האישה שעצרה גבר חמוש מלבצע טבח בבית ספר

תכירו את הגיבורה של השבוע: אנטואנט טאף, שהצליחה לבדה למנוע טבח בבית ספר יסודי של 800 תלמידים.השבוע (ג') נכנס גבר חמוש בן 20 לתוך בית ספר יסודי בג'ורג'יה, בכוונה לבצע טבח ואז לירות בעצמו.

 

אנטואנט טאף, מנהלת החשבונות של בית הספר, ישבה במשרד הראשי עם אחת המורות, כשהגבר, שבהמשך זוהה כמייקל ברנדון היל, נכנס בנשק שלוף, הכריז שזאת לא בדיחה, ואף התחיל לירות. הוא ביקש מטאף להודיע באינטרקום שזה מצב חירום, שהוא "לא משחק". זה היום שבו הוא הולך למות, אמר לה, והוא הולך לקחת איתו את כולם. המשטרה הגיעה במהירות, אבל היל רק הפך להיות עצבני יותר, ואף ביקש מטאף להתקשר לחדשות המקומיות ולדווח להן על המקרה.

 

היורה, מייקל ברנדון היל

 

ואז היא החליטה לדבר

היל יצא החוצה וירה אל עבר השוטרים, חזר פנימה וטען את הנשק מול טאף, אבל היא החליטה פשוט לדבר עם האיש שמולה. היל אמר לה שאין לו סיבה לחיות, ושהוא יודע שהיום הוא ימות. "הבנתי שזה גדול ממני, והוא באמת בחור מיוסר וכואב", סיפרה טאף בראיון ל ABC. "התחלתי להתפלל עבורו ולדבר איתו, לאפשר לו לשמוע את סיפורי החיים שלי ומה קורה איתי, שידע שהכל יהיה בסדר". טאף החלה לשתף את היל החמוש בקשיים שהיא חוותה בחייה, איך איבדה את בעלה והקשיים שהילדה שלה עברה. "ותראה אותי, אני עדיין חיה", אמרה לו. "רציתי שידע שאני מבינה איך הוא מרגיש".

 

היל התחיל להיפתח ולספר לטאף כי הוא הוא חולה, ושהוא לא לקח את התרופות שלו, ושהוא יודע כי זה נגמר עבורו משום שהוא כבר התחיל לירות לכיוון השוטרים. "אמרתי לו שזה לא המצב, הוא עדיין לא לפגע באף אחד, הוא לא פגע בי", סיפרה טאף. כשהיל ניסה לצאת אל האיזור בו היו מרוכזים הילדים, היא פשוט קראה לו בחזרה והמשיכה לדבר איתו. "ידעתי שאם הוא ייצא החוצה הוא פשוט יתחיל לירות בילדים", אמרה.  בסופו של דבר, היל נעצר והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

 

תזכורת קטנה: בסוף 2012 נכנס אדם לנזה לבית ספר יסודי בקונטיקט וירה בעשרים ילדים ושישה מבוגרים. אחרי האירוע אמר ראש איגוד הרובאים האמריקאי כי הדבר היחיד שיכול לעצור איש רע עם נשק הוא איש טוב עם נשק. מסתבר שגם אישה טובה עם חמלה ואומץ יכולה להשיג את אותה התוצאה.

 

צפו בראיון של אנטואנט טאף ל ABC:

תגובות (0)
הוסף תגובה