דיאטה: איך לא להישבר באמצע ולהצליח? הכללים של מירי בלקין

אם היו שואלים אתכן כמה פעמים התחלתם דיאטה כנראה שהתשובה הייתה: יותר מפעם אחת, נכון? אנחנו נכשלות פעם אחרי פעם כי אנחנו סומכות רק על עצמנו. פעם היה נהוג להאמין שכל מה שאדם צריך כדי לפתוח בדיאטה זו מוטיבציה פנימית. הנסיון שלי מוכיח דברים אחרים. לדעתי, הגורמים החיצוניים משפיעים לא פחות מהגורמים הפנימיים. לא מספיק לחשוב שאני צריכה דיאטה כי הג'ינס לא נסגר יותר.

 

עוד ב-onlife:

 

 

רשמים ראשוניים: חשה שובע

 

 

קארין שי, אם לשניים, נלחמת ב-7 ק"ג מיותרים שיושבים עליה. בואו לקרוא על התהליך שהיא עוברת. בלוג מיוחד

 

 

קחו למשל אשה שצריכה להוריד במשקל ולא עושה דבר אבל אז הבן שלה אומר לה: "את לא יכולה לבוא לאסיפת הורים ככה, את שמנה". או לחילופין במקום העבודה, נראה לך שמסתכלים עלייך אחרת כי שמנת. ובטח ובטח אם רופא המשפחה אומר לך שהבדיקות לא בסדר. ובקיצור, אין דרך נכונה אחת. פשוט צריך להתחיל.

 

כלל 1: בחרו הדרך המתאימה לכם ומיד

אני הורדתי 30 ק"ג לפני יותר מ-30 שנה ואנשים תמיד שואלים אותי "אז איך זה יכול להיות שבמהלך השנים האלו לא נשברת? איך את מחזיקה כל כך הרבה שנים בתוך התהליך?"

והתשובה שלי היא תמיד אותה התשובה: אני מפחדת פחד מוות להעלות את כל המשקל שהצלחתי להוריד. ירדתי 30 ק"ג, וההסתכלות שלי על עצמי לפני ואחרי לעולם השתנתה. לחזור לאותו המקום הוא מבחינתי כל כך מפחיד שאני פשוט עושה יום יום הכל כדי לא לחזור לשם.

 

מבחינתי ישנן שתי דרכים שמובילות לירושלים: דרך הכביש המהיר או דרך כביש עוקף. שתי הדרכים קסומות ביופיין וגם אם אחת הדרכים ארוכה יותר זה בכלל לא משנה כי נגיע לאותו היעד.

 

אנשים לפעמים חוששים להתחיל בכלל, כי מה יקרה אם לא יהיה להם את הכוח הנפשי להמשיך והאמת היא שהם צודקים. החוכמה היא לא לרזות אלא לשמור על המשקל. כל אחד שואב את הכוח שלו ממקום אחר. החוכמה היא לקבל החלטה ולהמשיך. לא לעצור ובודאי שלא לדחות ליום ראשון. זכרו –  אם תקפידו – תגיעו לירושלים.

 

כלל 2: בלי חטיף יומי

זוכרים את הכלל שלי: אויבים לא מכניסים הביתה? יש לכלל הזה סיבה מאוד טובה. בכל שיטות הדיאטה שאני מכירה מאפשרים לאכול חטיף של מאה קלוריות פעם ביום. בעיניי, החטיף הקטן עושה חשק לעוד וגם משמש כתירוץ. ארון הממתקים בבית מלא בחטיפים בקופסא ואנחנו מתפתים ליותר מאחד שניים וזה מחבל בהליך ההרזיה. הראש לא שקט.

