מה עדיף לנצח בריאליטי או לקבל ניתוח פלסטי בחינם?

בת אל, פיינלסיטית הריאליטי "המירוץ למיליון" מהעונה האחרונה, לא זכתה במיליון שקלים, אבל היא כן זכתה בתובנה חשובה: את לא באמת צריכה לנצח בתוכנית ריאליטי כדי לצאת מנצחת מתוכנית ריאליטי. הסיפור שלה ושל בת דודתה, מעיין ("חיים שלי"), שתי הנערות הנאיביות שמעולם לא יצאו את גבולות המושב הנידח שבו גדלו, הוא ההוכחה האולטימטיבית לכך שהרבה יותר משתלם להפוך לכוכבות בישראל מאשר לקחת הביתה את הפרס הגדול. ועל זה לפחות לא צריך לשלם מס הכנסה.

 

למרות מעטפת התמימות של "סכי ושטי", עושה רושם ששנים של צפייה מרחוק בכוכבי ריאליטי אחרים עשו את שלהן, והשתיים מנצלות את המומנטום טוב יותר מגולשים זועמים על סטטוס מביך של יאיר לפיד. עוד לפני שידור הגמר של התוכנית, הן כבר סגרו לעצמן איזה קמפיין, השתתפו בפרסומת וסימנו וי על אלוהים-יודעת-כמה אירועי סלבז. אחד מהם היה גם הזמנה מד"ר קליין, המנתח הפלסטי של הסלבז המקומיים, להגיע לטיפול פנים מפנק. ועל הדרך, מסתבר, בת אל הזמינה מהדוקטור ניתוח להגדלת חזה (ודגמנה לפפראצי מדידות חזה, כמתבקש). לא שמתם לב שיש לה חזה קטן? אתם לא לבד. ספק אם היא שמה לב. עד שהתפרסמה.

 

בצד אחר של העיר, פליטה נוספת של המירוץ, קורל – בלונדינית מדוגמת שממש לא צריכה שפצורים – הלכה דווקא על הזרקת סיליקון לשפתיים. באייטמים שסיקרו את המאורע המרגש, דאגו לציין גם שזה כנראה משום שאין לה בעיה עם החזה. מזל.

 

בת אל (משמאל) ומעיין מ"המירוץ למיליון" מישהו שם לב בכלל שיש לה חזה קטן?

צילום: יח"צ

 

בת אל וקורל מצטרפות לסוללה ארוכה של פליטות ריאליטי שמיד עם תום התוכנית, נתקפו דחף בלתי נשלט לשפץ את פניהן וגופן (בין השמות האחרונים גם אור דניאל, מתוצרת "האח הגדול" ולפניה נלה ודלית זריהן מ"היפה והחנון" ועוד כהנה וכהנה) – דחף שהתקבל בשמחה גדולה על ידי מנתחים פלסטיים שונים, שאף פעם לא אומרים לא לפרסומת סיליקון מהלכת.

 

השאלה העיקרית הנשאלת היא למה בעצם. האם משום שכעת יש להן את האפשרות לעבור את הניתוחים האלה, בהנחה משמעותית, אם לא בחינם? האם מכיוון שהן מרגישות את הלחץ הסביבתי להיראות כמה שיותר טוב מול המצלמות? או שמא מדובר בתופעה רחבה יותר, של נשים שמרגישות שהן לא מספיק טובות כמות שהן, שהתהילה ניתנה להן בחסד ולא בזכות ושעליהן להצדיק את נוכחותן התקשורתית – כמובן על ידי שיפור המראה.

 

אנחנו כבר כל כך רגילים לכוכבות אינסטנט שמוכנות להפקיר את גופן לסכין המנתחים על הספקטרום הרחב שבין הזרקות פשוטות של בוטוקס למייקאובר כללי, שזה אפילו לא נראה לנו מוזר שאישה צעירה שהרגע התפרסמה ובעוד רגע כבר תישכח – מרגישה שהיא חייבת להשתיל בעצמה סיליקון כדי שנמשיך לחשוב שהיא ראויה להתראיין למצלמות של גיא פינס.

 

קורל (משמאל) ורומי מ"המירוץ למיליון" – מזל שאין לה בעיה עם החזה שלה

צילום: יח"צ

 

אנחנו לא כאן כדי לשפוט. לכל אישה יש את הזכות המלאה לעשות בגופה ככל העולה על רוחה. ולעבור ניתוח פלסטי זה לגיטימי, בהנחה שהוא נעשה במידה ויעזור לך להרגיש טוב יותר לגבי עצמך. אלא שהנשים הצעירות האלה, שכחו שעד לפני רגע נראו מצוין (והן גם שוכחות שחלק מהסיבה לכך שהתקבלו לאיזו תוכנית שלא תהיה, קשור ככל הנראה למראה שלהן, זה שאיתו נולדו). 

 

ההנחה האוטומטית היא שמופעל עליהן לחץ להיראות הכי טוב שהן יכולות – על פי הסטנדרטיים של העולם הנוכחי, עם מדדים מסוימים של רזון ותווי פנים מושלמים. רק שאנחנו כבר לא חיות בעידן שבו הסביבה היא זו שמכתיבה לך איך להיראות. היום יש לך גם את האפשרות לאמץ את האינדיבידואליות שלך ולהציג אותה לעולם בתור מה שהופך אותך למיוחדת. הבחירה היא בידיים שלך, את לא מריונטה שמתקפלת בקלות. אלא אם את מאפשרת לעצמך להיות כזו.

 

ואולי יש בבחירה להשתתף בריאליטי מלכתחילה סימן אזהרה שמעיד על ערך עצמי נמוך. כמו אנשים רבים שפרסום הוא השאיפה המרכזת בחייהם, גם הנשים האלה ניזונות מתשומת לב ועיקר הביטחון העצמי שלהן נשען על המראה שלהן, כך שאם זה לא עונה על הסטנדרטים – הן מוכרחות לתקן אותו. רק שזה לא הגוף שלהן שזקוק לתיקון, אלא הנפש. וזו, כפי שאנחנו מבינים מהר מאוד, לא פוטוגנית במיוחד.

תגובות (0)
הוסף תגובה