דורין פרנקפורט, רונן חן והמעצבים הישראלים בוחרים את המעצב האהוב עליהם

הבחירה של רונן חן

המעצב רונן חן מתלבט בין ריק אואנס, המעצב האהוב עליו, לבין קרל לגרפלד בתצוגה של שאנל. "אואנס משלב תמיד בין העתידני לשבטי, אבל בכל עונה תוקף את החיבור ממקום אחר ומסקרן. התצוגות שלו תמיד דרמטיות וקצת אפלות. אני מאד מתחבר לסגנון שלו, והייתי שמח לראות תצוגה שלו בלייב ולא ביוטיוב".

 

"מנגד", הוא חולק על עצמו, "הייתי רוצה להיות בתצוגה של שאנל בגלל השואו המטורף.  האולמות הם בדרך כלל גדולים מהחיים, התפאורות גרנדיוזיות, ומדובר באירוע פשוט חד פעמי. מספיק להיזכר בפלורנס וולש צומחת מן הצדפה. גם מבחינה עיצובית, קארל לגרפלד מצליח להישאר נאמן לקו של שאנל, שהוא די בוגר, אבל להעניק לו מימד צעיר ומעודכן בעזרת סטיילינג גאוני".

 

רונן חן בוחר בקרל לגרפלד

צילום: רונן חן – גל חרמוני. קרל לגרפלד – shutterstock

 

דניאלה להבי בוחרת

המעצבת דניאלה להבי מספרת "המעצב שבחרתי הוא דריס ואן נוטן. בין היתר בזכות מקורות ההשראה שלו ממסעות רחוקים ובייחוד מהמזרח הרחוק, שמזכירים לי את המקורות שלי – את בית אמי, שנולדה וגדלה בתאילנד".

 

קונים וטסים לפריז!

 

חגיגת שבוע האופנה בדיוטי פרי:

קונים במתחם האופנה בדיוטי פרי

ויכולים לטוס לשבוע האופנה בפריז

 

למה את מחכה?

להבי לא מהססת להמשיך ולהתפעל, "אני מאוד אוהבת את האמירה מקורית שלו, שנותנת המון ביטוי לטעם אישי ומושפעת ממגמות – אבל לא טרנדית. העיצובים והתצוגות שלו מהדהדים במחשבה שעות וימים אחרי הצפייה בהם. ואפשר לשוב ולהסתכל על מה שהוא עשה לפני כמה וכמה עונות ולהבין עד כמה הוא נשאר רלוונטי. בנוסף", היא אומרת, "התצוגות שלו תמיד שואבות השראה מעולם האומנות ובעיקר צילום – שהוא תחום שאני מאוד אוהבת ומתעניינת בו.

 

אפרת קליג לא מהססת

מעצבת האופנה העילית, אפרת קליג, שהשתתפה בעצמה בשבוע האופנה בפריז בשנת 2001 עם קולקציה עצמאית של בית האופנה שלה בקרוסל דה לובר, בוחרת במעצב היידר אקרמן (haider Ackermann) כמי שהיתה רוצה לשבת בשורה הראשונה בתצוגה שלו. "הייתי מאוד רוצה לראות אותו, הוא אלוף הדיגום החופשי, ומדובר בצד שהוא גם חזק אצלי כמעצבת. הוא מצליח ליצור תיחכום, שיק ומודרניות שמחה בכל פריט שלו, והוא משתמש בצבעים עזים אך בניקיון מוחלט ומינימליסטי ובפיסוליות גראפית נדירה. מבחינתי, הוא גאון".

