4 ק"ג בממוצע בחופשה המשפחתית

אמנם לא יבקשו מכם לעלות על המשקל בשדה התעופה, לא יקנסו אתכם על עודף משקל ולא יאלצו אתכם לזרוק בקבוקי שמפו מהמזוודה הכבדה, אבל חזרה מחופשת קיץ טומנת בחובה כמה קילוגרמים מיותרים המתמקמים על הגוף. כמה בדיוק? לפי סקר בריטי שנערך לקראת עונת החופשות הבוערת, כל נופש יעלה בממוצע כארבעה ק"ג במהלך חופשה בת שבועיים.

 

עוד באון לייף:

 

לא סתם נדמה לכם שכולם התעופפו לחופשה. הכבישים ריקים, הרחובות שוממים ואנשים בכל רחבי הגלובוס משנעים את עצמם לצד השני של העולם. בזמן הזה, שבו כמעט כל העולם מבלה בחופשה שנתית, נעמדות דום גם כל הדיאטות למיניהן שהתמדנו בהם מאז שנפרדנו מהחורף ופגשנו שוב בביקיני.

 

לפי סקר בריטי שנערך לאחרונה, 80% מהנופשים יעלו במשקל במהלך החופשה השנתית המתרחשת באוגוסט. אגב, לפי הסקר, ייקח לרובנו כחודש להפחית את אותם ארבעה קילוגרמים סוררים שהעלנו בשבועיים של חופשה (אבל אז מגיעים חגי תשרי, אז אולי מדובר בקרב אבוד מראש?).

 

אם תהיתם מה המקום הכי גרוע לחופשה, אז לפי הסקר ארצות הברית היא המקום שבו תתקשו לעמוד בפיתויים ותצברו הכי הרבה משקל עודף. בעיקר בשל שפע המזון המוגש בסגנון בופה או אכול כפי יכולתך ובשל מנות ההגשה הגדולות. אחרי ארצות הברית צועדות צרפת ואיטליה, שמאלצות את הנופשים בהן לטעום מעדנים עתירי חמאה, גבינות, סוכר, קמח, רטבים ועוד. עם יד הלב, מי באמת יכול לסרב לפסטה השוחה ברוטב שמנת מלווה בגלידה לקינוח?

 

מרבית הנשאלים בסקר אף הודו שחלק מהיציאה לחופשה מלווה באכילת מאכלים חדשים, והם אף התוודו שהם לא עושים חשבון בכל הקשור לאוכל בחופשה ואוכלים מכל הבא ליד – מוסקה ביוון, רביולי באיטליה, בגטים וקרואסונים בצרפת ועוד ועוד. שימו לב, רק כארבעה אחוזים מהנשאלים אמרו שהם דבקים בתפריט מאוזן ובריא, שאינו כולל חריגות וזלילות. כל יתר 96% זוללים והרבה.

 

הנתונים לא מעודדים בייחוד על רקע הנתון הבא: 42% מהנשאלים סיפרו שהם התמידו בדיאטה קפדנית לפני היציאה לחופשה כדי להיראות טוב בבגד ים ובבגדי קיץ. אבל ברגע שעוברים את הצ'ק-אין? מתחילה החגיגה.

 

טיפים: איך לא לחזור עם עודף משקל

שרה אפשטיין, תזונאית, מטפלת הוליסטית ומנחת סדנאות הרזיה המתמקדת בכל עניין האכילה הרגשית, מנדבת כמה טיפים לחופשה פחות משמינה

  • לטעום ולא לאכול את כל מה שיש בצלחת \ על השולחן \ במזנון. לטעום מדברים חדשים כמה ביסים ולהסתפק בזה.
  • לחלוק מנות עם בן הזוג או עם בני המשפחה. להשתדל לא לאכול לבד את כל המנה, בדגש על קינוחים.
  • לצרוך אלכוהול בצורה מבוקרת, משקאות אלכוהוליים הם עתירי קלוריות, שמשום מה נוטים להתעלם מהן. להסתפק בכוס יין אחת בארוחה.
  • חופשות משפחתיות של בטן-גב וקלאבים הן מלכודות מבחינת חוסר הפעילות הגופנית, בניגוד לחופשות אורבניות. מומלץ לצאת להליכה של שעה בערב או להשתמש בחדר הכושר במלון או בקלאב.
  • להיזכר בכמויות שאוכלים בבית ולנסות לדבוק בהן, לא להגדיל פתאום משמעותית את הכמויות בלי פרופורציה. נסו להיצמד להרגלים מהבית ומהשגרה.
  • ותרו או המעיטו במזון מטוגן וברטבים על בסיס שמנת וחמאה. בקשו רטבים בצד ככל האפשר כדי לשלוט בכמות הנצרכת. 

 

לאתר של שרה אפשטיין: www.sarai.co.il/#!home/mainPage

תגובות (0)
הוסף תגובה