איך לשווק את העסק מבלי לפשוט את הרגל?

חולמת להקים עסק משל עצמך? יש לך עסק קטן ואת רוצה לקדם אותו? הטכנולוגיה המתקדמת והכלים הטכניים שקיימים היום, מאפשרים גם לנשים וגברים שטכנולוגיה היא לא בדיוק הצד החזק שלהם לבצע פעילות לקידום העסק שעד לפני מספר שנים היו מחייבות מומחה בשכר. בניית אתר, תקשורת עם לקוחות באמצעות מערכות דיוור מתקדמות, שיווק און ליין ופעילות ברשתות חברתיות הן רק חלק מהפעולות הללו.  

 

עוד ב- Onlife:

 

הדגש היום הוא על פתרונות קלים ופשוטים להקמה ותפעול. המסובכות הטכנית מתחילה להיעלם  ואנו מקבלות כיום מכלול של כלים לניהול השיווק בעסק (וגם לניהול העסק עצמו) שלא מצריכים ידע או מומחיות טכנולוגית אלא יכולים להיות מופעלים על ידי כל אחת ואחד. כל הפתרונות נמצאים ברשת, בצורה כזו או אחרת. החוכמה היא להכיר אותן ולרכוש פלטפורמות שנותנות כמה שיותר כלים הרלוונטיים לעסק שלך ובעלות נמוכה.

 

הנה סקירה של כלים שיווקיים בתקציב זעום:

1. הקמת אתר:  אתר הוא הפנים של העסק שלנו במרחב הדיגיטלי. בעלי עסקים רבים כבר למדו על בשרם שאתר יפה ומעוצב שעלה מאות ואלפי שקלים  לא בהכרח משרת שיווקית את העסק. לבזבז הון שאין לכן על אתר יוקרתי זה לא צעד חכם במיוחד וגם לא ממש אומר שהטלפון בבית העסק שפתחתן יצלצל מבוקר עד ערב. כיום מוצעות במקומות רבים פלטפורמות חינמיות להקמה ותחזוקה של אתרים, כאשר הדגש הוא על קידום ותוכן. יש פלטפורמות חינמיות לחלוטין וישנן כאלה שמחירן הוא כמה עשרות שקלים בחודש או כמה מאות שקלים באופן חד פעמי. שימוש בהן גם מספק לך אתר אינטרנט לעסק החדש וגם מותיר אותך בלי חור בכיס.

 

2. תוכן הוא המלך: כתיבה, כתיבה, כתיבה. הקמת אתר אינטרנט הוא אולי אירוע חד פעמי אבל תחזוקת האתר מחייבת אותך בתשומת לב על בסיס יומי. תוכן איכותי רלוונטי (כתבות, תמונות, מאמרים, בלוגים, ביקורות גולשים וכו') שמתחדש בתדירות גבוהה הוא מה שעוזר לך לקדם עסק באינטרנט. תוכן כזה יוביל להיכרות של הלקוחות עם השירות או המוצר שאת מציעה והטמעת המותג שלך בקרב משתמשים פוטנציאליים. חשוב ביותר להקפיד על עדכון האתר בתדירות סבירה. אתר לא מעודכן הוא בגדר "אתר מת" ואם האתר משול למת- גם העסק.

 

3. פעילות ברשתות חברתיות:  הרשת החברתית – בהנחה שמכירים את הקודים שלה ופועלים בתוך הקודים הללו, יכולה לספק מאסות של לידים רלוונטיים. החוכמה היא שיכירו אותך, יחבבו אותך ואז יסמכו עליך. הדרך משם למכירה היא קצרה ביותר.  אך בכדי להראות מקצועית בעמוד העסק – רצוי לעצב נראות אחידה בכל הטאבים (במקום להוריד טאבים שונים ממקומות שונים). פלטפורמות ייחודיות מאפשרות טאבים כמו חנות וירטואלית, העברה דו כיוונית של חוות דעת מהאתר לפייסבוק וחזרה או חיבור לבלוג שלך.  

 

4. התאמת האתר לטלפון סלולרי: כיום כולם מחפשים מידע, בודקים מיילים וגולשים בפייסבוק, דרך הסמארטפונים. מתוך נוחות, אתרים אשר מותאמים למסך סלולרי – נגישים יותר והגולשים שוהים בהם זמן ממושך יותר. בניית אפליקציה מיוחדת לסלולר היא אפשרות לא ראלית עבור עסק מתחיל או קטן בגלל העלות הגבוהה. גם כאן- ישנן פלטפורמות חינמיות שבהטמעת קוד פשוט באתר העסק – גולשים יוכלו לראות אותו כמותאם לסלולר.

 

5. חנות וירטואלית עם סליקה: חנות נשמעת מסובכת להקמה, אך בסך הכל מדובר על מיני-סייט (אתר קטן) אשר מקושר למערכת סליקה ומאפשר לנו למכור מוצרים או שירותים. פעמים רבות שירות זה מהווה חלק מפלטפורמה קיימת ולכן אין עלויות נוספות.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה