גל אוחובסקי שונא נשים

בכנס הפמיניסטי להשקת תכנית ליישום החלטת 1325 בישראל, עלתה דנה אינטרנשיונל לבמה. זה היה רגע מכונן בו נשים סטרייטיות הבינו שלהזמין את דנה לכנס כזה, הוא הרגע שלו חיכו הרבה מאוד נשים לט"ביות (לסביות, טרנסיות, ביסקסואליות) במשך שנים רבות.

בעבר וגם בהווה, הרבה נשים פמיניסטיות טועות לחשוב שקידום מאבקים של גברים הומואים ממעמד הביניים ומעלה טומן בחובו קידום זכויות למען כלל אוכלוסיות להט"ב אבל האמת היא, שכנשים לט"ביות, יש לנו סדרי עדיפויות לגמרי אחרים.

עוד ב- Onlife:

יש לנו אינטרסים שבראש ובראשונה קשורים למעמד שלנו, ליכולת להתפרנס ולחיות בכבוד, ליכולת להשתלב בשוק העבודה, לעבור ניתוחים לשינוי מין באופן שמכבד אותנו, להצליח להקים בית בישראל ועוד. לרובנו אין צורך בפונדקאות. וגם המאבק על הזכות להתחתן הוא בגדר מותרות.

במהלך השנים, ניסיונות לקדם צרכים נוספים של אוכלוסיות לט"ביות תחת המטרייה של "הקהילה" נהדפו פעם אחר פעם. גברים הומואים תפסו את רוב עמדות המפתח, קשרו את הקשרים הפוליטיים הנכונים ונשים לט"ביות רבות יכולות להעיד על הדרה שלהן מהדיונים, מהתקציבים וממוקדי ההשפעה של הקהילה עצמה.

לנו, כנשים לטב"יות שלרוב גם אוחזות בתפיסות פמיניסטיות, יש לא פעם התנגשות בין מאבקים. אינני טוענת שהמאבק לפונדקאות הוא לא ראוי, להפך. זו סוגיה חשובה שצריך לדון בה בכובד ראש. ויש לנו ניסיון במציאת פתרונות מורכבים, כי כאלה הם חיינו… מורכבים. אני מכירה נשים שבאופן וולונטרי ביקשו לסייע בהליכי פונדקאות משום שהן מוצאות בזה הזדמנות לסייע ולזכות אנשים שלא עלה בגורלם להיות הורים. מכאן שלא כל הליכי הפונדקאות אלו הליכים מנצלים ופסולים, אבל כשהליכי הפונדקאות מתערבבים עם שיקולים כלכליים מעמדיים חברתיים ברור שהעסק מסריח מצרות.

 לפני כמה שנים העלינו טענות על הדרת נשים בקהילה. אוחובסקי טען בתגובה שזו אשמתנו כי לסביות תמיד רוצות רק לגדל ילדים, אז הוא שלח אותנו למצוא את זו שלא רוצה לעשות ילדים כדי שתהיה לנו מנהיגה. הרבה הומואים, כך הוא טען,  לא עושים ילדים ויש להם זמן וכסף לנהל את הקהילה. מאז אוחובסקי כנראה התבגר ועכשיו הוא החליט שהוא כן רוצה ילדים (נקווה שבן, זכר ואם אפשר הומו אז עדיף) והנה, שוב אנחנו אשמות כי אוחובסקי לא הספיק לעשות מספיק כסף כדי לעשות ילדים.

עד סוף השבוע הזה, חשבתי שגל אוחובסקי שונא רק נשים לט"ביות. היום מתברר שהוא פשוט שונא נשים ושונא עוד יותר את כל מי שהוא לא הוא:
"העיקר שכל זוג נרקומנים סטרייטים, עם גבר מכה ואישה מופרעת, יוכלו בקלות לעשות פונדקאות אם בא להם. באמת תודה לפמיניסטיות"

נראה שלא אכפת לו לפגוע בכל מי שהוא לא הוא, העיקר שיקבל את מה שהוא רוצה. על ניצול לא בא לו לדבר עכשיו. על זה תדברו בחוגים הפמיניסטיים שלכן. לי פשוט תתנו עוד, עכשיו, הכי גדול, הכי חזק, הכי יפה.

דנה כבר אמרה את זה טוב ממני, כדי להדיח את הגברים מהשלטון, כל שנותר לנו הוא לאחד כוחות. נשים לט"ביות, נשים סטרייטיות, נשים פמיניסטיות, והומואים שאכפת להם מעוד מישהו בעולם, חוץ מעצמם מוזמנים להצטרף.