים בעוד עשר שנים:

 

 

סרום רימונים של ג'ייד

מחיר: 80 שקל

 

הסרום בעל הריח הנפלא הזה (שמאוד מתאים לראש השנה אגב), מכיל שילוב של שמן זרעי רימונים העשיר בויטמינים שמעניקים לעור תחושת רכות וגמישות וחשוב מכל – מראה אחיד. מדובר במותג ישראלי עם ארומה חו"לית שכבש במהירות יחסית את לבב המקומיות בזכות מחיר נגיש ותוצאות טובות.

 

 

EVEN BETTER CLINICAL סרום של קליניק

 

מחיר: 635 שקל

 

מודה, החתומה מעלה רכשה אותו לפני כשנה ומאז משתמשת בו בקמצנות פן הוא ייגמר. הוא מטשטש היטב פגמי פיגמנטציה שנגרמו בשל חשיפה לשמש, אבל לא מעלים את הכתמים הכהים. המחיר מאוד מקשה על הכיס, ובעינינו, אין הצדקה לשלם כזה סכום.

 

 

advanced night repair של אסתי לאודר

 

מחיר: 300שקל ל-30 ml

 

הסרום החדש שהושק החודש במסע פרסום אגרסיבי עומד בינתיים בכל הבטחותיו. המוצר שיועד בעבר לנשים בוגרות יותר יצא לאחרונה בפורמולה המיועדת לעור צעיר יותר ואכן יוצר מראה מוקטן של נקבוביות כנדרש. בחודשי הקיץ הלוהטים של ימינו הוא מעט כבד לשעות הבוקר, אך לזכותו יאמר כי הוא מגיע בריח נפלא שמלווה אותך לשעות ארוכות.

 

קרם BB של קרליין

 

מחיר: 70 שקל

 

מוצר שכולו גאווה ישראלית במחיר שהופך אותו לחביב עלינו ביותר. נכון, הוא לא מגיע עם ההבטחות הגדולות של המותגים הבינלאומיים וגם האריזה והריח שלו לא הפילו אותנו מהכסא, אבל הכי חשוב – הוא נותן עבודה. הוא מכסה את כל הפגמים הבולטים וגורם לעור להיראות צעיר יותר. במחיר כזה, לא יכולנו לבקש יותר.

 

 

סרום VISIONNAIRE של לנקום

 

מחיר: 457 שקל

 

הסרום החביב על סלבריטאיות הוליוודיות שהפך ללהיט ישראלי. הויזיונר מכיל מולקולות מתקדמות שמסייעות למראה עור חלק, מוצק ואחיד יותר והוא מעולה למי שסובלת מבעיות פיגמנטציה וכתמים על העור (כלומר: כמעט כל מי שנחשפה אי פעם לשמש הישראלית ו\או הייתה בהריון). הסרום זכה לתשבוחות מעל כל מגזין אפשרי ובצדק: הוא קליל, נעים ועם ריח מופלא וההשפעה שלו ניכרת לאורך כל היום.

 

 

דאבל סרום של קלרינס

:
מחיר: 500 שקל

 

הדאבל נובע מכך שהסרום מכיל נוסחא שומנית ומימית בנפרד פלוס בונוס: ריח שהורס את הבריאות ונובע משילוב של 20 תמציות פרחים. המרקם קליל יחסית והתוצאות משביעות רצון: עור רך ורענן לאורך זמן. בקלרינס ממליצים להשתמש בו החל מגיל 25, כך שאף פעם לא מוקדם מדי.

 

 

לנקסטר – קרם עיניים סורקטיב פיל אנד פרפקט

 

 

הרבה קרמי עיניים עברו תחת ידיי, אבל לנקסטר הצליח להתעלות על כולם. הוא נמרח אחרי ליל הוללות בחתונה של חברה טובה ועשה קסמים שראוי להזכיר. הקמטוטים הקטנים התרככו (אם כי לא נעלמו, אין צורך להסחף) ונראה כאילו נוספו לי עוד 5 שעות שינה בקלות. לרוע המזל, ההשפעה שלו פגה באמת אחרי חמש שעות ושוב נראיתי סמרטוטים למדי. עד הפעם הבאה.

תגובות (0)
הוסף תגובה