ישראלית בת 26 ברשימת הממציאים הצעירים הבולטים בעולם

גאווה לטכניון: ד"ר קירה רדינסקי, בסך הכל בת 26, התברגה ברשימת "35 הממציאים הבולטים בעולם עד גיל 35" של מגזיןMIT Technology Review . בכתבה הסבירו כי מדובר "בממציאה יוצאת מהכלל, אשר הוכללה ברשימה נוכח עבודתה הבולטת בתחום התוכנה".

 

עוד ב Onlife:

 

הרשימה המסורתית מתפרסמת מדי שנה, ומציגה 35 ממציאים תחת גיל 35, הפועלים בשלל תחומי מחקר מרחבי העולם כולו. רדינסקי סיימה את לימודי הדוקטורט בטכניון השנה, 11 שנים אחרי שהחלה את לימודיה במוסד החיפאי הותיק – כשהייתה בת 15 בלבד. במהלך לימודיה פיתחה שיטת ניבוי מיוחדת, המסתמכת על סקירת ספרות מ- 500 השנים האחרונות, לרבות כלל פרסומי ה"ניו-יורק טיימס" משנת 1880 ועד היום. באמצעות מציאת מתאמים חזקים בין אירועים שונים, מצליחה רדינסקי לנבא אירועים שונים ברמת דיוק ממוצעת של 80%. כך, למשל, גילתה כי שילוב בין בצורת לסופות הוא סימן מקדים להתפרצות מגיפת כולירה. כיום היא עובדת בשיתוף פעולה עם ארגונים הומניטאריים ורפואיים שונים, בכדי ליישם את עבודתה בשטח ולסייע לאוכלוסיות נזקקות.

 

מצליחה לנבא אירועים ברמת דיוק ממוצעת של 80%. ד"ר קירה רדינסקי (צילום: דוברות הטכניון)

 

"קירה היא חוקרת מבריקה בעלת תכונות ייחודיות שמצדיקות בהחלט את הכללתה ברשימה" אומר פרופ' שאול מרקוביץ, אשר הנחה את דוקטור רדינסקי במהלך לימודיה בטכניון. "היא משלבת יכולת אינטלקטואלית, יצירתיות וסקרנות עם העזה – שילוב נדיר שאופייני לממציאים מצטיינים". רדינסקי עצמה שמרה על צניעות: "זהו כבוד גדול להיכנס לרשימת 'הממציאים הצעירים' של MIT. אני מקווה שזה יעודד חוקרים וחוקרות מישראל לעסוק במחקר בתחום, על מנת לבנות בישראל מעצמת מחקר אמפירי".

 

רדינסקי מצטרפת לחברה טובה של יזמים שזכו בעבר בתואר היוקרתי. בין השמות הבולטים אשר פורסמו ברשימה ניתן למנות את לארי פייג' וסרגיי ברין (מייסדי גוגל), מארק צוקרברג (מייסד פייסבוק), ג'ונתן איב (המעצב הראשי של אפל), דייויד קארפ (מייסד Tumblr), ועוד רבים וטובים. "במרוצת השנים רשמנו הצלחה בבחירה של נשים וגברים, אשר המצאותיהם השפיעו עמוקות על מגמות שונות בחברה האנושית" אמר ג'ייסון פונטין, המו"ל והעורך הראשי של המגזין.

 

ביחד עם רדינסקי מופיעים ברשימה 34 ממציאים נוספים מרחבי העולם, אשר עוסקים בתחומי מחקר רחבים ומגוונים מאוד. בין ההמצאות המעניינות ניתן להצביע על ה"שעון החכם" אשר המציא אריק מיגיקובסקי, על תוכנת "קוד פתוח" שפיתח מורגן קוויגלי המפשטת את תהליך תכנות רובוט לרמה של תכנות אפליקציה, וכיסא גלגלים ייעודי למדינות מתפתחות, שפותח על ידי עמוס וינטר.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל:

 

תגובות (0)
הוסף תגובה