 

יש אנשים שאומרים – " אכלתי חטיף עם הקפה" אבל כשאני בודקת אני מגלה שאותם אנשים ויתרו על ארוחת הצהריים ופיצו את עצמם בשני חטיפים וקפה וחושבים שזה בסדר. אני מעדיפה במקום החטיף היומי להרפות בסופ"ש, לאכול בשבת סורבה או גלידה טובה, ותמיד לפנק את עצמי בפרוסת עוגה וקפה הפוך לפחות אחת לשבוע.  בתחילת הדיאטה ותרו גם על העוגה השבועית. כך תוכלו ליהנות ממנה יותר בהמשך.

 

כלל 3: מגיעה נפילה? לקום ולהמשיך

אני פוגשת כמעט כל יום אנשים שמבטיחים לי ובעיקר לעצמם: ממחר, ממחרתיים, משבוע הבא, אחרי החגים, אחרי החורף. המחויבות מפחידה אותם. קיבלתם החלטה? תתמידו. לא בכל שני וחמישי יש לנו מוטיבציה.

 

החלטתם על דיאטה שמתאימה לכם? עכשיו כל מה שאתם צריכים זה לא לסטות מהשוליים. אתם חייבים להקפיד על התפריט היומי וגם אם חטאתם באחד הימים אל תוותרו לעצמכם וחזרו אל התפריט הדיאטתי מיד. החטא הוא לא תירוץ להפסקת הדיאטה.

 

את אודיה קורן אני מכירה כבר הרבה שנים. המפגש הנוכחי שלנו, במסגרת הפרויקט שלנו, תופס את אודיה באמצע החיים, בגיל שהוא סביב פעילות הורמונלית לא קטנה אבל עם מוטיבציה גדולה. גם לה יש ארון ממתקים בבית וגם היא זקוקה לשינוי הרגלים שיעזור לה להרגיש טוב יותר בבית ועל הבמה.

 

גם השחקנית עופרי פרישקולניק נאבקת במשקל אחרי שתי לידות וכל מה שהיא רוצה זה להיכנס לג'ינס הרווקות שלה. גם כאן הליווי ושינוי ההרגלים יהפוך את הירידה במשקל לפשוטה יותר. 6 ק"ג בסך הכל מפרידים בינה לבין האושר. וגם כשזה קשה אחרי שמתחילים אז כמו אחרי נפילה, קמים, משפשפים את הברכיים וממשיכים.

 

כלל 4: להישקל רק פעם בשבוע

33 שנה של נסיון ו 33 שנים של שקילה פעם בשבוע – גם אני מקפידה. השקילה היא ביקורת, הצבת גבול. תהליך השקילה לא אמור להשפיע על המצב רוח. מה שעולה מהר יורד מהר וזה שומר עליי כדי שלא אזניח את המצב שלי.

 

אם אני מצליחה לשמור על המשקל שנוח לי איתו ועדיין לא מוותרת על עוגה וקפה פעם ביום או אפילו פעמיים בשבוע. אני משמשת מודל חיקוי. אני לא מוכנה לסבול! הדיאטה שאני מדברת עליה לא מונעת את ההנאות של החיים שבאות גם בצורה של אוכל טעים. תפריט מאוזן שמתאים לך ולאורח חייך.

 

כלל 5: מסגרת

אם נישקל אחת לשבוע, נקפיד על תפריט מאוזן ולא נתפתה לאויבים כי הם פשוט לא יהיו בבית נרד במשקל. אנחנו צריכים להיראות ולהרגיש טוב ולהתייצב במשקל שאפשר לשמור עליו. אורח חיים קיצוני לא יחזיק מעמד. אני לא נרדמת בשמירה והמסגרת עוזרת לי בתהליך. לחלק מהאנשים ואני ביניהם קשה לעשות את זה לבד.

 

הדבר שהכי כיף בדיאטה (וכן, יש הרבה כיף בדיאטה) הוא להרגיש את השינוי שמלווה בהצלחות. המחמאות, הבטחון העצמי וכמובן הכי חשובה הבריאות. 

 

ומבטיחה – בטור הבא כבר נצלול לתוך תפריט יומי של דיאטה. עליי. 

תגובות (0)
הוסף תגובה