לא תאמינו ממה מורכב האוכל שלכם

חשוב שתשמעו כמה נתונים מפתיעים לקראת הפעם הבאה שתיתקלו בכיתוב: "חומרי טעם טבעיים בלבד". 

 

עוד באון לייף:

 

אמאל'ה ג'וק!

החומצה הקרמינית צובעת מזונות ובדים בצבע אדום ומפיקים אותה מ…חרק! כן, כן, סוג של מקק הנקרא קוצ'יניל מכיל את החומצה הזו. איך זה קורה? מייבשים את המקק, מבצעים מיצוי של החומר מן הגוף והביצים, מערבבים עם סידן או אלומיניום – והרי לכם הצבע האדום אותו ניתן למצוא בתוך משקאות קלים, סוכריות הצבועות באדום, בנקניקים, משקאות אלכוהוליים, ריבות וכו'. הצבע האדום הזה משמש גם בתעשיית הקוסמטיקה ליצירת שפתונים. כך נראה המקק החמוד הזה: נכון מגרה?

 

 

 

יש שערה באוכל שלי – אבל זה מכוון

קשה להאמין אבל חומר המופק משערות של בני-אדם (ל-ציסטאין) משמש לשיפור אפייה, חיזוק טעמים וייצוב בצקים. השיער עובר עיבוד והרתחה ומפורק לחומריו הבסיסיים על מנת להשתמש בחומצה האמינית הרצויה. מרבית השערות בהן משתמשות לתעשייה זו באות, איך לא, מסין. קשה לחשוב שבבצק הפיצה, לדוגמה, קיים חומר ממוחזר משיער אדם.

 

תרצו שלפוחית של דג ליד הבירה?

חומר דמוי ג'לטין המופק משלפוחית ??השחייה של דג הוא תוסף שכיח לבירה בחבית . היא מונעת את ההקצפה של המשקה. נשמע מעולה, לא?

 

 

מדוע החברת משתמשות בחומרים אלו?

בעקבות הביקוש לחומרים טבעיים שאינם מכילים כימיקלים ותוספים סינטטיים, יצרני המזון המעובד תרים אחר פתרונות טבעיים המופקים מן הצומח או מן החי כדי לחזק טעמים, לצבוע את המזון ולשפר את מרקמו. כל הרכיבים האלו מאושרים על ידי הרשויות באירופה ובארצות הברית ונחשבים בטוחים לגמרי לשימוש.

 

איך אפשר לחמוק מכל אלו? פשוט להעדיף מזון ביתי ולא מעובד שלא הוספו לו חומרים לא נחוצים. העובדה שהצבע האדום בממתקים מגיע בחלקו ממיצוי גופן של חיפושיות מספיקה לנו כדי לוותר על הגרסה התעשייתית, להיכנס למטבח ולהכין איזשהו ממתק פשוט וקל.

 

מתכון לממתק ביתי

חטיפי קוקוס אדומים בחמש דקות הכנה להם אני קוראת "ממתקוקוס", ללא טיפה של חיפושית. מכירים את ממתק הקוקוס הוותיק הצבוע אדום? אז הגרסה הזו הרבה יותר טעימה. נסו ותיווכחו.

 

מה צריך?

2 כוסות קוקוס טחון

חצי כוס דבש טבעי

כפית אבקת אסאי או 2 כפיות מיץ סלק

רבע כוס גרעיני שומשום

10 טיפות סטיביה

2 כפות ממרח שקדים טבעי

3 כפית שמן קוקוס

 

ההכנה:

בסיר קטן לערבב על אש נמוכה את הדבש השמן, המלח, הסטיביה והשקדיה.

כשנוצרת תערובת חלקה (חצי דקה בערך) לערבב פנימה את הקוקוס והשומשום.

לבחוש היטב עד שכל הנוזל נספג בקוקוס.

להוסיף את האסאי/ מיץ הסלק ולערבב לקבלת צבע אחיד. 

לתת לתערובת להתקרר 10 דקות.

ליצוק את תערובת בידיים לתבניות סיליקון קטנות בצורה האהובה עליכם ולדחוס היטב או ליצור כדורים. 

 

אופציה נוספת: ניתן גם לשטח את התערובת בתבנית, להדק היטב ולחתוך לריבועים.

לשמור במקפיא.

תגובות (0)
הוסף תגובה