דיאטה: לשים את הגבולות הנכונים. הטור של מירי בלקין

המילה דיאטה מפחידה את רובנו, ולכן פעמים רבות אנחנו נמנעים מלהתחיל. אחת הסיבות לפחד שלנו היא שבדיאטה אנחנו מוכרחים ליצור גבולות. ברגע שהחלטנו שאנחנו רוצים לרזות אנחנו אמורים להבין שכבר אין לנו יותר את החופש לאכול מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים וכמה שאנחנו רוצים.

 

עוד באון לייף: 

 

למרות הקונוטציה השלילית של המילה 'גבול', אנחנו לא יכולים לנהל תהליך ההרזייה בלעדיו. הוא זה שישמור עלינו ויעזור לנו להוריד במשקל. הגבול יבוא לידי ביטוי במס' הארוחות, כמות האוכל וגם במספר הפעמים שנישקל. רוצים להוריד במשקל? צרו לכם את הגבולות שמתאימים לכם.

 

 

מעצלנות למוטיביצה ומשם לתוצאות

קארין שי, אם לשניים, נלחמת ב-7 ק"ג מיותרים שיושבים עליה. בואו לקרוא על התהליך שהיא עוברת. בלוג מיוחד

 

 

 

 

1. שימו גבול לפיתוי

  • לא מכניסים אויבים הביתה. כולנו מתפתים מדי פעם לאכול משהו מתוק. לי אין גבול בעוגות ולכן אני לא מעמידה את עצמי במבחנים מיותרים. מהרגע שמתחילים דיאטה מפסיקים לאחסן בארונות ממתקים, עוגיות וחטיפים.
  • לא אוכלים שאריות. גם אם בן משפחה השאיר אוכל טעים בצלחת – זרקו אותו לפח.
  • גבול באירועים עתירי קלוריות. הוזמנתם לאירוע? זו לא סיבה לאכול ה-כל. אני תמיד מתכננת מה אני הולכת לאכול כדי לא לשבור את מה שבניתי במשך כל השבוע. אני מחליטה שאני אוכלת רק ירקות וחלבונים. או שאני מוותרת על קינוח ולחילופין, אני לא מזמינה לחם. 
  • אני באופן אישי, משתדלת להימנע מפחמימות בארוחות ערב. וזה כולל: פירות ותוספות של אורז, בורגול, קטניות. לעומת זאת, אני אהנה מכוס יין ומארוחה, פרגיות, דג או בשר בקר. (ואם זה שווה אז לא אוותר גם על הקינוח..)

 

2. שימו גבול בארוחות עצמן

  • לעולם לא תתפסו אותי אוכלת בעמידה ברחוב או מהסירים בבית בזמן בישול או סתם לצורך טעימה.
  • בארוחת מזנון קמים רק פעם אחת למלא את הצלחת.
  • קבעו זמן קבוע לארוחות  – אני מיישמת את שיטת שלוש ארוחות ביום. בחרו את השעות הנוחות לכם והתמידו.
  • אין תוספות – כלומר, סיימתם את מה שיש בצלחת? נהדר. לא קמים לקחת מנה נוספת.
  • אכלו ארוחה חמה אחת ביום – אתם תחליטו אם צהריים או ערב.
  • אין פחמימות אחרי השעה חמש – וכשאני אומרת פחמימות אני מתכוונת גם לפירות, סוכרים וכל מיני מתוקים ולא רק לקטניות, לחמים ומוצרי דגן אחרים.  

     

3. שימו גבול לכמות

  • בלעת? שילמת. אוכלים הרבה סלטים? נהדר, אבל גם כאן צריך להקפיד על כמויות. אומנם סלט מרגיש כמו אוכל דיאטתי ובכל זאת, גם כשאוכלים הרבה "דיאטה" משמינים.
  • ההשמנה מתחילה בקניות – רצוי כשיוצאים לקניות לבדוק את רכיבי המזון. להכניס הביתה אוכל בריא ובעיקר לא לקנות בכמויות. אין צורך להחזיק במזווה ובארונות אוכל ליום סגריר. שמירה על המודעות חייבת להיות גם בדרך לסופר.
  • הקפידו לשתות 8 כוסות מים ביום. מעבר לכך אפשר לשתות תה, תה צמחים ועד 4 כוסות קפה. בלי סוכר ובתוספת חלב רגיל 3%.

 

4. אל תוותרו על השקילה

  • עולים על המשקל פעם בשבוע – באותו היום ובאותה השעה. בדיקה של המשקל שלנו רק תעזור לנו להמשיך הלאה. המשקל הוא הביקורת שלנו על כל התהליך.
  •  

5. שימו גבול למתוקים

  • אכלו חטיף אחד יומי בלבד. רוב האנשים זקוקים לחטיף היומי, בעיקר בתחילת התהליך. חשוב להקפיד שמס' הקלוריות לא יעלה על 150. אני מעדיפה 'לחסוך' את הקלוריות וליהנות מעוגה בסוף השבוע.

 

6. קחו גם חופש מהגבול

 אם באמצע הדיאטה החלטתם לקחת קצת חופש זה ממש בסדר. רק אל תשכחו לחזור למסגרת.

 

במסגרת הפרויקט שלנו – אודיה קורן, שהתחילה דיאטה לפני כשבועיים כבר ירדה כקילו וחצי בשבוע הראשון וחצי קילו נוסף בשבוע השני. אודיה בחרה לעצמה מהם הגבולות המתאימים לה וידעה מראש למה לצפות. היא ידעה שתהליך דרסטי לא מתאים לה והיא רוצה את החופש לאכול ולהרחיק את הגבולות קצת. ירידה של חצי ק"ג בשבוע תעזור לה לשמור אחר כך על המשקל.

 

השחקנית עופרי פרישקולניק, שרוצה להשיל את המשקל שהעלתה בהריון האחרון, התחילה בהצלחה מרובה. קילו וחצי בשבוע הראשון. היא נהנית מהשליטה בתהליך, ומסתבר שיצירת הגבולות מקלה עליה.

 

חשוב לזכור,  הגבולות עושים לנו סדר בדיאטה ומאפשרים לנו להתמיד בה. לפני 33 שנים הורדתי 30 קילו  ואני מצליחה לשמור על המשקל רק באמצעות הגבולות שהצבתי לעצמי. 

תגובות (0)
הוסף תגובה