סלבס. דוט. קום: הכוכבות נכנסות להייטק

בשנת 2013 יש לנשים הרבה מאוד דרכים להרוויח כסף. במיוחד אם הן כבר עשירות מלכתחילה. ובמיוחד אם הן גם מפורסמות. הכוכבות הגדולות כבר מזמן לא חיות על זמן שאול – עד שתגיע השחקנית/הדוגמנית/הזמרת שתיקח מהן את התהילה והכותרות – אלא הן דואגות ליום שאחרי בזמן אמת, על ידי הפיכתן למותג חובק תחומים שלאו דווקא קשורים לכישוריהן (בהנחה שיש להן כאלו). כך יוצא שבין התחזוק השוטף של הקריירה –  שכשלעצמה מכלכלת היטב את הכוכבות ההוליוודיות עם קמפיינים, פרסומות ותפקידים בקולנוע ובטלוויזיה – הן מקימות גם מותגי איפור, טיפוח ולבוש משלהן, רוכשות נדל"ן, גובות סכומי עתק עבור הופעות פומביות ומוצאות לא מעט אפיקי השקעה כדי להבטיח את תפיחתו התמידית של חשבון הבנק שלהן, עד כדי כך שהן נחשבות לתאגיד.

 

עוד ב-onlife:

 

לאחרונה עושה רושם שנשות הוליווד הולכות בדרכיהם של מיטב הכלכלנים והתעשיינים כדי לגלגל מזומנים בדרך חדשה – הייטק. יותר ויותר נשים מוכרות, עם יכולות כלכליות הולמות ותמיכה צמודה של יועצים פיננסיים, החלו להשקיע ממיטב כספן בחברות סטארט אפ שונות, ישנות וחדשות, לעיתים מתוך עקרונות אידיאולוגיים ורצון לתמוך ביזמים צעירים עם רעיונות שמוצאים חן בעיניהן, ולעיתים מתוך תקווה לגלות את ה-WAZE הבא. הנה חמש נשים שקפצו למי ההיי טק ואולי ייצאו מתוכם עם עוד כמה מיליונים.

 

קים קרדשיאן, לא רק כוכבת קלטת סקס ביתי. צילום: Shutterstock

 

קים קרדשיאן: הרבה מאוד אנשים אוהבים לזלזל בכוכבת קלטת הסקס הביתי שהפכה לאחת מכוכבות הריאליטי הגדולות בעולם, אבל האמת היא שיש מעט מאוד סלבס שהצליחו לנתב את ההצלחה לאפיקים כלכליים משתלמים כמו קים קרדשיאן. היא הייתה מבין הראשונות להשקיע בסטארט אפ ונחשבת למייסדת-שותפה של האתר ShoeDazzle.com– פלטפורמה וירטואלית שמזהה את טעמן של הגולשות בנעליים, על פי שאלון זריז, ומציעה להן נעליים בהתאם לטעמן. נכון להיום, האתר שווה כבר כ-60 מיליון דולר.

 

בר רפאלי: זו כבר עובדה מבוססת שהנציגה הכי בולטת שלנו בעולם (או לפחות אמא שלה) היא גם אשת עסקים ממולחת, שמנתבת לא מעט מהמזומנים שמתגלגלים דרכה לטובת השקעות משתלמות עתידיות. לא מזמן פורסם שרפאלי השקיעה באפליקציה בשם Mika look של הדוגמנית האוקראינית אלנה פסנקו ובעלה הישראלי, סני סנילביץ'. האפליקציה מציעה מדי יום תמונה של דוגמנית אחרת ואת האפשרות לרכוש את הבגדים שהיא לובשת. כנראה שמדובר ברעיון לא רע כמו שהוא נשמע, שכן כבר ביוני האחרון גייסה האפליקציה 1.2 מיליון דולר.

 

 

 

 

זו ממש לא הפעם הראשונה ברפאלי משקיעה את כספה במיזמים חדשים, ורק לפני שנה היא השקיעה ב- MyCheck המאפשרת תשלום דרך הסלולרי. מיזם נוסף של הבינלאומית הוא under.me, שבמסגרתו היא ודוגמן העבר דודי בלסר הציעו למכירה פרטי הלבשה תחתונה דרך האינטרנט. לאחרונה פורסם כי המיזם נמצא בקשיים כלכליים, מה שאולי מסביר את הפנייה של רפאלי לאפיקים חדשים. 

 

ליידי גאגא: חברתbackplane  חייבת לליידי גאגא לא מעט מההצלחה שלה. החברה, שמחברת בין מותגים וחברות גדולות כמו "קוקה קולה" לקהל הצרכנים שלהן במדיות החברתיות השונות, התחילה לפני כשנתיים, כשהקימה רשת חברתית למעריצי ליידי גאגא, Little monsters. גאגא תמכה והשקיעה מכספה ומאז הפכה Backplain למעצמה בפני עצמה. וכן, גאגא גם נהנית מהרווחים.

 

 

ליידי גאגא, ידעה איפה לשים את הכסף. צילום: Shutterstock

 

 

טיירה בנקס: אישה שמזמן הפכה מסופר מודל לאימפריה פיננסית, עם חברת הפקות משלה ואינספור השקעות. בקיץ האחרון היא הצטרפה לאשטון קוצ'ר והשקיעה בפיתוח של אפליקציה חדש בשם The Hunt שמאפשרת לגולשים לאתר פריט לבוש או גאדג'ט שראו ברשת ושהיו מעוניינים לרכוש, בהסתמך על תמונה או קישור בלבד. בנקס סיפרה שזו תהיה רק אחת מתוך שורה של השקעות בחברות סטארט אפ שיבוצעו על ידי החברה שלה, Fierce Capital LLC, וכי היא מתכוונת להשקיע בחברות המובלות על ידי נשים.

 

ג'יידה פיקנט סמית': השחקנית החדשה במגרש ההיי טק החליטה להשקיע באפליקציה בשםBsafe  של חברה נורבגית בשם "ביפר". האפליקציה מנתבת תנועה של ילדים באמצעות טכנולוגיית GPS  ומתריעה את ההורים ואת המשטרה במקרי חירום. ג'יידה, שהיא לגמרי במקרה גם אשתו של וויל סמית' (אבל גם שחקנית בפני עצמה) ופעילה מאוד במלחמה נגד סחר בילדים, גילתה את האפליקציה אחרי שבתה, ווילו, התחילה להשתמש בזה ב-2012. היא פשוט התקשרה לממציאת האפליקציה והציעה עצמה כפרזנטורית ובהמשך גם השקיעה מכספה סכום בלתי נקוב.

 

 

 

 

ג'סיקה אלבהכבר די הרבה זמן שג'סיקה אלבה נעלמה מהשטח לטובת גידול ילדים, לכן אין פלא שהמיזם שהיא בחרה להשקיע בו מגיע מהתחום הזה: אחרי שלא הצליחה למצוא חיתולים אורגניים, החליטה השחקנית היפיפה להקים חברה ואתר שיספקו כאלה, ואפילו נעזרה באותו בחור שסייע לקים קרדשיאן להקים אל shoedazzle. התוצאה היא The Honest Company, אתר לחברים בלבד שהוקם ב-2012 ודרכו ניתן להזמין מוצרים אורגניים לתינוקות, החל מחיתולים, משחות, סבונים ועד למרכך כביסה. על פי הדיווחים, אלבה השקיעה כחצי מיליון דולר מכספה הפרטי לטובת העניין ובינתיים עושה רושם שזה השתלם לה.

 

סופיה בוש: לכבוד יום הולדתה ה-30, כוכבת הקולנוע החליטה לפרגן לעצמה סטארט אפ משלה. היא קראה לו StyleSeat, אתר אינטרנט שניתן להזמין דרכו שירותי יופי וסטיילינג בכל רחבי אמריקה. הגולשות והגולשים בוחרים את העיר הרצויה ומקבלים המלצות לאנשי מקצוע בתחום היופי והאופנה שנבדקו על ידי האתר וזכו לביקורות טובות. את התור אפשר לקבוע כמובן, און ליין. אגב, גם בסטארט אפ הזה השקיע אשטון קוצ'ר, שללא ספק לקח את תפקיד סטיב ג'ובס קצת יותר מדי ברצינות ואליו הצטרף גאי עוזרי, הבחור מספר 1 של מדונה. נכון לעכשיו, הושקעו באתר כ-750 אלף דולר. 

תגובות (0)
הוסף תגובה