דונאטס ביתי בטעם של אמריקה

דונאטס (לכ- 15 יחידות)

350 גרם קמח רב-תכליתי או קמח לחלה

15 גרם שמרים טריים

150 גרם (3/4 כוס) סוכר

3 גרם (1/2 כפית) מלח

2 כפות חמאה מומסת

1 תפוח אדמה בינוני מבושל, קלוף ומעוך ומקורר לטמפרטורת החדר

240 מ"ל (1 כוס) חלב פושר

שמן לטיגון עמוק

 

לזיגוג סוכר:

100 גרם אבקת סוכר

2 כפות מים רותחים

 

הבצק

מנפים את הקמח לקערה, מפוררים לתוכו את השמרים ומערבבים היטב. מוסיפים את הסוכר, המלח, החמאה, תפוח האדמה וחצי מכמות החלב. מתחילים ללוש ומוסיפים את החלב בהתאם לספיגת הבצק. לשים כ-3 דקות, עד שמתקבל בצק חלק, רך אבל לא דביק, ובעל מעט אלסטיות. מעבירים לכלי משומן בחמאה או במעט שמן תירס, מכסים ומתפיחים כשעה.

 

 

עיצוב הדונאטס

מוציאים מהבצק את בועות האוויר. אם חם בחדר והבצק קשה לעבודה, אפשר להכניס אותו למקרר לחצי שעה, מכוסה היטב. מרדדים את הבצק לעובי של 1 ס"מ על משטח מקומח מעט מאוד. חותכים מהבצק עיגולים בקוטר 9-8 ס"מ בעזרת כוס או חותכן. קורצים עיגולים בקוטר כ-1/2 2 ס"מ בתוך העיגולים הגדולים כדי ליצור את החורים של הדונאטס. שומרים את העיגולים הקטנים כי גם אותם אפשר לטגן. מניחים את העיגולים המחוררים ואת העיגולים הקטנים על גיליונות נייר אפייה משומנים, מברישים אותם במעט שמן, מכסים ומתפיחים כ-30 דקות.

 

טיגון

בינתיים מחממים סיר עמוק עם שמן שמגיע לחצי גובה הסיר לפחות. השמן צריך להגיע לחום של 190-180 מעלות. אם אין מדחום, מכניסים לסיר כף עץ הפוכה (מחזיקים בכף עצמה, והמקל בתוך הסיר). אם מצטברות המון בועות שמן סביב הכף, אפשר להתחיל בטיגון. מטגנים בנפרד את העיגולים הקטנים ואת הדונאטס עם החור. בעדינות רבה מרימים דונאט אחד מהנייר, נזהרים לא להרוס את צורתו. הופכים אותו לתוך השמן החם כך שהחלק העליון ייכנס לשמן ואילו החלק התחתון ששכב על נייר האפייה יהיה למעלה. מכניסים בעדינות כמה דונאטס בבת אחת לסיר השמן, אבל לא מצופפים אותם מדי, כי הם ימשיכו לתפוח בתוך השמן. אחרי כ-50 שניות מרימים מעט דונאט אחד בעזרת כף העץ ומסתכלים על הגוון שקיבל, ובהתאם מכוונים את גובה הלהבה. אם הצבע חזק מאוד, מנמיכים את האש, ולהפך. צריך לבדוק את חום השמן כל הזמן, על מנת שהטיגון יהיה מוצלח. הופכים את הדונאטס בעזרת כף העץ (פשוט דוחפים אותם, ועם עידוד קל הם יתהפכו מעצמם). מטגנים שוב כ-50 שניות עד דקה עד לקבלת צבע יפה. מוציאים מהסיר בעזרת כף מחוררת ומניחים על מגבות נייר.

 

מכינים את הזיגוג

שמים את אבקת הסוכר בקערה. מוסיפים כף אחת של מים רותחים ומערבבים היטב. מוסיפים את הכף השנייה ואולי יותר בהתאם לצורך, ומערבבים עד שנוצר זיגוג בין נוזלי לקרמי. טובלים את הדונאטס בזיגוג, ומניחים בצלחת. בהזדמנות הזאת אפשר לפזר שוקולד מגורר, שבבי קוקוס ועוד, או להשאיר את הדונאט'ס לבנים ונקיים. כאשר הזיגוג מתקשה, אפשר להגיש. על העיגולים הקטנים המטוגנים אפשר לפזר הרבה אבקת סוכר.

 

  • זמן תפיחה: כ-1/2 1 שעות

 

מתוך ספר האפייה החדש של ארז קומרובסקי 

תגובות (0)
הוסף תגובה