בריא וטעים: קציצות עדשים שחורות

זה מתחיל בחלב אם או פורמולות, ממשיך לטעימות של ירקות מעוכים ופירות, ממשיך למחיות, חביתה, לא מפספס את הבמבה ומתקדם בצעדי ענק לאוכל שההורים אוכלים.

 

תזונה של ילדים מורכבת בתחילת דרכה מהחלטות הוריות שמחייבות את הילדים, אבל מה קורה כשהילד מסרב לאכול? כשהברוקולי מפחיד אותו, כרוב הניצנים מגעיל בפיו וכל מה שקשור באוכל שקצת בריא ומזין הוא מחוץ לתחום?

 

אחת הדרכים לתת לילדים לאכול מרכיבים בריאים היא פשוט להחביא אותם במזון. כשהייתי שואלת את אמא שלי מה יש בתבשיל הטעים שאכלנו לצהריים, היא היתה מכריזה: "רק דברים טובים", והיא צדקה. לא פגשתי ילד שסירב לערימת ספגטי צבעונית או לקציצות זהובות ופריכות. לא חייבים לספר לילד מה הוא אוכל, לפני שהוא מכריז בשמחה שטעים לו.

קציצות העדשים האלה לא רק טעימות להפליא, הן נראות כמו קציצות בשר וטומנות בחובן עדשים שחורות, כלומר המון סיבים תזונתיים, חלבון ומעט שומן ומלח.

מרכיבים:
שתי כוסות עדשים שחורות מבושלות עד שהן רכות ואפשר למעוך אותן (כלומר, כ-30 דקות בישול)
בצל סגול גדול קצוץ
דלורית שלמה מבושלת עד רכות
2 ביצים
מלח
פלפל שחור
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה / כוסברה
3 פירורי לחם / שתי פרוסות חלה רטובה
חצי כוס קמח תירס (פולנטה)
שמן קנולה לטיגון

 

ההתקנה:
את העדשים שבושלו היטב מסננים ומועכים בעזרת מזלג
גם הדלורית שבושלה ארוכות מועכים לכי עיסה
בקערה מערבבים את המרכיבים למעט קמח התירס
מעבירים את התערובת למסננת ומניחים לה להגיר נוזלים כחצי שעה במקרר
במחבת שטוחה מחממים שמן קנולה
יוצרים עיגולים מהתערובת, זורקים לקערית עם קמח תירס ומוודאים שהתערובת מכוסה קמח צהוב (לא הרבה, מפוזר)
מניחים על המחבת ובעזרת מזלג נונים מעיכה קלה לקציצה שתהיה שטוחה
מטגנים עד הזהבה והופכים צד שיזהיב גם הוא
מניחים על נייר סופג

הערה: את הקציצות האלה לא חייבים לטגן. אם רוצים לאפות, מוותרים על קמח התירס ואופים על נייר אפיה בתנור ב-180 מעלות כ-20 דקות

תגובות (0)
הוסף תגובה