לטפל בכתמי הפיגמנטציה בחורף

כולנו מכירות אותם. הם בדרך כלל מתחילים בשקט, מבלי שנרגיש, עד שיום אחד את מתבוננת במראה ומגלה כתם בעור שלא היה שם קודם. כמובן שהאינסטינקט הראשוני הוא להילחץ ולרכוש את התכשיר המלבין הראשון שנקרה בדרך, אבל עוד לפני כן, יש כמה דברים שכדאי לדעת במלחמה על הפיגמנטציה.   

 

עוד באון לייף

 

פיגמנטציה זה שם כולל לכתמים על העור הנוצרים כתוצאה משינויים של פיגמנטים. "מדובר למעשה בסוג של קלקול של העור", מסבירה איריס כהן, רוקחת אחראית של רשת סופר-פארם, "הפיגמנט שאחראי על צבע העור נקרא מלנין. פגיעה בו מסיבות שונות ומגוונות גורמת לשינוי צבע העור בנקודות, במרקמים או בשטחים על פני הגוף. חלק מהכתמים נעלמים במשך הזמן, במיוחד במקרים של הריון, אבל לא בהכרח. חלקם נשארים על העור גם בחלוף הזמן".

 

כשהעור נחשף לקרני השמש הוא מייצר עוד מלנין על מנת להגן על עצמו – זה, בעצם, תהליך השיזוף – אבל לפעמים אין פיזור אחיד של  חלקיקי הצבע (הפיגמנטים) ואז ישנה הצטברות של פיגמנט באזור מסוים – וכך נוצר כתם. הכתמים יכולים להופיע בכל מקום – על הפנים, הידיים, הרגליים, הגב, החזה, המפשעה ועוד. למרות מה שנהוג לחשוב, לא רק אצל נשים אפשר להבחין בכתמי פיגמנטציה, אולם בעוד שגברים חיים עם השינוי בצבע העור פחות או יותר בשלום, נשים רבות, במיוחד אחרי או במהלך הריון ובגלאי 50 ומעלה, מחפשות פתרון קוסמטי או רפואי. אבל לא רק החשיפה לשמש גורמת לפיגמנטציה, אלא גם גורמים כמו תזונה, קרמים ו/או תרופות, טיפולים שגורמים לגירוי בעור, חוסר איזון הורמונלי, בעיות בבלוטת התריס, הריון, מחלות שונות וכמובן – גנטיקה.

 

לרוב, מהווים כתמי העור בעיה אסתטית בלבד, ללא כל השפעה בריאותית ורפואית. אולם כאשר מבקשים לבחון את הכתמים ולבחור דרך טיפול, צריך להתייעץ בראש ובראשונה עם רופא עור ממוחה, שיאשר שאכן מדובר בעניין קוסמטי.

 

עשו זאת בעצמכם

גבר או אישה המבקשים להעלים את כתמי הצבע, ימצאו בשוק לא מעט שיטות לטפל בבעיה, החל מקרמים המצויים על מדפי הקוסמטיקה, דרך משחות עם או בלי מרשם רופא ועד לטיפולים פולשניים יותר במכוני יופי ואפילו בבתי חולים.

 

הסכנות שגורמות לכתמים בפנים

חשיפה לשמש, גנטיקה, שינויים הורמונליים ומחלות אוטואימוניות, אלה רק חלק מהסיבות להופעת כתמים בצבעים ובגדלים שונים על עור הגוף – האיבר הגדול ביותר בגוף האדם סופג את השינויים ומתקשה להתעלם – See more at: http://www.onlife.co.il/%D7%A4%D7%A0%D7%90%D7%99/%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%9C%D7%9A-%D7%91%D7%A7%D7%99%D7%A5/56562/%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-6-%D7%94%D7%A1%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA#sthash.J2PwDG51.dpuf
חשיפה לשמש, גנטיקה, שינויים הורמונליים ומחלות אוטואימוניות, אלה רק חלק מהסיבות להופעת כתמים בצבעים ובגדלים שונים על עור הגוף – האיבר הגדול ביותר בגוף האדם סופג את השינויים ומתקשה להתעלם – See more at: http://www.onlife.co.il/%D7%A4%D7%A0%D7%90%D7%99/%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%9C%D7%9A-%D7%91%D7%A7%D7%99%D7%A5/56562/%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-6-%D7%94%D7%A1%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA#sthash.J2PwDG51.dpuf

חשיפה לשמש, גנטיקה, שינויים הורמונליים ומחלות אוטואימוניות, אלה רק חלק מהסיבות להופעת כתמים בצבעים ובגדלים שונים על עור הגוף. איך מונעים את הכתמים?

לכתבה המלאה

"ההבדל בין המוצרים השונים הוא ברמת החדירה של המוצר לשכבות העור", מסבירה כהן. "בעוד שמוצרי הקוסמטיקה נשארים בשכבות העליונות של העור, הטיפולים הרפואיים חודרים כבר לשכבות עמוקות יותר. לעיתים מספיק טיפול במוצר קוסמטי שמטשטש את קוי הכתם, אולם לעיתים יש צורך במוצר שחודר לעומק". בין הטיפולים העמוקים יותר אפשר למצוא טיפולי לייזר שנעשים על ידי רופאים אשר שורפים את הכתם ובעצם מאלצים את העור לרפא את עצמו, וכן טיפולים על ידי קרני אור אשר מגיעות לריכוזי מלנין ומפרקות אותם.

 

אבל עוד לפני שפונים לצעדים דרסטיים, אפשר לנסות לפתור את הבעיה בבית. בבית המרקחת תוכלו למצוא מוצר אותו ניתן לרכוש ללא מרשם רופא, שמעניק טיפול עמוק יותר. "כשאישה מגיעה אלי, היא בדרך כלל כבר ניסתה את המוצרים הקוסמטיים ללא הצלחה. בשלב הזה אני יכולה להציע לה הוא מוצר שנקרא איזומד, שמבצע קילוף עדין של העור. מדובר במוצר שניתן לרכוש ללא מרשם רופא והוא קיים בשני מינונים – 2 אחוז ו-4 אחוז".

 

האיזומד הוא קרם המכיל הידרוקינון, היעיל להבהרת כתמי עור ופועל בדרך של עיכוב יצירת המלנין בעור. במטרה להגיע לתוצאות אופטימליות, יש למרוח את הקרם פעמיים ביום, בוקר וערב, במקומות בהם יש כתמים בצורה עקבית. "במידה ואותה אישה שמגיעה אלי כבר ניסתה את האיזומד לטיפול של כחודשיים, אני ממליצה לה ללכת לרופא עור ולקבל מרשם למשחות או קרמים המשלבים חומרים חזקים יותר, כמו שילוב עם רטין A".

 

את הטיפול בעזרת האיזומד מומלץ לבצע רק בחורף, שכן חשיפת העור לשמש תוך כדי שימוש במשחה (או כל מוצר אחר המטפל בבעיה) תגרום להחמרת המצב ולהופעת אודם וגירוי על העור. "אם אישה מגיעה אלי בקיץ בבקשה להתחיל טיפול, אני אומרת לה לחזור בחורף", מזהירה כהן. "השמש היא האויב הכי גדול, ולכן למי שמבקשת להתחיל טיפול בכתמי פיגמנטציה אסור לפספס את החורף".

