הקמפיין נגד גוגל עולה שלב

נמשך הקמפיין של ארגון UN women המציג אפליה כנגד נשים. עד כה יכולנו לראות מודעות של נשים שונות שעל פניהן מופיעה שורת החיפוש בגוגל:women should  או women can not עם הצעות להשלמה אוטומטית של מנוע החיפוש המוכר ביותר בעולם.

 

ההצעות היו בלתי נתפשות: מסתבר שהחיפושים הפופולאריים ביותר היו, בין היתר, "נשים לא יכולות לנהוג", "אישה צריכה לדעת את מקומה" ו"נשים צריכים לרסן". שירות ההשלמה האוטומטית של גוגל מבוסס על אלגוריתמים. ברגע שהגולש כותב מילה או התחלה של משפט, האלגוריתם מציע השלמה אפשרית הנשענת כולה על מה שאנשים חיפשו בעבר. ההשלמות השכיחות ביותר שהציע גוגל היו שוביניסטיות במקרה הטוב.

 

כעת, במקום מודעות סטטיות, החליטו בארגון לצלם סרטון מוצלח במיוחד, שרק מדגיש את הבעייתיות בהשלמה האוטומטית של גוגל. הסרטון מציג רגעים מכוננים ומעצימים בהיסטוריה הנשית שקידמו את הנשים אט אט לעולם שוויוני יותר. 

צפו בסרטון:

 

תגובות (0)
הוסף תגובה