מחקר חדש חושף את הסוד לאריכות ימים

אם חיפשתם עוד הוכחה לכך שאין מתחרה תזונתי לפירות וירקות, המחקר המשותף האחרון של חוקרי הזדקנות ותזונה מאיטליה, ספרד וארצות הברית הוא אישור נוסף לכך שפירות וירקות מבטיחים חיים בריאים יותר ומורידים את התמותה בקרב מבוגרים ב- 30%.

 

עוד באונלייף:

 

המחקר הבינלאומי הזה פורסם לאחרונה במגזיןJournal of Nutrition  ועקב אחרי כאלף מבוגרים בני 65 ומעלה במשך כ 12 שנים. "במחקר הנוכחי עקבנו אחרי המצאות פוליפנולים בבדיקות השתן של המשתתפים במחקר, מספרת פרופ' כריסטינה אנדרס, מרכזת המחקר מהמחלקה לתזונה של אונברסיטת ברצלונה, זהו המחקר הראשון שמשתמש בסמן ביולוגי ולא מסתמך על זכרון המשתתפים. מדובר למעשה בבדיקה מדוייקת יותר, אמינה ואובייקטיבית."

 

פוליפנולים הם תרכובות שנמצאות באופן טבעי בפירות, ירקות, קפה, תה, אגוזים, קטניות ודגנים. עד היום מצאו החוקרים יותר מ- 8000 תרכובות שונות כאלה בצמחים. לתרכובות הללו יכולות בריאותיות מרחיקות לכת המוכחות על ידי מחקרים בתחומים שונים. בעבר נמצא קשר בין הפוליפנולים ובין מניעת מחלות שונות, הם נוגדי חימצון ונוגדי דלקות עכשיו לראשונה נקשר גם אריכות ימים ליכולתן המיטבה של המזון הנ"ל.

 

בסיום תקופת המחקר הארוכה אפשר היה לראות בוודאות כי המשתתפים אשר בבדיקות שלהם נמצא כמות של יותר מ- 650 מ"ג פוליפנול ליום האריכו חיים ב- 30% יותר מאותם משתתפים אשר בבדיקות שלהם נמצא צריכה נמוכה של 500 מ"ג פוליפנול ליום. אותם משתתפים שנזונו בתזונה עשירה בפוליפנולים גם היו בריאים יותר במשך אותם שנות חיים.

 

על פי ד"ר ראול זאמורה, חוקר בתחום בתזונה, איכות הסביבה והמלחמה בסרטן מהמכון הקטלני לאונקולוגיה בברצלונה, וחוקר ראשי במחקר: "תוצאות המחקר שלנו מחזקות ראיות ממדעיות שאנשים צריכים לצרוך תזונה עשירה בפירות וירקות ובכך להוריד את הסיכון למחלות כרוניות ותמותה באופן כללי."

 

מחקר זה נותן אישור חד משמעי למחקר גדול אחר שבדק את הקשר שבין אכילה יומית של פירות וירקות למוות מוקדם. המחקר נערך בשוודיה ופורסם בקיץ האחרון ב- American Journal of Clinical Nutrition  במחקר השוודי נאספו נתונים במשך 13 שנה מיותר מ 70,000 משתתפים בני 45 עד 83 . המשתתפים נתבקשו לדווח כמה פעמים הם אכלו תפוזים, תפוחים, בננות ופירות יער וכמה פעמים הם אכלו גזר, סלק, חסה, כרוב, עגבניות ומרק אפונה.במשך השנים מתו כמעט 11,500 ממשתתפי המחקר.

 

החוקרים מצאו כי המשתתפים שדיווחו כי מעולם לא אכלו פירות וירקות מתו בממוצע שלוש שנים מוקדם יותר מאלו שדיווחו כי אכלו תפוחים, גזר ועגבניות. כמו כן נמצא כי משתתפים שאכלו לפחות מנה אחת של פירות ביום חיו 19 חודשים יותר מאלה שמעולם לא אכלו פירות ואלו שאכלו לפחות שלוש מנות של ירקות ביום חיו 32 חודשים יותר מאלה שדיווחו שלא אכלו ירקות כלל.

 

פרופ' אליסיה וולק, החוקרת הראשית משטוקהולם מספרת כי הבדל נוסף שנמצא בין קבוצות המשתתפים היה ההרכב התזונתי הכולל שלהם והעיסוק הגופני. "משתתפי המחקר שלא אכלו ירקות ופירות בסבירות גבוה עישנו והיו פחות משכילים, היא מספרת, בנוסף תזונתם כללה בשר אדום, מוצרים חלב עתירי שומן, ממתקים וחטיפים.

מצד שני אלו שאכלו הרבה פירות וירקות נטו לעסוק גם בפעילות גופנית."

 

המחקר השוודי ספג ביקורת מחוקרים שונים ברחבי העולם אשר טענו שקשה להסיק מסקנות נחרצות מדיווח של משתתפי מחקר מבלי אישור ביולוגי וקראו לפיתוח כלים למציאת אותו אישור מחקרי אמין ומדויק. את האישור הזה שדרשו החוקרים בקיץ מספק המחקר האחרון של חוקרי ההזדקנות והתזונה מספרד, איטליה וארצות הברית.

תזונה עשירה בפירות וירקות, קפה, תה, אגוזים, קטניות ודגנים מאריכה חיים.

תגובות (0)
הוסף תגובה