איזה פעילות גופנית הכי מתאימה לצרכים שלך?

את ההחלטה כבר קיבלתן – לקום מהספה, להירשם למכון הכושר הקרוב וגם להגיע אליו מדי פעם. אין ספק שזה הצעד הכי חשוב, אבל עכשיו ניצב לפניכם שלב משמעותי לא פחות – לבחור את סוג הכושר שיתאים לצרכים שלכן.

 

עולם הכושר מלא באפשרויות, שיטות, חוגים וגישות ולא כולם, מן הסתם, מתאימים לכל אחד. למעשה, מרבית המנויים לחדרי כושר מדווחים שהם נוטים להעדיף את חוגי הכושר השונים, מאשר את השימוש במכשירי הכושר שמציעים רוב המכונים ורבים אפילו נרשמים מראש לסטודיו או מרכז שמציעים אך ורק חוגים.

 

אז כיצד תדעו באיזה חוג לבחור ומה מתאים לצרכים וליעדים שלכם? לפניכן המדריך המלא:

 

אם את רוצה לשרוף קלוריות – ספינינג, קיק בוקס וזומבה

לצד הרצון להתחטב, הרצון לרדת במשקל הוא הדחף המניע מאחורי הרשמה לחוגי ספורט, או במלים אחרות: שריפת קלוריות (ככל שמספר הקלוריות שתשרפו מדי יום יהיה גבוה יותר ממספר הקלוריות שתצטרכו, כך תרדו במשקל). מלת המפתח בהקשר הזה היא "אירובי".

 

פעילות אירובית היא פעילות שמערבת את הגוף כולו, כרוכה במאמץ לא קטן, מגבירה את קצב פעימות הלב וגורמת לנו להזיע והרבה. הגוף למעשה נמצא בסטרס מסוים במהלך פעילות כזו, וזה מה שגורם לו להשתמש במאגרי האנרגיה הקיימים ולשרוף אותם. גם הליכה וריצה הן פעילויות אירוביות אבל בחוגי הכושר החוגים שבהם תשרפו הכי הרבה קלוריות הם הספינינג (רכיבה אינטנסיבית על אופני כושר מיוחדות), קיק בוקס (שיטת אגרוף ולחימה שהוסבה לאימון כושר מאמץ) וכמובן, הזומבה הפופולארי כל כך, שהוא שיעור ריקוד לכל דבר ולעומת שתי השיטות האחרות, הוא גם הדומה ביותר לחוגי האירובי הקלאסיים.

 

בכל אחד מהחוגים האלה את צפויה לשרוף בין 300 ל-500 קלוריות בשעה.

 

למתקדמות: בוט קאמפ – שיעור אינטנסיבי להחריד שיריץ אתכן, יקפיץ אתכן וישרוף לכן ים קלוריות.

 

 

ספורט ואקשן ב Good Life Festival

סופר-פארם מזמינה אתכם ליהנות עם כל המשפחה ב-3 ימים של פעילויות ואטרקציות בחול המועד סוכות. 22-24 בספטמבר, טיילת חוף אכדיה דרום, הרצליה.

 

בואו להתנסות במתחמי ה- TRX, גלישת SUP, זומבה, ספינינג ו-Body balance. מהיום – אתם נכנסים לכושר!

להרשמה חינם

אם את רוצה להתחטב – פילאטיס, core, שחייה

בואו נאמר את האמת, כולם רוצים להתחטב וזו הסיבה שבגללה רובנו טורחים להקים את עצמנו מהספה ולכתת רגליים למכון. החיטוב הוא משהו שקורה מעצמו כשמתמידים בפעילות גופנית קבועה ועובדים כדי להפחית את אחוזי השומן בגוף. אבל אם הוא המטרה הראשית שלכן, ישנן מספר שיטות שהגיעו אלינו מהמזרח והן מתמקדות בחיזוק שרירי הליבה ושיפור הגמישות והיציבה.

 

הפילאטיס ואימון ה-CORE לקוחים מעולם היוגה. הם אימונים רגועים יחסית (אך אל תבלבלו בין רגוע לקל – הם קשים למדי). התמדה בשיטות אלה תניב תוצאות ניכרות לעין בצמצום ההיקפים ובחיטוב הגוף. אך שמו לב: כשלעצמם הם אינם מספיקים אם ברצונך לרדת במשקל משום שהם אינם שורפים קלוריות (אם כי ככל שהשרירים יהיו מפותחים יותר, כך הם ישרפו יותר קלוריות במנוחה).

