ניו יורק: 5 ארוחות הבוקר הכי שוות

ארוחת בוקר אמריקאית סטנדרטית תכלול כמה חתיכות בייקון שחומות, ביצים מקושקשות עם גבינת צ'דר שמנה מותכת, תפוחי אדמה חתוכים ומשולשי טוסט טבול בחמאה עם ריבה בצד. האמריקאים לא מתביישים לאכול ארוחת בוקר מסיבית על הבוקר – עובדה שלא פעם גורמת לבטן הישראלית שקפצה לביקור בתפוח הגדול להתהפך.

אבל בניו יורק אפשר למצוא קיבוץ גלויות של ארוחות בוקר, לצד זו האותנטית.  הנה כמה המלצות לארוחות בוקר שוות בניו יורק, לפני שיוצאים לטרוף את העיר.

עוד באון לייף:

הכי אותנטית: ריץ דיינר

הדבר שמסמל, אולי יותר מהכל, את המטבח האמריקאי –  הוא הדיינרים המקומיים, בדיוק כמו אלו שראינו בסרטים ובסדרות האמריקאיות המיתולוגיות "כשהארי פגש את סאלי", "בברלי הילס 90210", וכמובן "סיינפלד" (שהדיינר המקורי שבו צולמה התכנית פועל כדיינר אמיתי לכל דבר ועניין).

ריץ דיינר, ניו יורק

הדיינרים דומים לאבטיחים: נראים לא כל כך מזמינים מבחוץ, אבל כשנכנסים אליהם מגלים את הנפלאות שמחכות בפנים: המחיר הזול, ההיצע אינסופי והאווירה ביתית. מרבית הדיינרים פתוחים כל היום וכל הלילה, ומאובזרים בדרך כלל בספסלי ישיבה מרופדים בעור אדום מבריק, מכונות לבחירת שירים בדולר ומנות לכל יום ולכל שעה. מה בתפריט? מאומלטים עם תפוחי אדמה חתוכים וטוסט ספוג בחמאה לארוחות בוקר ועד המבורגרים שמנמנים עם צי'פס, עגבנייה וחמוצים לשעות הערב. נכון, לא בריא בעליל אבל טעים, טעים, טעים.

פנקייק שערורייתי. ריץ דיינר

את ארוחת הבוקר הכי אותנטית שתוכלו לקבל במנהטן היא בדיינר. זה מה שאוכלים המקומיים. זה המקום להזמין בו פנקייקס אמריקאים טבולים במייפל, אומלטים עם ירקות חתוכים מפוצצים בגבינת צ'דר, וכמובן את ארוחת הבוקר האמריקאית האולטימטיבית: הרי בייקון על חביתה. אחד הדיינרים המומלצים הוא הריץ דיינר, שמלבד כל מה שתואר לעיל, הוא ממוקם בשכונת מגורים שקטה יחסית ונטולת המוני תיירים, מה שמגביר את האווירה הביתית. אם תלכו פעמיים, סביר להניח שכבר יזכרו אתכם.

מחירים:

אומלט עם סלמון – 12 דולר, המבורגר – 6.5 דולרים, פנקייקס שוקולד צ'יפס – 8 דולרים, חביתה עם הרי בייקון – 8.5 דולרים

כתובת: 1133 השדרה הראשונה (בין רחוב 62 ל63).

אתר: ritzdinernyc.com

הבייגל'ס הכי איכותי: מוריס בייגלס, צ'לסי

ממש כמו שפסל החירות, גשר ברוקלין או בניין האמפייר סטייט הפכו לאתרי חובה בעת ביקור במנהטן, כך גם נשנוש בייגל מקומי הפך לאטרקציה שהיא בגדר חובה. קחו בחשבון, מי שביקר/ה בניו יורק ולא אכלה בייגל עם קרים צ'יז וסלמון כאילו לא ביקר/ה בניו יורק בכלל. לא פחות.