 

התרופה הסודית

מי שמעוניינת לטפל בבעיה באופן אינטנסיבי יותר, יכולה לבקש מהרופא שלה מרשם מיוחד לפורמולת קליגמן. מדובר בפורמולה המכילה חמישה מרכיבים, במינונים שנקבעים על ידי הרופא בהתאם לעור של הלקוחה. בין המרכיבים גם חומצה גליקולית שעושה פילינג לעור ורטין A שמעודד את תאי העור הצעירים לעלות למעלה. את המרשם מוסרים לבית מרקחת, שם שולחים למעבדה ומייצרים עבורה את התכשיר. משך הטיפול הוא כחצי שנה ובתחילתו ייתכנו תופעות לוואי כמו אדמומיות ותחושת צריבה. הפורמולה עולה בסביבות המאתיים שקל והיא עומדת על קרוב למאה אחוזי הצלחה, מה שהופך אותה לסוד הכי שווה של רופאי העור.   

 

מי שמחפשת טיפולים עדינים יותר, יכולה למצוא אותם בין מדפי הקוסמטיקה, שם ניתן להבחין ביותר ויותר חברות שנכנסות לתחום ומבקשות לתת את הפתרון שלהן לכתמי העור. רובן משתמשות בויטמין C, שהוכח בבדיקות קליניות כוויטמין יעיל להבהרת כתמי פיגמנטציה וכן כמעודד תהליכי התחדשות של התאים.

 

הסדרה "ד"ר פישר ג'נסיס WHITE", פועלת לטשטוש ולהבהרת כתמים קיימים, וכן למניעת כתמים וקמטים בעתיד. בכל תכשירי הסדרה, שבהם קרם יום מבהיר 30 SPF, קרם לילה מבהיר ומסכה מבהירה, קיים קומפלקס המשלב ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין  Cשמסייעים בטשטוש הכתמים ובשיפור אחידות מראה העור. טווח מחירי הסדרה 122-225 שקל (ועכשיו במבצע של 50 אחוז).

 

 

 

עוד מותג מוכר שנרתם להילחם בכתמים הוא L'OR?AL PARIS שהשיק את הסדרה YOUTH CODE LUMIERE. הסדרה כוללת סופר סרום (220 שקל) וקרם יום (210 שקל) המכילים חמישה רכיבים פעילים לטשטוש כתמים ומניעת הופעתם, ביניהם: ויטמין B3 שמווסת את ייצור המלנין ופרוציסטאין, נגזרת חומצת אמינו המווסתת את חמצון התאים ומגבילה את פעילות המלנין הקיים בעור.

 

 

 

בקלרינס השיקו את Vital Light Serum, סרום הנלחם בסימני ההזדקנות הנראים לעין, לצד הבהרת כהויות בעור הפנים שנוצרו עם הזמן וכתוצאה מחשיפה לשמש. בין מרכיבי הסרום, שמשווק בלעדית בסופר-פארם ומחירו 659 שקל, גם המולקולה Hexylresorcinol, שפועלת באופן יעיל להפחתת הכתמים וכבר נמצאת שנים בשימוש של תעשיית הרוקחות בשל התכונות האנטיספטיות ונוגדות החמצון שלה.

 

 

 

אצל המותג המקומי AHAVA אפשר למצוא את Age control even tone moisturizer(253 שקל), קרם לחות עם SPF 20 וקומפלקס ייחודי שמבהיר פיגמנטים הנראים על פני העור, מעכב את היווצרותם של כתמים חדשים ומאיץ את התחדשות התאים. בנוסף פועל הקרם גם לטשטוש סימני גיל ראשונים.

 

 

 

עוד תכשיר של חברת קרליין עונה לשם (Dark Spot CorrectorPure C170 שקל). זהו קרם הבהרה המכיל ריכוז גבוה במיוחד של ויטמיןC  וכן תמצית לימון שגם היא מסייעת בהבהרה של כהויות בעור. אלמנט חשוב נוסף שיש בו הוא חלקיקים זעירים, השוברים את קרני האור ויוצרים אשליה אופטית של מראה אחיד. או בקיצור – מה שלא עושה הטבע, עושה הקוסמטיקה. הקרם במרקם ג'ל והוא מיועד לשימוש על האזורים הכהים או על כל העור. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה