תצוגת האופנה של קסטרו לסתיו-חורף 2013 2014: מנומר זה השחור החדש

אתמול (יום ראשון, 11/8) התקיימה תצוגת האופנה של חברת קסטרו לעונת סתיו חורף 2013-2014, בגני התערוכה בת"א. אם הבגדים שהיו על המסלול מהווים איזושהי אינדיקציה למה שהולך לקרות בחנויות (זו אמנם הנחה מתבקשת, אך לפעמים הבגדים שמככבים על המסלול לא קשורים בכלל למה שמגיע בפועל לחנויות ברחבי הארץ) – הרי שהעונה המתקרבת תהיה חורפית במיוחד.

 

מעילים כבדים, סריגים שמזכירים אקלים נורדי ועור על כל צורותיו, הולכים להוות חלק בלתי נפרד מהמלתחה שלנו לחורף הקרוב. אבל, ורגע לפני שאתם מתחילים כבר להזיע, הכל מתגמד לעומת הטרנד המנומר. הדפסים מנומרים – בכל צבע, בכל צורה, בכל הדפס ובכל סוג של בגד, הולכים לככב ברחובות ישראל בסתיו הקרוב. מנומר הוא השחור החדש.

 

צילום: אבי ולדמן

 

קסטרו לוקחים את קונספט הגראנג' והפאנק שראינו השנה על מסלולי התצוגה בעולם (ולפני שבוע אצל רנואר), ועושים לו עיבוד משלהם, שנקרא גראנג' פיירי (The grunge Fairy) או פיית הגראנג' אם תרצו. למרבה השמחה, התוצאה לא רעה בכלל. הפאנק מקבל אצל קסטרו ניחוח נשי למדי, בסגנון רומנטיות קשוחה, שיכולה בהחלט להתאים לנשים שעברו כבר את גיל 25 (בלשון המעטה), לא רוצות להתלבש כמו הבנות שלהן, ועדיין רוצות לשמור על צביון אופנתי. הפרשנות של קסטרו, כאמור, מאפשרת להן להיראות מעודכנות, מינוס הפאתטיות.

 

דבר נוסף שיש לציין לטובה, הוא קפיצת המדרגה שעשתה קסטרו בשלוש קטגוריות שונות: המעילים, הסריגים, והאקססוריז. ניכר כי השנה הושם דגש רב על הסטיילינג של הבגדים, ולא רק בדרך בה הם מוצגים על המסלול, אלא בפועל, בחנויות. תיקים, נעליים ופריטים משלימים נוספים, יהפכו גם את פריטי הבייסיק להופעה מסוגננת היטב. בנוסף, קולקציית סריגים של קסטרו, עוברת השנה לליגה של הגדולים, עם שלל אופציות מגוונות בצבעים רכים של שמנת ובז', שגורמים לנו לחכות בקוצר רוח לטיפת הגשם הראשונה שמבשרת כי אפשר לשלוף את התותחים הכבדים.

 

צילום: אבי ולדמן

 

כאמור, קסטרו בהחלט מצטיינים בעונה הקרה, ומנפקים קולקציה עשויה היטב, הגם שהיא לא נושאת פרשנות יוצאת דופן או חדשנית במיוחד, היא תתאים מאוד לרחוב הישראלי. עם זאת, בין עשרות הדגמים השונים של הדפסי הנמר, הזברה וכל חיה אחרת בספארי, צריך להיזהר מאוד בבחירת ההדפס הנכון,  שיראה אלגנטי ולא זול.

