8 דברים שכדאי לעשות כשמעסיק דורש נסיון שאין לך

זהו סיפור לא פשוט לבוגרי תואר ראשון למצוא עבודה בימים אלה – והעובדה שהם חסרי נסיון מקצועי עושה את זה למסובך עוד יותר. תמצאי את עצמך שואלת "איך אני אצבור ניסיון מקצועי אם אני מקבלת סירובים למשרות באופן שיטתי בשל העובדה שאין לי ניסיון?" שלושה מומחים לתחום הקריירה – לין טיילור, ד"ר קתרין ברוקס וניקול וויליאמס מציגות כמה רעיונות שייסיעו לכן לחמוק מה"מילכוד 22" הזה, שבוגרות אוניברסיטה נאלצות לעבור.

 

התנדבי

LinkedIn מצאו שאחד מחמישה מנהלים המגייסים עובדים רואים בפעילות התנדבותית יתרון משמעותי כשהם שוקלים מועמדים לתפקיד. "בשביל הרבה מעסיקים, אלו היוזמה והרצון לפתח מיומנויות", אומרת וויליאמס "אחד השינויים הגדולים שחלו בתחום ההתנדבות הוא שעם אמצעים פיננסיים מוגבלים, הרבה ארגונים מצפים מהמתנדבים שלהם לתרום דווקא דרך המיומנויות והכשרון שלהם".

 

"רוב האנשים חושבים על התנדבות במושגים של תרומה לזולת, כמו חונכות של תלמידים או ביקור קשישים", מסבירה ברוקס. "אבל זה רק חלק מהתמונה. אם את רוצה ניסיון בראיית חשבון, נסי לראות אם ארגון ללא מטרות רווח יאפשר לך להתנדב כחלק מהצוות של ראיית החשבון שלו. רוצה ללמוד שיווק? הציעי לארגון לנהל עבורו את חשבון הטוויטר, לכתוב את התוכן לברושורים שלו או להתקשר למשקיעים פוטנציאליים", היא מציעה.

 

מצאי התמחות או עבודה זמנית

התמחות היא לא רק לסטודנטים. בעידן שלנו התמחויות נחשבות כתחנה הראשונה בכניסה לתחום מקצועי, אומרת וויליאמס. "את צריכה לחשוב איך תהפכי את הניסיון הזה להזדמנות לייצור הכנסה, ויש שלושה חלקים למשוואה הזו: תשוקה, כישורים וקשרים". מצאי משהו שאת באמת מתעניינת בו, ושהוא מאפשר לך הזדמנות לפתח את הכישורים שלך בשביל העבודה שאת רוצה. נצלי גם את ההתמחות המקצועית ליצירת קשרים. "זה הכל האנשים שאת פוגשת", וויליאמס אומרת. "אני מבטיחה לכן שרוב העבודות מגיעות דרך הקשרים שאתן מפתחות".

 

אל תפחיתי בחשיבות ההשכלה שרכשת

וויליאמס אומרת שאחד הנושאים שהיא רואה אצל בוגרות אוניברסיטה הוא שהן נוטות לזלזל בהישגים ובנסיון שלהן מתקופת הלימודים. גיוס כספים עבור פרוייקט, פיתוח אסטרטגיה לרשת חברתית כדי להפיץ מידע על אירוע בקמפוס, כתיבה לעיתון האוניברסיטה או אפילו לקחת חלק בארגון אירוע הגמר של הלימודים, כל אלה יכולים להחשב כנסיון מקצועי, היא אומרת. "ערכי רשימה של כל הפעילויות בהן היית מעורבת בימי האוניברסיטה שלך. חשבי על כל המשימות שעמדת בהן ותרגמי אותן לניסיון מקצועי". ברוקס מציעה לכן לנסות לחשוב על קורסים שדרשו יותר מקריאה, הקשבה להרצאות ומבחנים. "האם היית צריכה לבצע מחקר, לאסוף נתונים, לערוך סקרים, לכתוב עבודת תחקיר ארוכה, לערוך ניסויי מעבדה או להעביר פרזנטציה בפני הכיתה? את יכולה להוסיף את הנסיון שלך מהלימודים בקורות החיים שלך ממש כמו שאת כותבת עבודה כניסיון מקצועי, עם נקודות בהן את מפרטת את הפעילויות שעשית או למדת במהלך התואר.

 

נצלי את הרשתות החברתיות

טיילור מציעה להשתמש ברשתות חברתיות ובקבוצות ב-LInkedIn כדי להפיץ את הבשורה שאת מחפשת עבודה. היא מציעה גם לעבור על לוחות קריירה ועל אתרים של סוכניות גיוס והשמה המתמחות במציאת משרות זמניות. וויליאמס מסכימה ומוסיפה "גם אני חסידה של שימוש בLinkedIn כדי להתחבר לאנשים שלא ממש היה מתאפשר לך להתקל בהם בחיי היומיום. צרי פרופיל ופני לאנשים שאת מעריצה עם הצעת חברות אישית, אך מקצועית, כזו שתראה שערכת מחקר עליהם ואת רוצה להיות בקשר. השילוב בין עבודת מחקר על אדם או חברה לבין היוזמה והתעוזה, יוצרים דרך מצויינת להשיג עבודה".

 

הדגישי יוזמות שלך

אילו פרוייקטים או פעילויות לקחת על עצמך? עשית קצת כסף מהצד? כיסחת את הדשא של השכנים בקיץ, היית בייביסיטר או מטפלת, העברת שיעורים פרטיים, מכרת פריטים בeBayבשביל חברים, עזרת לידידים בתכנות המחשב שלהם או בתקלות טכניות, יצרת כרטיסי ברכה אומנותיים משלך, או תיקנת את האוטו שלך או של הורייך? כל פעילויות מהסוג הזה הן דוגמא לפעילות יזמית. אפילו טוב יותר יהיה אם תבקשי המלצות מהאנשים שעזרת להם, אומרת ברוקס.

 

 צרי קשרים ככל האפשר

כשאין לך ים של ניסיון להסתמך עליו, המפתח שלך למציאת עבודה הוא בניית קשרים עם אנשים שיוכלו להעיד שאת קורצת מהחומר שהמעבידים מחפשים וששווה להם לקחת צ'אנס איתך, אומרת וויליאמס. "אני מאמינה גדולה ביצירת קשרים עם אנשים מתוך ומסביב לחיי היומיום שלך". נסי לפתח שיחות כשאת מוציאה את הכלב הטיול, נוסעת באוטובוס או עומדת בתור בבית הקפה. זה יכול להתפתח לשיחה בה הם יספרו לך איפה הם עובדים, ושאת תספרי איזו עבודה את מחפשת. "מי יודע למי הם מחוברים ואם יש להם איזו הזדמנות פז עבורך?"

 

פני אל המורים שלך לעזרה

אם מעולם לא היתה לך משרה רצינית, ומעולם לא היה לך בוס רציני – אל מי תוכלי לפנות כדי לקבל מכתב המלצה למשרה פוטנציאלית? אם היה פרופסור באוניברסיטה שפיתחת איתו יחסים טובים או עשית עבורו עבודת מחקר, בררי איתו אם תוכלי להשתמש בו כממליץ בקורות החיים שלך.

 

קחי על עצמך תפקיד מנהיגותי

אם את חברה באיזושהי תנועה או ארגון, נסי לקחת על עצמך תפקיד מנהיגותי, כמו להפיק אירוע או להיות חוד החנית של פרוייקט עתידי. תפקידים מנהיגותיים נחשבים כחיוביים ביותר על-ידי מעסיקים, במיוחד אם החלק שלך היה משמעותי, אומרת ברוקס.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל:

5 מיתוסים על ההבדלים בין הדורות במקום העבודה

הקשיבו לעובדים: כך תצעידו את העסק שלכם להצלחה בעידן המודרני

המדינות המשגשגות והמאושרות ביותר בעולם

תגובות (0)
הוסף תגובה