 

אפרת קליג בוחרת בהיידר אקרמן

צילום: אפקת קליג – אלה אוזן. אקרמן – רויטרס

 

הבחירה של אלקסה רזניק

מעצבת האופנה אלקסה רזניק (בעלת מותג האופנה AXELA) בוחרת באיב סאן לורן בגלל המסר שהוא מעביר על עצמאות וכוח נשי, מעבר לאופנה נטו. "מדובר במעצב שהתחיל דרכו המקצועית כמעצב בבית האופנה של כריסטיאן דיור ורק בהמשך פתח את המותג הנושא את שמו, YSL. בנוסף, הוא הביא את הבשורה והיה למעצב הראשון אשר עיצב חליפת מכנסיים לנשים באמצע שנות ה60'. אל תשכחו שעבור אותן שנים היה מדובר בעיצוב לא שגרתי בעליל, אך הוא הפך את 'המראה הגברי לנשים' לטרנד מוביל ועל-זמני". 

 

רזניק מוסיפה "אני אוהבת את העובדה שהוא ידוע כמי ששואב את ההשראה שלו לאו דווקא מהתרבות הצרפתית, אלא ההתייחסות שלו לקולקציות תמיד רחבה ולא תחומה לגבולות העיצוב האירופאי".

 

נעמה בצלאל קלאסית

מעצבת האופנה נעמה בצלאל, שמגדירה את עצמה כמי שמאוד מתחברת לניחוח הנוסטלגי של שנות ה-50, בוחרת במארק ג'ייקובס. "הייתי מאוד רוצה לראות תצוגת אופנה שלו כי הוא מעצב מוביל עם חזון ותעוזה בכל דבר שהוא עושה. הוא יצירתי מאוד, וניתן לראות בהרבה קולקציות שלו השפעות של שנות ה-50, כמו בקולקציות שלי, בין אם בצלליות, בטקסטורות או בגזרות. מדובר באחד המעצבים שאני הכי מעריכה בשנים האחרונות".

 

נעמה בצלאל בוחרת במארק ג'ייקובס

צילום: נעמה בצלאל – גיא הכט. מארק ג'ייקובס – shutterstock

 

 

סטולרו אצל אלבז

אליאן סטולרו בוחרת במעצב אלבר אלבז לבית האופנה לנווין מסיבות קצת יותר אישיות. "קודם כל, שנינו למדנו יחד באותו מחזור בשנקר, והמימד של ההיכרות האישית – מזכרוני הוא אדם מקסים – רק מוסיף לסקרנות ולפרגון מראש". "וברמה המקצועית", היא מוסיפה "מדובר באדם מוביל באמת, יוצר אופנה וחדשני ובעיקר מי שפיצח את הנוסחה של מה נשים באמת רוצות ללבוש, ואיך הן חולמות להיראות".

 

דורין פרנקפורט מפרגנת

המעצבת דורין פרנקפורט מעדיפה לפרגן לבית אופנה צעיר ולא מוכר יחסית. "בחרתי בבית אופנה המגיע מיפן בשם SACAI שבעיני מצליח לשדך באופן מופלא ומדויק בין המסחרי לקונספטואלי, להקרין קוליות קשוחה עם שמחת חיים והתרגשות כיפיים ואת כול זה היא עושה באופן שקט ונינוח בלתי מתאמץ". "כמו כן" היא אומר, "הבגדים מעניינים ומתכתבים עם מסורת העיצוב היפני – כי אני בטוחה שהכוח והייחודיות של מעצב, כורכים בשורשים של עצמו. אני אוהבת את בחירות הבדים ואת האופן בו היא מפרקת ומפרשת מחדש גזרות".

 

נטע שדה בוחרת במארה

מעצבת התיקים וארנקים נטע שדה בוחרת במעצבת איזבל מארה. "היא מרתקת בעיניי.

היא מחדשת אופנה לבישה ויום-יומית, ומעצבת על התפר שבין יום לערב. היא לא מקטלגת את העיצובים שלה תחת 'בגד יום' ו'בגד לערב', מבחינתה, אותו פריט יוכל להתאים ליום ולערב". "בנוסף", מסבירה שדה, "היא מעניקה תשומת לב לאיכות הבדים והגימורים. הקולקציות שלה שמחות מבלי להיות מגוחכות, והעיצובים שלה מוכיחים שנשים בנות 40 יכולות להתלבש מתוחכם ויפה לא פחות מצעירות".

תגובות (0)
הוסף תגובה