להריח כמו שאת אוהבת בכל מקום

מארז בשמי מיניאטורות של המותג האהוב

DKNY. כל סדרת בי דלישס במארז ייחודי לנסיעות

בשמים נוספים מבית DKNY ומבצעים בלעדיים, ניתן למצוא רק בדיוטי פרי

 

השאלה היא איזה בייגל לבחור. יש את הגרסה הפשוטה יותר של הבייגלה העטוף שקית נייר חומה מעגלות הרחוב המסורתיות שצצות בבוקר ונעלמות כלא היו לקראת הצהריים, ויש את הגרסה המושקעת והטעימה יותר, להלן מוריס בייגלס.

אצל מורי, מוסד ותיק במנהטן, מכינים את הבייגלס במקום – דבר נדיר יחסית בעיר שעמוסה לעייפה בבייגלס קשים או מסוממים בחומרי שימור מלאכותיים המתיימרים לשמור על טריותם של המאפים משך חודשים.

מעבר לטריות, אצל מורי תמצאו מבחר אינסופי של בייגל'ס – שומשום, בצל, חיטה מלאה, קינמון וצימוקים, פרג ו"מעורבב עם כל התוספות". עם מה אוכלים את הבייגל של מורי?

בקטנה – בייגל עם סלמון. מורי'ס בייגל, ניו יורק

המבחר גם כאן עלול לבלבל. יש דגים מעושנים ורגילים, מיני נקניקים, גבינות שוות, ממרחים עם מה לא. הכל נפרס באדיבות ובמהירות, כך שאם אתם רואים תור ארוך במקום אל תיבהלו: הוא מתקדם מהר ולא סתם כולם ממתינים, הכל באמת טעים ובסופו של התור מסתתר לו בייגל איכותי במיוחד. בזמן שאתם מחכים תוכלו להתלבט במה למלא את הבייגל המשובח.

מחירים: 1.5-1.25 דולרים לבייגל בלבד, 12-3.75 דולר לכריך, תלוי במילוי ובתוספות

כתובת: 242 השדרה השמינית (בין רחוב 22 ל-23, על השדרה השמינית).

אתר: http://murraysbagelschelsea.com/Home.html

הצמחונית-טבעונית המומלצת: טיני, איסט וילג'

טיני (TeaNY), שילוב של המילים "תה" ו"ניו יורק" באנגלית, הוא בית קפה-מסעדה צמחונית וטבעונית חביבה למדי באחד האזורים היותר סטייליסטים במנהטן – האיסט וילג'. המקום בבעלותו של הזמר זוכה פרס האמי מובי, שבגיל 16 הפך לצמחוני בעצמו, ובת זוגו לשעבר, קלי טיסדייל.

גם בריא וגם טעים. טיני, ניו יורק

בין המנות המקוריות המוצעות במקום נמנים סנדוויץ' הודו (מדובר כמובן בתחליף צמחוני), צ'ילי משלושה סוגי עדשים, לימונדת לבנדר ועוד. בנוסף, במקום מוצעים למעלה מ-90 (!) סוגי תה. את התפריט המקורי הרכיב שף הסלבריטאים אליג'יה ג'וי, המתמחה במזון טבעוני. גם המבנה בו שוכן בית הקפה מתאים לאופיו. בקיצור – חוויה. והמחיר? מרבית המנות לא עולות יותר מ-10$, עניין מפתיע בנוף מחירי המנות היקרות הכמעט מובן מאליו בבתי הקפה של מנהטן.