 

בנוסף, רבים לא יודעים כי שחייה היא ספורט מחטב ביותר, שמחזק את כל שרירי הגוף באופן אחיד (ולא רק את פלג הגוף העליון כפי שנהוג לחשוב) ובניגוד לאחרות, היא גם נחשבת לפעילות אירובית.

 

למתקדמות: פיט בול (fit ball) – כדור גומי ענק שמאפשר תנוחות עיצוב שונות ומשלב גם אביזרים נוספים כמו גומיות ומשקולות. קל זה לא, אבל בהחלט אפקטיבי.

 

אם את רוצה לשפר את הבריאות: פלדנקרייז, מחשבת הגוף

בניגוד למקובל לחשוב, פלדנקרייז איננה שיטה המיועדת אך ורק לבני גיל הזהב, למרות שהיא מומלצת בעיקר עבורה. אלא שהיא מתאימה גם לכל מי שסובל מאי אילו מיחושים וכאבים לא ברורים, תנועות לא נכונות וחוסר מודעות כללי לגוף. השיטה נוצרה כדי לעורר את מודעות האדם לגופו, לחזק את היציבות ואת הגמישות, להרחיב את מגוון התנועות הגופניות ולסייע להחלמה מפציעות וטראומות.

 

מחשבת הגוף היא שיטה טיפולית שפותחה בארץ ומוצעת בחדרי כושר ומרכזים רבים, וגם היא מחנכת את הגוף לתנועה נכונה והרגלים נכונים ומאפשרת האטת ומניעת תהליכים שליליים כמו בעיות אורטופדיות. שתי השיטות מבוססות על תנועות נינוחות ואיטיות שעם הזמן תורמות משמעותית לשיפור תפקודן של המערכות השונות בגוף.

 

למתקדמות: אימון פונקציונאלי – שיטת אימון אינטנסיבית שמחקה תנועות יומיומיות ומשפרת את התפקוד של כל המערכות בגוף, לצד שיפור הכושר.

 

אם את רוצה לאזן בין גוף ונפש: יוגה

בטח הספקת לשמוע לא מעט על היוגה המהוללת ואולי כבר הספקת להתנסות בה בעצמך. השמועות נכונות בהחלט – יוגה היא שיטה מופלאה לא רק לחזק את הגוף, לחטב אותו, לשפר את הכושר הכללי ולחזק את שרירי הליבה, אלא היא גם תורמת רבות לשלוות הנפש ולאיזון בין גוף ונפש.

 

היוגה מתחלקת לזרמים שונים שמקורותיהם שונים והם בדרגות קושי משתנות. היוגה הבסיסית והפופולארית ביותר היא האיינגר יוגה, שמתאימה לכולם, אך גם הויניאסה יוגה. האשטנגה יוגה, שנחשבת למאתגרת וקשה יותר, השיבננדה וכן הלאה. כדאי להתחיל מהאיינגר או מהוויניאסה ולהמשיך משם.

 

למתקדמות: ביקראם יוגה – שיעור יוגה שמבוצע בחדר מחומם עד ל-40 מעלות ונחשב למאתגר במיוחד. מה שכן, ניתן לשרוף בו עד אלף קלוריות לשיעור.

 

 

גוד לייף פסטיבל, אירוע הספורט והבריאות של סופר-פארם מזמין אתכם ליהנות עם כל המשפחה ב-3 ימים של פעילויות ואטרקציות בחול המועד סוכות. 22-24.9.13 טיילת חוף אכדיה דרום, הרצליה.

 

בפסטיבל תוכלו להשתתף במגוון פעילויות ספורט ולהתנסות בענפים חדשים ומגניבים, ביניהם: 

Shbam – מסיבת ריקודים לצלילי הלהיטים החמים ביותר, חצי אימון וחצי מסיבה. 

סדנת גלישת SUP – גלשני פדאל בורד (גלשן עמידה), הלהיט החם ביותר של עולם הגלישה.

דרמס אלייב – תיפוף על כדורי פיטבול באמצעות מקלות תיפוף. 

וכמובן, פעילויות מוכרות ומגוונות כמו זומבה, יוגה, ספינינג ו-TRX.

 

לפרטים והרשמה לחצו כאן.

תגובות (0)
הוסף תגובה