מועדון ארוחת הבוקר: להתחיל נכון את היום

ארוחת בוקר היא עניין חמקמק. זו הארוחה החשובה ביום, או כמו שהאנגלים מכנים אותה breakfast (שבירת צום), ואין משפט יותר ישראלי מ"אין כמו ארוחות הבוקר הישראליות". בינינו, גם די קשה לפשל בהתקנת ארוחת בוקר טובה, כי בסופו של יום, או יותר נכון בראשיתו, מדובר בביצים במגוון צורות הגשה, לחם \ לחמניות, כמה ממרחים וסלט. אז למה חמקמק אתם שואלים? כי כמו שקשה לפשל גם קשה להתעלות ולהפיק ארוחת בוקר ממש טובה, כזו שחושבת מחוץ לביצה. לפניכם כמה הצעות לא שגרתיות במיקומן ובעיקר – במחיר שווה לכל נפש רעבה.

 

מטעים: לאכול כמו ברון

הברון רוטשילד בכבודו ובעצמו לא היה יכול לחשוב על מיקום טוב יותר להתחיל בו את היום. בפארק רמת הנדיב (קישור: www.ramat-hanadiv.org.il), אחת הריאות הירוקות היותר מטופחות בארץ, פועלת מסעדת מטעים. בית הקפה פשוט למראה אולי כי את ההצגה גונבת התפאורה שמחוץ לקירות הזכוכית – טבע ירוק, מטופח והדור. הארוחות כוללות ארוחת בוקר ישראלית טיפוסית, וגם מנות מפתיעות כמו למשל מאפה דרוזי עם חציל, עגבניה, ביצה עלומה ויוגורט, מנה המושפעת מהמיקום – לא רחוק מהכרמל. יש גם מגוון מנות נטולות גלוטן, מנות לטבעוניים ותפריט מתחשב וגמיש.

ועוד משהו שתמיד מחמם את הלב: המסעדה פועלת בשיתוף עמותת עלם (עמותה לנוער במצוקה) ומעסיקה בני נוער בסיכון ומעניקה להם כלים מקצועיים ואישיים לחיים. מה יותר נחמד מאוכל לבטן המוגש לצד מזון לנשמה?

מחיר: 52-36 שקל לאדם

לפרטים:www.rest.co.il/sites/Default.asp?txtRestID=13088

 

בוקר כרמל מאפה דרוזי. מטעים

 

שושקפה ירושלים

שני הסניפים של בית הקפה "שושקפה" בירושלים, הממוקמים בשכונת קטמון ובשכונת רחביה, מעוצבים בצבעים בהירים ופתוחים המשרים אווירה ביתית וחמימה בסגנון של פעם.

לקוחות לאומי קארד נהנים מפינוק 1+1 ב"שושקפה" בירושלים. לרכישה באתר לאומי קארד

 

אל היען: אפריקה בישראל

צופיה ומייק ון חרבנברוק מחוות אל היען בצפון הנגב מפריחים את השממה בדרכם הייחודית ועל הדרך מאפשרים לסעוד בבית הקפה שהקימו בחווה ארוחת בוקר טרייה ושווה. מול פארק אשכול, על כביש 241, ניצבת חוות היענים של צופיה ומייק, הפעילה כבר יותר מ-30 שנה. עד לפני שנה וחצי הייתה החווה סגורה בפני מבקרים ובעליה התעסקו בגידול יענים שלא למטרות תיירות. שינויים חוקתיים בענף הובילו אותם לפתוח את החווה למבקרים, לאפשר הצצה לעוף המהיר בעולם, להאכיל יענים ולאכול ממש לידן ארוחות מושקעות במבנה עץ נאה בסגנון לודג' אפריקאי.

 

ארוחת הבוקר כוללת סלט, חביתה (מביצי חופש של תרנגולות המסתובבות בחווה ולא מביצי יען, למרבה ההפתעה), טחינה טובה, גבינות ממחלבות מקומיות, ריבות, לחמניות, מיצים שנסחטים במקום, אבוקדו בעונה, טונה, זיתים שמגדלים, מוסקים וכובשים במקום ומיני מטבלים. אפילו את שמן הזית מפיקים מכרמי הזיתים שבשטח החווה הענקית (כ-1,300 דונם גודלה).  