מחירים: 9.5-5.5 דולרים לארוחת בוקר

כתובת:rivington st 90 

אתר: www.teanynewyork.com

 

הכי גורמה: פסטיס

פסטיס היא שילוב מנצח של אוכל ואווירה, במיוחד בימים בהם מזג האוויר מספיק נעים וקברניטי המסעדה מחליטים לפתח את החזית שלה. אז אפשר לתפוס שלווה ולהביט לעבר העוברים והשבים בלב ליבו של אזור הווסט וילג' הססגוני של העיר. התפריט בפסטיס הוא שילוב מנצח של המטבח הצרפתי והמטבח האמריקאי. שילוב שמביא לעולם מטעמים נפלאים כמו פרנץ' טוסט בריוש עם פירות העונה וזיגוג סירופ מייפל מעל או קרואסונים פריכים לצד אגז בנדיקט עם עלי תרד מאודים, ביצים מקושקשות עם סלמון, או אומלט עם גבינת צ'דר נוטפת מהצדדים.

אוהבי המתוק יוכלו להתענג על מנות נפלאות כמו שיבולת שועל עם בננות או פנקייקס בתוספת פירות העונה, מייפל ואבקת סוכר. יש גם מנות עם בשר בבוקר, לחובבי הז'אנר, למשל בייקון קנדי או נקניק חזיר פריזאי.

פסטיס היא ההוכחה לכך שיש תמורה לאגרה: על ארוחת בוקר טובה צריך לשלם, ולכן גם המחירים לא זולים. אבל היי, בסופו של ביס, מה שטוב לקרי בראדשו והפקת הסדרה המיתולוגית "סקס והעיר הגדולה", שנהגה להנציח את מפגשי הבנות על ארוחות בוקר בפסטיס, לבטח טוב גם לנו.

מחירים:20-16 דולר לרוב ארוחות הבוקר, למשל אגס בנדיקט, ארוחת בוקר אנגלית עשירה, ארוחת בוקר נורווגית עם סלמון וארוחת בוקר מתוקה.

כתובת:9 השדרה התשיעית, ניו יורק.

אתר: www.pastisny.com

המאפים הכי טריים: קלינטון בייקרי

קשה למצוא לחמים ומאפים טריים במנהטן. לרוב העוגות גדושות בסוכר או בחומרים משמרים. למרות שהאסתטיקה של הקינוחים האמריקאיים, ובראשם עוגות הקאפקייס המיתולוגיות מנצחת, אבל חשוב לזכור לא ליפול בפח ולהתפשר על איכות וטעם בעבור סוכריות צבעוניות מפוזרות ביד נדיבה בקיצור – אל תסתכלו בעוגה אלא במה שיש בתוכה.

באקלים הזה יש לקלינטון בייקרי באיסט וילג' מעמד מיוחד בנוף המאפיות והקונדיטוריות של מנהטן. בקלינטון הכל נאפה מדי יום במקום על ידי הצוות, ומוגש טרי טרי לסועדים. את המקום מנהלים בני הזוג  ניל קלינברג ודדה להמן, שהקימו חנות קטנה ראשונה עם 32 מקומות ישיבה בלבד בשנת 2001, וכיום הם כבר נחשבים לאימפריה בעיר. אפילו מרתה סטיוארט נכבשה והכתירה את קלינברג ל"מלך הביסקוויטים".

אגס בנדיקט בקלינטון בייקרי, ניו יורק

המקום מחולק לשניים: מסעדה וקונדיטוריה, הפועלות בהרמוניה. בתפריט המסעדה אפשר למצוא מנות כמו סנדוויץ' ביסקוויט חמאה וחלב עם ריבת עגבניות הנעשית במקום, ביצים מקושקשות וגבינת צ'דר, בריוש פרנץ' טוסט עם בננות מקורמלות, אגוזי פקאן קלויים וחמאת מייפל חמה. בקונדיטוריה תוכלו למצוא עוגות לאירועים מיוחדים כמו עוגת גזר במילוי גבינת שמנת, עוגת שכבות שוקולד או עוגת גבינה בסגנון ניו יורק (60$) וכן עוגות פאי במילוי קרם בננה, קוקוס או שוקולד (24-30$).

מחירים: ביצים עם צ'דר – 9 דולרים, בריוש פרנץ' טוסט – 14 דולר

כתובת: רחוב קלינטון 4

אתר:http://clintonstreetbaking.com