לזונות לא מגיע לעלות לאוטובוסים

לפעמים קשה לנו להבחין ביחס שמקבלים אחרים באוכלוסייה, עד שאנחנו לא חווים אותו על בשרנו. רבקה פרייסלר, 45, גילתה איזה יחס מקבלת אישה שרק עומדת לבדה באזור שמוכר כאזור של נשים בזנות.

 

ביום ראשון בערב יצאה פרייסלר, תושבת עומר, מהשופרסל ברחוב בן גוריון בבאר שבע, כשבידיה שקיות של קניות ושישיית בקבוקי מים. היא התיישבה בתחנת האוטובוס והמתינה לקו 27 של חברת מטרופולין, ומהרגע שהתיישבה בתחנה התחילו לטענתה לעצור לידה רכבים, לשאול "כמה זה" ולנסות למשוך את תשומת לבה.

 

"באיזשהו שלב פשוט נמאס לי והתקשרתי למשטרה", מספרת פרייסלר. "ענתה לי מוקדנית בשם אסתר וממש צחקקה לי בפרצוף. היא לא שאלה אותי אפילו איפה זה קרה ולא שום דבר, רק אמרה שהיא לא יכולה לעזור לי והציעה לי לצלם אותם ולבוא להגיש תלונה בתחנה". פרייסלר מצאה את העצה הזאת לא שימושית במיוחד, ובעיקר מעמידה רק מעמידה אותה בסכנה גדולה יותר. "אם אני מצלמת אותם זה או שדופקים לי מכות, או שדופקים לי מכות ולוקחים לי את הנייד", היא אומרת.

 

פרייסלר המשיכה לשבת ולהמתין בתחנה כשעוד רכב עצר מולה. נחושה לפחות להשתמש באיום של צילום והגשת תלונה, היא צעקה לעברו שזה מה שתעשה, והרכב נסע מיד. לטענתה, בדיוק באותו הזמן חלף על פניה האוטובוס של מטרופולין שלו המתינה, ולא טרח לעצור.

 

רבקה פרייסלר התקשרה למוקד החברה. "המוקדנית ביקשה ממני להמתין ואז,אחרי המתנה ארוכה, היא חזרה אלי ושאלה אותי אם אני לובשת אדום", היא מספרת. אחרי שענתה בחיוב אמרה לה המוקדנית כי הנהג אמר שהוא ראה אותה מדברת עם מישהו ברכב, ולכן המשיך לנסוע. "זאת אומרת שהוא ראה אותי, זה לא שהוא לא הבחין בי. הוא ראה אותי ופשוט לא עצר", אומרת פרייסלר. "נהג מטרופולין חשב שאני זונה ודילג עלי, כי כנראה שמבחינתם – לזונות לא מגיע בכלל לעלות לאוטובוס".

 

לזונות לא מגיע לעלות לאוטובוס? רבקה פרייסלר

 

פרייסלר מספרת כי מדובר באזור שידוע כי יש בו נשים בזנות. "זה אזור שיש בו איזה ארבעה סופרמרקטים, וביניהם יש כבישים ששם עומדות נשים בזנות", היא אומרת. "המשטרה יודעת ולא מעניין אותה, גם העירייה יודעת ולא מעניין אותה. ונשים מוטרדות שם על בסיס קבוע".

 

בסופו של דבר, עלתה פרייסלר על מונית, שילמה 40 שקלים ונסעה הביתה. "עברתי עשרים דקות של המתנה, תוך כדי הטרדות מיניות מתמשכות, רק בשביל לנסוע במונית".

 

בהנחה שכל פרטי הסיפור נכונים, שלוש שאלות נותרו פתוחות: ראשית, האם למשטרה אין אפשרות להציע שום עזרה ממשית במקרה כזה? שנית, האם בחברת מטרופולין קיימת מדיניות על פיה לנשים בזנות אסור לעלות לאוטובוסים? ולבסוף, אם אכן קיימת מדיניות כזאת – מי מחליט?

 

  • מחברת "מטרופולין" נמסר: "
    עם הגעת האוטובוס לתחנה לא המתין אף נוסע בתחנה, לכן המשיך הנהג בנסיעתו לתחנה הבאה. 
    כל ניסיון לקשור את אי העצירה לזיהויה, לכאורה, של המתלוננת כעוסקת בזנות, משולל כל יסוד".

     
     

  • ממשטרת ישראל נמסר: "
    לאחר האזנה בהקלטה של השיחה עולה כי המתלוננת שישבה בתחנת אוטובוס טענה כי רכבים שחלפו על פניה שאלו אותה שאלות אשר גרמו לה חוסר נוחות. כשנשאלה על ידי המוקדנית האם נמצא גורם לידה אשר פוגע בתחושת הבטחון שלה טענה שלא, ומדובר ברכבים שחלפו על פניה. אי לכך התבקשה להגיע לתחנה ולמסור תלונה באם יש בידה מספר רכב.
    עוד עולה מהשיחה המוקלטת כי לטענתה האזור ידוע ומוכר למשטרה והיא מצפה שתהיה נוכחות משטרתית. עניין זה הועבר לגורמים המטפלים.  
    משטרת ישראל עושה ימים כלילות לשמור על ביטחונם האישי של אזרחיה 
    תוך אכיפה נחושה".
תגובות (0)
הוסף תגובה