מחיר: 46 שקל לארוחת בוקר ליחיד, 88 שקל לזוגית

לפרטים: www.el-hayaen.co.il

הערה: כדאי לוודא מראש שבית הקפה פתוח למבקרים, יש תקופות שהמקום פתוח רק לקבוצות או בתיאום מראש

 

 

 

 

דג על הדן: דג על הבוקר

מסעדת דג על דן הצפונית זכתה למוניטין רב שנים בעיקר בשל מנות הדגים המוגשות בה בצהריים ובערב, לצד הנחל הזורם. אך מניסיון אישי דווקא הבקרים הם הזמן המומלץ לבקר במסעדה ולאכול ארוחת בוקר, שגם היא כוללת דג פורל מעושן וכבוש. קרירות של בוקר, שצף המים הזכים וטבע מסביב הם התפאורה שמספקת המסעדה הוותיקה גם בבוקר. הילדים ישמחו ללכת לבריכות הדגים שבמתחם או סתם לבהות בנחל, ואתם תוכלו לאכול בשקט גבינות טובות, ממרחים, לחמים, ביצים לפי טעמכם, סלט וכמובן דגים.

מחיר: 100 שקל לזוג, 60 שקל לסועד שלישי

לפרטים: www.dagaldan.co.il

 

 

 

משק הנס שטרנבך: ארוחה עם נוף תנכ"י

"אנחנו רוצים שעל הצלחות יהיה אוכל ולא קומפוזיציה" נכתב באתר האינטרנט של משק הנס שטרנבך ומתמצת את החוויה שטומנת בחובה ארוחת הבוקר השוכנת בבית המשפחה במושב גבעת ישעיהו. גדי ושולה, הדוגלים ב-Slow Food, מגדלים ענבים ליין, ירקות, פירות ועשבי תבלין (אורגניים כמובן), ומפעילים יקב ומסעדה כפרית. מכל אלו הם מרכיבים תפריט חביב למדי, הכולל דגים מעושנים וכבושים מתוצרת בית, מגוון סלטים, שקשוקה, חביתת ירק וגם כמובן המנה ששום תפריט לא שלם בלעדיה – ארוחת בוקר ישראלית. חובבי יין יוכלו להוסיף סיור והסבר ביקב ובכרם וכמובן ללגום יין בארוחה (אז מה אם 10 בבוקר?).

 

אבל עזבו רגע את האוכל ואת היין, הנוף הנשקף מהמסעדה הוא אחד המרשימים שיש בארץ. גדי, בעברו מורה דרך (ורועה צאן), ישמח לספר על קרב דוד וגוליית שהתרחש ממש פה, כך לפחות לפי ההשערות של חוקרי המקרא. אז איפה עוד תאכלו לנשנש חביתה וגרבלקס תחת סוכת גפנים ולדמיין את דוד האדמוני מציל את הכבוד הלאומי?

מחיר: 45 שקל לארוחת בוקר ישראלית (85 שקל לזוג), 40 שקל לארוחת בוקר על טהרת הדגים המעושנים (75 שקל לזוג); מגוון סלטים ביתיים (26-22 שקל)

לפרטים: www.hsw.co.il

 

 

 

G CAF?: עם הגב לים

לפני כחודשיים נפתח בפארק אשדוד ים G CAF?, ממש מול הים ולגדות אגם מלכותי. בבית הקפה החדש אמון השף גיא פרץ על התקנת הארוחות, ובגזרת מראה עיניים תוכלו ליהנות מסירות קטנות ששטות במים, ולהתפעל מאלמנט עיצובי מעניין – מזרקה צבעונית מזמרת המנגנת ומפזזת מדי שעה עגולה.

 

התפריט מוקפד יותר מאשר בבתי קפה אחרים המגישים לפרנסתם ארוחות בוקר. ב-G CAF? אפשר למצוא ארוחת בוקר עם קאווה או למברוסקו (אגב, אלכוהול בבוקר זה יופי של הרגל), ביצים עלומות, סלמון מעושן וקוויאר; בוקר פריזאי על טהרת הפרנץ' טוסט והמתוקים ועוד מעדנים לא שגרתיים. יש גם ארוחת בוקר "סטנדרטית" למי שלא יכול בלי, כולל צ'ופר בדמות מוזלי מוקטן.

מחיר: 52-42 שקל לאדם

לפרטים: www.gf-b.co.il/info-g-cafe

 

בוקר מלכותי- צילום אבי רוקח g cafe

 

 

בוקר מרקש-צילום אבי רוקח g cafe

תגובות (0)
הוסף תגובה