 

אלו הם 10 הפריטים שאנחנו כבר עכשיו מתכננות להיכנס לאוברדראפט עבורם:

 

1. מעיל לבן

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

נכון שזה לא פייר כלפי המעילים האחרים, כי כל דבר שילבישו על גל גדות יראה מושלם, אבל במקרה של המעיל הזה, מדובר במנצח, בלי קשר לפרזנטורית היפה. הכתפיים הרחבות, השרוולים המדוייקים, הגזרה המחמיאה והסיומת המיוחד, כולם הופכים את המעיל הזה לחזיון יפהפה, שגורם לך לחשוב על שלגיה וטמפרטורות שיורדות מתחת לאפס. אגב, יש למעיל גם גירסא אדומה, אבל תיתנו לשיקולים פולניים כמו "לבן מתלכלך נורא מהר" לגרום לכן להתפשר על second best. המעיל הזה הולך לסובב ראשים לאן שלא תלכו. מילה שלנו.

 

2. מכנס אפור גבוה (עם סריג חום)

 

צילום: אבי ולדמן

 

קסטרו הציגה על המסלול הרבה חצאיות עיפרון בשילוב עם סריגים, בניסיון לגרום לנו לחשוב על מראה "המזכירה הסקסית", אבל דווקא המראה המחויט הזה, שמציג שילוב צבעים נהדר בין האפור הקריר לחום העמוק, עם הגזרה הגבוהה של המכנסיים, גורמים לנו לרצות ללכת בדיוק כך לעבודה. זה לא פחות סקסי (תראו את המחשוף), זה משדר אלגנטיות מאוד ברורה, וזה בטוח יותר נוח.

 

3. שמלה כחולה מנומרת

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

כמו שאמרנו, היו הרבה שמלות מנומרות על המסלול, וקרוב לוודאי שגם כשתגיעו לחנויות, יציף אתכן השפע המנומר. אבל שימו לב לא להתבלבל, ולבחור בטעות שמלה שגורמת לכן להיראות מעט יותר זול ממה שתיכננתן. דווקא השמלה הכחולה משלבת את ההדפס הצעקני לכאורה, עם צבע בוגר ואלגנטי, וגם הגזרה שלה – עם השרוולונים, המחשוף הסגור והאורך הנכון (עד הברכיים), לא ייצרו אצל אף אחד את הרושם המוטעה. מצוינת ליום עבודה ולבילוי אחרי שעות העבודה.

 

4. מעיל עור קאמל בגזרת שמלה

 

צילום: אבי ולדמן

 

כשאמרנו לכן שקסטרו עשו קפיצת מדרגה העונה בתחום המעילים – בדיוק לזה התכוונו. הצבע הנהדר, הגזרה המחמיאה והמדויקת, והשרוולים הקצרים, הופכים את המעיל הזה ללא פחות ממושלם. תאמינו לנו, למרות שמחוץ לאולם הממוזג השתוללו מאות אחוזי לחות, אין אישה אחת שלא ישבה באולם ופנטזה איך יהיה ללבוש אותו.

 

5. ז'קט עור קצר

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

למי שלא חושבת שתוכל להרשות לעצמה את המעיל מהסעיף הקודם – בין אם בגלל מגבלות גובה, גזרה או תקציב – הרשי לנו להציע את האופציה הבאה: מעיל העור הקצר הזה, שהוא שילוב קלאסי ביו נשיות לקשיחות. המעיל יוסיף אדג' לכל מראה, ובחורף הישראלי שלא קר בו מדי – הוא אידאלי.

 

6. שמלה בהדפס חייתי

צילום: אבי ולדמן

 

זברה, נמר או ג'ירף, זה לא באמת משנה מהו שמו של ההדפס, כל שמשנה הוא איך הוא נראה על הגוף. והפעם, מדובר בנוסחא מנצחת. הגזרה הקלילה מעניקה מראה נונשלנטי ומחמיאה כאחד, והשילוב של השחור ולבן מתאים תמיד לכל אירוע.

 

7. שמלה אדומה

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

השרוולים המיוחדים הופכים את השמלה הזו מ"עוד אחת" ל"אחת והיחידה". תוסיפו את גזרת שעון החול, שמדגישה מתניים ועושה חסד לרוב הנשים, ומפתח המחשוף המשולש -מדובר בשמלה על זמנית שתהלום נשים שלא מהססות ללבוש אדום צועק.

 

8. מכנסיים בהדפס מנומר (בשילוב עם סוודר שחור קצר)

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

הגזרה הקלילה של המכנסיים, והשילוב עם הסוודר הקצר (והנוצץ!) הופכים אותם לאחת האופציות הכי מגניבות לסתיו. הם מציעות קז'ואל נינוח, עם קריצה לטרנדיות (בכל זאת, מנומר), וצריך לזכור ללבוש אותם עם חלק "סולידי" לכאורה.

 

9. מעיל מנומר לגברים

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

אנחנו לרוב לא מדברות על בגדי גברים, אבל וואו, המעיל המנומר הזה הוא איזו יציאה שווה במיוחד של קסטרו. הגזרה הישרה, ההדפס המדליק והאורך הנכון, גורמים לו להיראות גברי מתמיד, ולנו, לרצות להביא אותו הביתה. גם את הדוגמן.

 

10. שמלת פוף (טול) מנומרת

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

לזה בדיוק התכוונו בקסטרו כשאמרו "פיית הגראנג'". שילוב בין בדים לא קשורים בעליל שיוצרים הרמוניה לא שגרתית. במקרה הזה, בד של חצאיות הטוטו, בשילוב עם ההדפס שעוד רגע יצא לנו מכל החורים (אבל בינתיים אנחנו מתים עליו), הופכים את השמלה הזו לאופציה הכי מעניינת שעלתה על המסלול. אם השמלה באמת תגיע לחנויות, היא תהווה קונטרה מיוחדת לכל שמלות החג שתראו בחודשים הקרובים.

 

ועוד 5 שאין צורך לקחת הביתה:

 

1. שמלת עור שחורה קטנה (אבל ממש)

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

אין דרך נחמדה להגיד את זה: השמלה הזו נראית זולה ותגרום לכל אחת להיראות עוד יותר זולה. אלא אם את מחפשת קליינטים, זו לא השמלה השחורה הקטנה שעליה כולם מדברים.

 

2. בויפרנד ג'ינס

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

לכאורה, אנחנו יודעות שמדובר בשילוב מנצח – גם טרנדי, גם נוח, וגם לא מתאמץ, אבל יש משהו בגזרת הבויפרנד שפשוט לא עושה לנו נעים בעין. היא לא מחמיאה, היא לא מחטבת, והיא לא יושבת כמו שצריך. לוותר. לא חייבים להיות קורבנות אופנה.

 

3. שמלה בהדפס זברה עם אלמנטים בצבע גוף

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

תסתכלו על השמלה שלובשת הפרזנטורית לירז דרור, ותגידו לי אם אתן הייתן רוצות ללבוש שמלה, שגורמת לאחת הנשים היפות בישראל, להיראות כמו הגירסא הלא מטופחת של עצמה משנות ה-80. היא מרחיבה, לא מחמיאה, והכתפיים האלה הן מעל ומעבר לכל פרופורציה.

 

4. אוברול מנומר

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

האוברול הזה הוא דוגמא מצוינת לאיך להיראות מתאמצת. גם אוברול, גם סטרפלס, גם מנומר וגם עם גימורים חדים. כל אחד לחוד אולי עוד היה עובד בצורה כזו או אחרת, אבל ביחד, הם נראים איום ונורא. במילים אחרות – פשוט תשאירי בחנות.

 

5. סוודר חום עם חצאית מתרחבת אפורה

 

צילום: בני גם-זו לטובה

 

לכאורה לא מדובר באסון אופנתי גדול במיוחד, אבל אחרי שרואים את הדרך הנכונה לשלב בין הצבעים האלו והגזרות של החורף הקרוב (ראו סעיף 2 ב"עשרת המוצלחים"), אי אפשר לחשוב שהגרסא הזולה הזו לספרנית הסקסית, אמורה לעשות לנו את זה. את הקומביניזון להשאיר בבית ואת הסריג בחנות. החצאית, עוברת.

תגובות (0)
הוסף תגובה