השלב הסופי: התקנת דלתות פנים

הגיע הזמן להתקין את דלתות הפנים. וזה משמח כי זה אומר ש"הבית זז" שאנחנו בשלבי סיום ושאוטוטו נעבור לגור פה. אני עומדת בפתח הבית וממתינה בהתרגשות גדולה לחבורת המתקינים שאמורה להגיע אלי בכל רגע עם דלתות הפנים המהממות שלי עמוסות על המשאית שלהם.
 

ככה נראים צירים נסתרים מתכווננים

 
שלא תתנו לעובדה שאת דלתות פנים הבית מציבים בשלב די אחרון בשיפוץ, לבלבל אתכם. חשוב לבחור את דלתות הפנים כבר בתחילת התהליך. למה? כדי שאפשר יהיה במהלך השיפוץ להתחשב בצרכים שעליהן למלא וכדי שישתלבו לנו יפה ונכון עם עיצוב הכללי של הבית.
 
אני לא חושבת שכשסבתא של אמא שלי בחרה דלתות לדירה בר"ג (אם היא בכלל בחרה) היא התייחסה לזה כפריט עיצובי ודקורטיבי לבית. הדלתות היו עשויות מחומרים פשוטים. עם העלייה ברמת החיים והגברת המודעות לתחום עיצוב הפנים הפכו גם דלתות פנים למוצר איכותי ומסוגנן.
 
אז אני, לעומת זאת, בעזרתו של איל בר, האדריכל הנפלא, הסתכלתי קצת יותר לעומקן של הדלתות ולקחתי בחשבון, בעת הבחירה, את קונספט העיצובי של הבית כולו, וגם התחשתי באלמנטים עיצוביים קיימים ובמגבלות קיימות כך שהדלתות ישתלבו בצורה הטובה ביותר בבית.
 
אם אתם מתכוונים לרכוש דלתות פנים לדירה החדשה שרכשתם או להחליף את הדלתות הקיימות בדירה שאתם עומדים לשפץ, אז חשוב לא לשכוח שדלתות פנים הן כבר שנים לא רק פונקציה של לסגור ולפתוח, הן עולם שלם.
 

דלת דו כנפית למי שיש בית גדול ומרווח. 

 
יש חברות בשוק שמוכרות דלתות פנים במידות סטנדרטיות. ואם אתם רוצים שיתאימו לכם במיוחד (כי מה לעשות דלת גבוהה יותר ורחבה יותר היא גם מיוחדת ומרשימה יותר)אז אתם צריכים לבחור בחברה שהיא למעשה tailor made, שזה אומר כמו אצל חייט לקבל לחליפה שנתפרה במיוחד עבור מידותיך ולא לקנות בחנות את מה שיש במלאי.
 
אצלי, למשל, בגלל שמדובר בשיפוץ והתקרה הקיימת היא נמוכה ביחס לבניה החדשה של היום, כדאי ליצור אפקט של חלל גבוה יותר באמצעות דלתות בגובה לא סטנדרטי (וזה עושה את העבודה שחבל על הזמן.)
 
זה היה השלב שהגעתי לחברת לנדאו ופגשתי את אסתר אביעד שהפציצה אותי באינפורמציה, שבחיי שלא היה לי שמץ מושג על כל הדברים האלה וטוב שהארה את עיניי:
 
"את יודעת שדלתות פנים מיוצרות מחומרים שונים ובעיצובים שונים?”
 
"כן”, אני עונה בראש מורם, גאה בעצמי, "חומרי הגלם העיקריים המשמשים לייצור דלתות פנים הם עץ וזכוכית"
"
את יודעת מה תפקידן של דלתות?” ממשיכה אסתר
 
“אאא… אני מנסה להתרכז "לשמור על הפרטיות שלנו? להפחית רעשים? להוסיף לעיצוב החדר?”.
 
"יפה מאוד" אסתר נותנת לי ציון לשבח וממשיכה בהתלהבות.
 
"דלת חדשה יכולה לשנות את מראו וסגנונו של החדר לחלוטין! את יודעת איזו אווירה את רוצה שתהיה לך בבית?”
 
“אאאאא…אאאא…”
 
"את לא תחליפי דלתות פנים כל שנה, אז כדאי, כמו בריצוף לא לבחור במשהו שמשקף מצב רוח רגעי שלך שעשוי בשבוע הבא להתחלף… כמו בכל דבר, הבחירה הבטוחה היא ללכת על משהו קלאסי. דלת מעץ בגוון נעים וסולידי.”
 
"אבל זו לא בחירה משעממת?” אני שואלת בעדינות
 
"אולי דלת עם נצנצים בגוון ירוק עמוק עם פסים לרוחב ועיגולים לאורך כרגע נראית לך בחירה יותר מעניינת" אסתר מחייכת, “ אבל כמעט בטוח שתוך זמן קצר למדי לא תביני מה לכל השדים והרוחות חשבת לעצמך..”
 
"את יודעת כבר איזה גוון את רוצה?”
אני מהרהרת. “אני מתארת לי שגם כאן הבהיר והכהה ממשיכים לשחק את אותו המשחק, לא? דלתות בצבע בהיר יתנו תחושה של חלל גדול יותר ואווריריות בחדר,ודלתות בצבעים כהים יכולות להראות אלגנטיות ומהודרות יותר"
 
"נכון" מחייכת אסתר דלתות בהירות יותר ישתלבו מצויין בבתים עם עיצוב כפרי יותר, ודלתות כהות יותר מתאימות לבתים “קרים” ועירוניים יותר..
 
דיברנו שעות.. על זה שדלתות פנים מעץ משרות אווירה חמימה, וביתית. לעומתן, דלתות ממתכת או מזכוכית (או משילוב של שניהם) משרות תחושה מודרנית, מעוצבת ועכשווית. (משתמשים בהן בעיקר בקליניקות, בגלל המראה האסתטי והקריר שלהן), על זה שישנם אנשים שמעדיפים שטריקת הדלת תיעשה ללא רעש. ושהם מיצרים דלתות עם מנגנון מיוחד לטריקה שקטה, על בטיחות- שמומלץ לבחור ביצרן שמתחייב לשמור על תקנות בטיחות אש כדי למנוע שריפה של הדלתות, על זה שמרווח מסוים בין הדלת לרצפה ימנע סימני גרירה על מרצפות, אבל יגרום למעבר חום או קור מהמזגן ברחבי הבית.
 
אסתר הסבירה לי שוב ושוב שכשבוחרים דלתות פנים, חשוב לא לשכוח לברר ממה הדלתות מיוצרות. (שיהיה אסתטי אבל לא פחות חשוב שימושי ופרקטי). ולא לשכוח שמדובר כאן במוצר שמשתמש בו הרבה ולתקופת זמן ארוכה.
 

חבל שכשאצלי יפתחו את הדלת לא יראו בריכה..

 
בקיצור, גם דלתות זה עולם ומלאו!! כן, כן, כשאנו באים לבחור דלתות, נפתח בפנינו עולם חדש של חומרים, צבעים, גוונים, גדלים, ציפויים, מחירים ואיכויות.אבל זה לפוסט הבא.
 
 

תגובות (0)
הוסף תגובה