ויהי אור: מיכל ינאי במרדף אחרי גופי תאורה

אני עושה סיבוב שלישי בחנויות התאורה הגדולות באיזור המגורים שלי ומרגישה שאני לגמרי לא סגורה על עצמי.

 

שלחו אותי לעשות שיעורי בית. שוב אני צריכה להחליט מי אני ומה הבחירות שלי אומרות על הבית שלי המשפחה שלי ועלי. והפעם. תאורה. האם אני מעוניינת בגופי תאורה עוצרי נשימה שכל מי שיכנס אלי הביתה יתעלף? (כולל מנהל הבנק שלי),  אולי אני מעדיפה גופים שמתמזגים עם הבית וכמעט לא ירגישו בנוכחותם? (אז למה בכלל לשים אותם?!), או שבא לי להתפרע עם המון גופים צבעוניים? (ומה יהיה אם מחר תתחלף האופנה?!)

 

מה עם זה? יפה? לא יפה? למטבח? לסלון?

 

איל בר האדריכל ואני יוצאים למסע לחפש מה מתאים ומה נכון. והוא מסביר לי שבגדול אין חוקים וזה בעיקר עניין של טעם. כי מי אמר שבבית שקט וקלאסי אי אפשר לשים מנורה ענקית כתומה באמצע הסלון?? מי?? הוא.

 

אני מצביעה עם האצבע על גופים ואיל מסתכל בי במבט של ?את בטוחה??. האמת? לא. לא סגורה על זה. מאוד קשה לי לדמיין איך זה יראה בתמונה הכוללת עם הספות/ המטבח/ צבע הקירות והאורחים..

 

לפני שבוע ראיתי גוף תאורה מהמם מאלומיניום. מן קונוס שכזה עם ידיות שנופלות כלפי מטה. בלי להתבלבל רכשתי אותו במידית ואפילו הזמנתי ליום שאחרי את החשמלאי להרכיב אותו בחדר השינה מעל המיטה.

 

כשהילד הקטן שלי הגיע הביתה, לא היה מאושר ממנו על שקנו לו נדנדה חדשה ואפילו תלו אותה עבורו על התקרה. תוך שניות ספורות טרזן שלי היה תלוי על המנורה החדשה, מתנדנד מצד לצד וקורא קריאות הידד. מיותר לציין שהמנורה חזרה תוך שעות ספורות לחנות. מהממת, אבל לא אצלי.

 

הנה חדר שמואר בנעימים. מתי אוכל לשים פה תמונה של חדר השינה שלי?

 

 

איל מציע שנפגוש שוב את יגאל. את יגאל פגשתי דרך גליה, בחורה מקסימה שבין שאר עיסוקיה, היא מייעצת לחברות ואנשים בבניה. ?את חייבת לפגוש את יגאל? היא אמרה לי ?אין דברים כאלה?. ואכן נסעתי עד נתניה, ל?אברהם אסבג, חומרי חשמל?, לפגוש בחור מקסים שהוא ממש מחשב מהלך בכל מה שקשור לתאורה. אם מדברים על אנשי מקצוע שבאמת מבינים ויודעים כל פרט ופרט בתחום שהם עוסקים בו – כנראה דיברתם על יגאל.

 

בכניסה אחורית צמוד למחסן גדול של ציוד חשמל, נמצאת החנות. יש שם מבחר גדול מאוד של גופי תאורה, ומה שאין בחנות, יש על הקטלוג במחשב – כך שמדובר בהיצע אינסופי.

יגאל התחיל קצת לפשט לי את הדברים. אחרי שהסביר לי איזה אפקט כל גוף יתן לי הוא פשוט עבר להדגמה, מה שהפך את כל העניין להרבה יוצר פרקטי. יש לו חדר חושך שבו הוא מדליק גוף גוף כך שאפשר באמת לראות מה האפקט שמתקבל.

 

זה כבר לא בחדר אור, זה אצלי במטבח. זכוכית נקייה ונייטרלית. הכי יפה, לדעתי.

 

שמעתי על יתרונות הלדים (זה לפעם אחרת), על החומרים מהם עשויים הגופים (והיתרונות והחסרונות של כל אחד) וונשלחתי שוב הביתה לחזור עם תמונות וגדלים של החללים בבית. עם ורשימה של איזו פונקציה ממלא כל חלל עבורי, ומה הייתי רוצה להרגיש בו. (מסדרון רומנטי, חדר קריאה נעים, חדר אמבטיה מואר פונקציונלית כדי להתאפר..)

 

מדהים איזה רושם יכול גוף תאורה ליצור ולא פחות – האור עצמו שיוצא ממנו. חם, קר, חזק, חלש.. שוב אנחנו נקראים להביט פנימה והחליט מה נשים בחוץ כדי שיספר על מי אנחנו. 

 

 

אז כמה כללים לבחירת תאורה נכונה לבית:

1.      איזו אוירה אתם רוצים ליצור בכל חלל – רומנטי? שמח?

2.      מה אמורים לעשות באותו החלל – אם הבעל שלך אמור להתגלח בחדר האמבטיה, כדאי שיהיה שם מספיק אור- שחלילה לא יחתוך את עצמו..

3.      אל תשכחו, רשתות התאורה הגדולות צריכות לתמחר את המוצר בתוספת הוצאות אולמות התצוגה ופרסום החברה.

4.      חפשו מוכר בחנות שאוהב ומבין במה שהוא עושה- או כמו שאומרים אצלנו- מומחה בתחומו עם נשמה.

5.      העולם התקדם ללדים. זה אולי יותר יקר במיידי אבל לטווח ארוך יחסוך לכם הרבה כסף!

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה